Author |
Topic |
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/02/27 : 15:48:30
|
Jag vet
- "Lite" overkill
Det är inte jag som konstruerat det..... (det drar kontinuerligt 80W från nätet)
|
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2005/02/27 : 16:09:31
|
Uj uj å då är det bara försteget som drar 80w. Kan man få köpa 6dB av dig. Jag som tycker att mina Spectra Sonic slutsteg drar mycket i tomgång (90w). Du Eliot jag läste just igår en intevju med Robert Eberenz som berättade om inspelningsarbetet tillsammans med C.R.Fine och Living Presence. |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2005/02/27 : 20:28:39
|
Nej nej det behövs inte...det är som att ha 600Hkr under huven i sin bil. När behöver man det? |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/02/27 : 23:41:21
|
quote: Du Eliot jag läste just igår en intevju med Robert Eberenz som berättade om inspelningsarbetet tillsammans med C.R.Fine och Living Presence.
- Intressant
Jag har det lilla häftet: You are there The true story of a legendary label som man fick på köpet när man köpte en "promo"-CD med utdrag från olika CD.
Finns fortfarande att köpa för $9.99 på Acoustic Sounds: http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=6788
Angående utgångsspänningen så har flera försteg som anses vara mycket bra en hög maximal utgångssignal, t.ex. Cello, Jadis .... mitt försteg väger som ett slutsteg: 30 kg
Hög utgångsspänning ger hög slewrate !! |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Topic |
|