Author |
Topic |
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 17:43:22
|
Idag Lördagen den 26/2 så hade jag och min sambo tagit spårvagnen till Korsvägen för att sen ställa oss i kön in till mässan (Hem&Husåll / Bröllopsmässan) Väl där så upptäckte vi att den där kön inte bara va lång! Den slingrade sig runt Svenska Mässan också! *suck*
Snabbt bestämde vi oss för att se om vi kunde vara där imorgon istället bitti, tidigt. Allt för att slippa köer (hoppas vi ).
Men va gör man då en lördag inne i centrala Göteborg
JO!
Man går på en HiFi-promenad
Dessvärre så hade jag inte kameran med mig vid detta tillfälle.
Jag tänkte jag skulle visa min blivande fru vad det finns för olika HiFi-affärer att tillgå i Göteborg.
Vi började på Ågrens HiFi, trevligt, men mycket folk. Så vi gick runt huset, till Mårten Design. Efter ett vänligt mottagande i dörren så klev vi in i den minst sagt flådiga lägenhet som de har som "besöks-center"
Här kan man prata om service! Vi visades runt i de olika rummen, det berättades vad som hade hänt sedan sist jag va där. Sen så va det bara att ta plats i det stora lyssningsrummet
Uppställt stod Alto och en Gondul, som förstärkeri för dagen så hade de bryggkopplat totalt 4st EAR-slutsteg Vet inte exact vilken modell det va, men när det va bryggkopplat så fick de ut 200W i 8ohm per kanal!
Sen så fick vi själva sitta med detta minst sagt kompetenta system och njuta musik helt ostört, LYX! Vi drog snabbt igenom en platta med Eric Bibb (SACD), jösses va gott det lät. Steve Ray Vaughn- av där och gäst-spelade
Vi lyssnade på en inspelning på SACD sen så slängde de på samma inspelning fast på vinyl! Jisses! Vinyl är något man borde kolla upp (om några år )
Min blivande fru hörde stora skillnad när vi skiftade mellan cd-skivorna, och hon hörde detaljer när vi byttefrån SACD till vinyl som jag hörde först efter ett tag. Grym hörsel hon är bestyckad med
Vill igentligen bara säga med detta: TACK, Mårten Design. Trevligare lördagförmiddag än så här får man inte ute i HiFi-affärerna.
Stabilt, grymt!
Rock on! |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 18:02:43
|
Jag tycker att det verkligen är ett lovvärt initiativ av bröderna Olofsson. Det finns allt för många som tror att de inte hör skillnad mellan en bra anläggning och en enklare och här får de möjlighet att - helt oförbindligt - "upptäcka en ny värld".
Mvh Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 18:58:27
|
ayayay
Ni tog inte vägen förbi Anders på Tonläget trångt men trevligt |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 21:30:07
|
Blivande fru, då får man grattulera!!!
I övrigt kan jag bara instämma och betona det du säger om Leif, Jörgen och Mårten Design. |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 21:45:20
|
stefanb
snygg fru! Kanske något "stel" hållning men rakryggad.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Jensevik
Member
513 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 21:57:57
|
Där kan man verkligen tala om "slöja över diskanten". |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 22:07:38
|
Ja det gäller ju att visa vem som är bas |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 22:48:33
|
Bilden av frun var absolut den bästa jag sett i hifisamanhang... Fan va vi garvade... Min fru sa hon skulle lätt känna igen sig ibland då det blir mycket stereo.....
KUL som attan...
Angående topic... Trevligt att läsa.. Har hört flera just komentera vinylen i denna anläggning... Får nog försöka ta sig dit nån gång framöver med Chryslern en crousingdag med familjen... Kan bli ett bra mål. Sätta barnen på tivoli o sig själv på "hifitivoli".... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2005/02/26 : 23:15:18
|
quote: Jag tänkte jag skulle visa min blivande fru vad det finns för olika HiFi-affärer att tillgå i Göteborg.
Och hon vill fortfarande gifta sig med dig, Hifi brukar inte vara så populärt Klockren bild Stefan, misstänker att en del känner igen sig i den |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2005/02/27 : 18:16:19
|
Ja hon har inte ändrat sig än ang bröllop
Stefan B. Tack och en klockren bild
Jag har nog turen att ha en blivande fru som har förståelse för mitt intresse (inom rimliga gränser). Och skulle det gå till överdrift så har hon kraft och mandat nog att ge mig en tillrättavisning som jag sent kommer att glömma
Här finns det krut vill jag lova |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 04:37:56
|
Lovvärt initativ "ayayay" att ta med den blivande på en uppbyggelig rundtur. Min fru påstod anklagande att jag inte visade dessa sidor när vi blev ihop! Ändå stod anläggningen klart synlig i ena änden av rummet. |
Bravo |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2005/02/28 : 10:10:29
|
Det gäller att vara överdrivet pedagogisk i frågor rörande HiFi på hemmafronten |
|
|
|
Topic |
|