HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skillnader på kablar och kablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 17

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/24 :  18:05:05  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Ohhhh > Mera Woodoo

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/24 :  19:02:35  Show Profile Send mayro a Private Message
Skrattar gott. NEJ NEJ NEJ: Ingen woodoo alls. Inte ett dugg. Så oroa dig/er inte...
Bara en skoj sak.. som just kostar 995. Så inte någon woodoo.. Garvar gott här. Men lite inser jag nog det är woodoo trots allt ju...det trista är att det inte går att köpa den tror jag. Inte numera. Så den är en relik bara idag som passerat obemärkt för alla utom en (mig)tydligen. Men Wolfgang. Du har fasiken en poäng då jag tänker efter. det är sjutton lite woodoo i alla fall...Min fru garvade här då hon såg ditt inlägg o sa lite så där. "Han slog huvudet på spiken, det är woodoo". Sen kom det. "tacka för att äntligen fenomenet fick ett namn.Så numera heter det inte "995" som Vincent kallar det. Utan "woodoo 995" Snacka om att tappa tråden här. Men Vincent är trådhållaren, och han var den som skrev om "995" först. Så då kommer man ju dit vi nu är...ler I woodooland..skrattar....Tur ingen vet vad det är . för då har ordet woodoo blit ett ord som följt en resten av livet.. Kul inlägg wolfgang.. huvudet på spiken.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/01/24 :  21:18:58  Show Profile Send mwali a Private Message
Det är inte ett gram knark eller så? Borde väl kosta runt 1000 kr. Det kan vara på sin plats att påminna att hf.nu är ett drogfritt, tror jag, forum. LSD brukar kunna få folk att tycka att en gammal folkamotor låter helt utomjordiskt.

Eller ett tjugopack av revaxör, öronrens?

Man får tacka för inbjudan, men går det inte att få tag på för rimliga pengar så vågar jag nog inte....
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/01/24 :  21:28:29  Show Profile Send Per100 a Private Message
quote:
när han kopplade in dennna lilla överaskning så ställde han till med kortslutning i min hjärna, mer säger jag inte. Jag vet att det är andra som fått uppleva dessa 995kr innan och dom vet exakt vad jag snackar om.

Jag vet vad du snackar om. En av de invigda. Ordet man inte nämner högt. Då blir man nog rekommenderad få sina öron undersökta.
Eller sin hjärna.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/24 :  23:06:24  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
mayro > det är inte snällt att hålla oss "oinvigda" så på sträckbanken Men du vet väl att allt som ingen kan förklara = Woodoo /Och då funkar det inte.........

Wolfgang

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/25 :  01:28:39  Show Profile Send mayro a Private Message
Pac har fått en inbjudan hit till våren då jag har lite mera i ordning att det kanske kan bli ett litet "hemma hos" här... Så då kommer pac få äran att avslöja denna "Woodoo995" för almänheten. Men tro mig. det kliar riktigt att få berätta.. inte kul detta kan man säga.. Men han får ha med sig nån skydsamulett bara .. man vet inte.. det kan ju smittas tydligen har ni nu ju sett. två är ju helt nyligen smittade efter vi flyttade hit ner..Woodoo är inte att leka med som sagt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/25 :  01:41:32  Show Profile Send mayro a Private Message
men till den stora avtäckelsen inträffar så får man gärna titta förbi och få sig en liten hint om vad "Woodoo995" är. Min hydda i Blekinge står öppen för att inviga flera i detta hemliga sällskap. Kaffet innehåller inte så farliga saker.. så man överlever. Och som en kompis sa här förut då han läst dessa nya vägar denna tråd tog efter Vincent avslut av tråden.. "Säg inget. dom tror bara du röker för stark tobak och har delat ut den till andra..." .Och sådant är straffbart". Han är ju också invigd..hmm...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/01/25 :  13:31:33  Show Profile Send Adagio a Private Message
När jag var liten sa man "Har man sagt A får man säga B!"
Det borde vara straffbart att utsätta alla nyfikna på ett forum för halva inlägg!!

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/01/25 :  13:47:05  Show Profile Send Matrixen a Private Message
straffbart var ordet
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/25 :  13:51:12  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Härlig cliffhanger... till våren, underbart!!! Jag vet också vad det är men säger inget. Hihihi

Retro låter fint.
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2005/01/25 :  14:00:06  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Det kan inte vara "The Öhman effect!" ni syftar på?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4842
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2005/01/25 :  14:04:13  Show Profile Send overhang a Private Message
Mayro jag är extremt öppen av mig, snälla PM:a mig om Woodoo995 då jag nästan spiker av nyfikenhet och inte vet hur jag skall kunna vänta till i vår.
/Overhang

P.S är du säker på att denna inte går att få tag på längre jag sitter nämligen på precis 1000:- till uppgraderingar

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

steffo74
Member

188 Posts

Posted - 2005/01/25 :  14:51:07  Show Profile Send steffo74 a Private Message
Jag har också hört och det får inte vara så här egentligen! Jag känner mig som ett stort frågetecken, men en suverän upplevelse var det iallafall. (Till och med jazz svängde.....). Kanske lite subjektivt men det bästa jag hört!
(Ps. tråden handlade om kablar och vi får väl se vad Vincent har att säga när provlyssningstiden med nya kablar är slut och allt gammalt åker in igen!)
jag röstar på skillnad!

Nöjd tills man vet bättre!
........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/25 :  15:22:31  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag tror också på skillnad. Jag fick, över helgen, låna nätkablar från Signalcables som jag nu tvingats lämna tillbaks. Jag har alltså precis bytt ut SilverResolution och Magicpower HC, båda från Signalcable, till mina vanliga kablar, och det blev skillnad. Ljudet är fortfarande bra och mycket av det jag önskar av musikförmedlingen finns där, men något har hänt. Något saknas. Den flytande luftiga skiktningen som fanns där, när Signalcables var inkopplade, är borta. Perspektivet är visserligen fortfarande bra, ljudet är djupt och brett och det har många detaljer, men den där nästan magiska djupa, lystriga luftigheten och det nästan religiöst fasta, riffiga, kroppsliga har försvunnit på posten tillsammans med Signalcable-kablarna som nu blivit återbördade till sin rättmätiga ägare.Tack än en gång för lånet mayro, fantastiskt upplevelse!!!!

Men om jag någon gång får mina Kimber 8TC sålda (som för övrigt förmedlade allt det goda tillsammans med Signalcables) ska jag genast beställa nätkablarna från Signalcable.com.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/01/25 19:23:17
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/01/25 :  15:46:25  Show Profile Send mwali a Private Message
Jag gissar att vi som in är "invigda" kommer bli grymt besvikna i vår. Alla förväntar sig underverk - det kan bli svårt att leva upp till, Mayro.

Om det inträffar kommer vi förfölja dig på forumet och påminna dig i all evighet om detta antiklimax. Det kommer bli jobbigt för dig.

