Author |
Topic |
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 00:04:26
|
Vad gör denna "995" i anläggningen? |
Bravo |
Edited by - Bravo on 2005/01/26 00:05:39 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 00:28:13
|
Till bravo Jag säger som hasse Alfredsson sa i dom där lindeman historierna dom hade Tage D och han. Dom gjorde en om punkare där Tage D frågade vad dom spelade. Hasse svarade då "Musik förfan". