Author |
Topic |
|
Krokodilen
Member
169 Posts |
Posted - 2005/03/27 : 10:24:45
|
Jag funderar på att sätta ihop ett svängigt system till sommarstugan. Grunden blir min Linn Genki med variabel utgång, jo jag vet att de inbyggda slutsteget kanske inte är så bra, men till att börja med borde det duga? På sikt tänkte jag klämma in min Linn Kolektor som försteg också.
Krav finns såklart:
Snygga små högtalare helst väggmonterade, möjligen små/smala golvare. Tyvärr måste jag prioritera det estetiska före djupbas etc. Kanske komplettera med en liten sub. Linn Unik/5110 går bort för att dom är för fula.
Slutsteg funderar jag på nått billigt beg. Linn-steg tex LK100, LK280 etc? Även andra förslag på billiga försteg/integrerade förstärkare mottages tacksamt.
Sladdar finns redan, dvs tänkte inte lägga nått av budgeten på det.
Budget: tja ca 6000-8000:- kanske, begagnat javisst.
Tacksam för alla förslag |
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD |
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2005/03/27 : 13:14:42
|
Jag funderar lite på samma sak och mitt val blir att köpa Vantage högtalarna med inbyggda slutsteg och sedan koppla in en CDspelare av anständig kvalite har även en MD-spelare som står och sammlar damm som kunde fungera som källa.Det kanske kunde vara något även för dig. Mvh |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/03/27 : 16:28:15
|
Jag känner en kille som kör med små, aktiva väggmonterade högtalare. Minns tyvärr ej märket, men dom låter ganska så schysst. Tror att det är något från "PA-sammanhang" då han är ljudtekniker. Och det är väl främst i den världen man kan hitta små, aktiva högtalare som inte kostar en förmögenhet?
Det blir ju en snygg och riktigt minimalistisk lösning också med bara cd-spelare och vägghögtalare! |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Krokodilen
Member
169 Posts |
Posted - 2005/03/27 : 20:55:25
|
Precis aktiva små högtalare vore kanske grejen Neon Park << Ska kolla upp Vantage Blue << har du tillfälle kolla gärna upp vad det var för märke |
|
|
Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare
238 Posts |
|
Krokodilen
Member
169 Posts |
Posted - 2005/03/28 : 12:32:01
|
Hmmm jo Rega borde ju funka fint tack för tipset Meridian. Perfekt att dom är små /Tomas |
|
|
cofra
Member
215 Posts |
|
Krokodilen
Member
169 Posts |
Posted - 2005/03/28 : 21:36:15
|
cofra << det är inte alls ett dumt tips
Jag måste krångla till det lite också radio var tydligen ett krav också från andra utnyttjare av stugan. Då kanske enn Linn Majik med sneaky kudos är det jag ska gå på. Sen ett par NHT eller Rega Kyte till det, borde funka? |
|
|
boombox
Member
759 Posts |
Posted - 2005/03/29 : 22:37:35
|
Små, smala och svängiga. Kolla in Shahinian Compass. Såg ett par beggade på hifinagasinet.com. Svängigare blir det inte. |
|
|
Krokodilen
Member
169 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 21:27:05
|
boombox << Jo dom var fina liiiite utanför budget bara :-) |
|
|
|