En enklare lösning för samtliga inblandade är att du berättar, jag lovar iaf att inte idiotförklara någon. Snarare lovar jag att sluta idiotförklara folk som säger a men inte b.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/01/25 :  16:34:47  Show Profile Send vincent a Private Message
Då var det dags att koppla ur "SIGNAL CABEL" som jag lånat av Tobbe.
Sagt och gjort.
Något hände med mitt ljud. Eva Casiidy som jag lånat av Tobbe lät inte lika bra längre, hon fick som en lite tunn filt över sig och djupet i ljudbilden blev sämre, jag orkar inte skriva mer om det.
En sak skall nämnas att jag kanske hade fått ett liknande resultat med andra kabel märken, jag har bara fått ett TYDLIGT svar på min fråga. Men en sak skall jag säga den dagen jag har lite pengar över då är det dumt att chansa med ngt annat. Nu kanske jag skall vända på min fråga, varför skiljer det från kabel till kabel?
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/01/25 :  16:37:10  Show Profile Send vincent a Private Message
Angående de där 995kr som nämts innan så tänker inte jag avslöja något om det för den dagen JAG lyckats få tag i en liknade.
Tobbe har lovat en demo till våren då kan alla "tvivlare" få svar.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/01/25 :  16:37:47  Show Profile Send vincent a Private Message
Angående de där 995kr som nämts innan så tänker inte jag avslöja något om det för den dagen JAG lyckats få tag i en liknade.
Tobbe har lovat en demo till våren då kan alla "tvivlare" få svar.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/25 :  17:00:33  Show Profile Send mayro a Private Message
Om ni sett hur jag skrattat sedan denna Woodoo995 börjat ta form. Jag skall avspänna bågen här rejält. Det är inget underverk såsom man kan tro.Men det är utan tvekan en rätt förvånande sak detta 995. Ingen skall ha förväntningar som JAG blir tvungen att uppfylla. Utan se detta som det också är till100%. Ett förvånade fenomen som just går loss på 995kr då det begav sig. Sedan att denna sak också kan få folk att som man säger "fatta noll". Eller andra använda ord såsom "Man fattar inte hur" eller "min nattsömn är förstörd" kan man se som ett bevis på att detta ändå ÄR ett fenomen som förvånar. Så skriver vi upp detta till "blodigt" alvar" så kan det nog bli helt fel. Skriver vi upp det som en skoj grej med ett lass humor i bagaget blir detta nog en superkul grej som kommer att ev bli rätt mycket debatt om. Det kommer INTE passera obemärkt är jag rätt säker på i alla fall. En debatt och efterföljande frågor kommer denna 995 föda utan tveka alls. Men jag tycker vi fortsätter att hålla denna sak i den trevliga tonen som wolfgang angav. Det är "woodoo995".
Så ha förväntningarna på den sidan av humorstrecket så blir det roligt..
MEN. och ett stort MEN
Jag kan garantera att jag INTE kommer göra en sk "toblerone" här. Först vill jag markera att JAG aldrig sagt ett enda ord om 995 först. Utan ANDRA har markerat att den gjort saker osv. Sedan kom Per100 In och också sa han är invigd osv.
Så att jag i denna diskution också säger nått då det ändå är fysiskt MIN grej man talar om är rätt naturligt kanske. Men den har verkligen ställt till med problem efter folk har "blivit invigda" kan jag lova. Och DÄR kommer inte våren innebära minsta lilla risk för att JAG på något sätt alls kommer bli "förföljd" i resten av mitt hifiliv. Gud va kul detta är. Om det inte framgår så skrattar jag hela tiden jag skriver här. Så försök "se" humorn i detta nu. Inte alvar. Detta ska vi försöka få till en skoj kul sak . och inget annat.
Avslutar med att säga detta. Jag önskar jag kunde och vågade berätta rätt ut!!. Men fasiken, om jag gör det kommer inte någon någonsin ens tro jag heter Tobbe nåt mera. Den måste få PAC eller annan person som berättar för att bli SERIÖS denna 995. För om jag sa vad 995 är skulle ALLA säga följande ord. "En till dåre" osv. Jag skulle absolut själv säga exakt detsamma om jag fick 995 presnterat för mig. TRo detta. JAG SKULLE till 100% dömma ut den som berättade såsom en komplett IDIOT.
995 är inget man pratar ÖPPET om kan jag säga. Inte i highend världen. absolut inte. Möjligen kan man nämna den då man kommer till barnens rum och leksaker. Inte annars.
Jag tror andra invigda håller med mig till fullo där. Att i barnens rum kan man nämna 995.
Woodoo. ja på HÖG nivå verkligen. Pac får avtäcka här framöver. om inte någon annan törs träda fram o stå måltavla om sin åsikt. Jag törs fasiken inte i alla fall..och jag törs inte ens nämna om detta till mer än folk som själva vet. Eller mina närmaste vänner. och knappt dom. En del som bor långt bort som inte är invigda tror jag är idiot då jag berättat kan jag säga. och då vet ändå dom hur höga krav jag har på saker o ting. So tror inte ens dom på mitt ord. vad sjutton skall ni här göra?

MEN. Jag har INGET att "leva upp till"!! Jag är inte ens far till att detta kom fram. Så nu har vi skoj. och tardetta därifrån bara. MED stor humor....inte alvar... här behöver INGEN ens känna sig hotad. utan här kan man bara konstatera att det nog blir debatt sen.. Skulle va rätt kul i alla fall om det blir det. FÖR. det är fasiken befogat med en debatt. samt kanske lite förklaringar ifrån tekniskt kunniga här på forumet. För jag skulle själv så gärna veta hur detta ens kan vara möjligt kan jag lungt påstå.
Med varma hälsningar till alla som orkar läsa igenom allt detta. Håll detta på den roliga nivån det hör hemma så blir detta ett kul avslut på. Men nog flera än ett ögonbryn som höjs..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/01/25 :  17:25:44  Show Profile Send mwali a Private Message
Ok, du vill hellre att Pac eller någon annan ska få ta äran alt. riskera att bli idiotförklarad?

Jag fattar fortfarande inte orsaken till att vänta ett par månader. Vad kan det vara för skada att berätta nu? Man ska smida medans järnet är varmt! Kom igen nu Mayro och ni andra invigda! Jag, och sannolikt andra vill veta, utan att behöva åka ner så långt söderöver...

Kom igen nu! In the name of Hifi!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/25 :  17:25:53  Show Profile Send mayro a Private Message
Glöm inte. Min hydda där woodoo bedrivs står öppen i blekinge. Så vill man bli invigd så.......Och jag lovar att inte ta fram varken en pipa eller stark tobak. Men fika o sovplats finnes. Nya hifivänner är alltid välkommna.
Dont forget... YOU ARE INVITED...
För att komma tillbaks till Vincent´s tråd. Tack för att delgav oss att du numera hör skillnader med kablar... Roligt att se dig i gänget. Men minns en sak. ALLA uppfattningar är RÄTT. bara man inte utesluter den andres tycke o smak. Alla som sitter i jobbar med stubintrådar i speciella lindningar har lika rätt som dom som köper dyra speciella lindningar. Jag personligen har ALDRIG förstått varför detta blir sånt rabaldeer runt. För stilla sinnena o tänk lite. Vad talar man om? JO. Olika lindningar med olika matrial som gör lite olika saker som framträder olika. sen uppfattar vi alla allt i livet olika också sen då vi ska besluta oss för vilket VI vill ha och föredrar. Möts halvägs är ett förslag. ALLA kablar är lindade eller platta eller masiva or what ever.. Håller ni med?
Sedan att olika saker låter olika vet alla troligen. varför skulla man ifrån LTS annars labba med att linda speiciella sätt? eller dyrkabelkillen köpa olika typer osv. DVS. alla söker på samma sätt. Sedan skär det sig helt då man ska prata om det. Men slutet är ändå alltid detsamm som jag upplevt då man riktigt provar. Man hör skillnader helt klart..
Tack för en skoj tråd Vinsent...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/01/25 :  17:46:18  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har en grej som kostar 495:- som kan förbättra vilken CDspelare som helst !! Sug på den ni...
Go to Top of Page

PaleRider
Member

51 Posts

Posted - 2005/01/25 :  17:59:58  Show Profile Send PaleRider a Private Message

" ALLA uppfattningar är RÄTT."

- jovisst. Alla har rett til å ta fel, hva?

Allt er inte rett; det blir fel. Det betyder hellre inte att ting er antligen rett eller fel, men i denna sammanhang typisk mer eller mindre optimalt.
Då jag børjade (før alvar) med hifi innsåg jag att jag behøvde læra mej att kjenna "faget" førenn jag gikk hen ock "menade" før mycket.
Musik er en emosjonell upplevelse, att vurdera ljudkvalite er ett fag.

Mvh. RS

Såvel intern som extern høgtalarkabling samt passiva delningsfiltre er att rekna som forlengning av forstarkares strømbanor ock skal dimenisioneras derefter..
Go to Top of Page

Orfeus
Starting Member

20 Posts

Posted - 2005/01/25 :  18:15:51  Show Profile Send Orfeus a Private Message
Nån skrev i en annan tråd att högtalarkablarna måste vara lika långa. Är det någon som kan utveckla det. Blir verkligen skillnaden märkbar om man har olika längd?
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/25 :  21:30:34  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
MartinH > Jag vet vad det är, hoppas få mitt ex. på mässan Wolfgang

Go to Top of Page
Page: of 17 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000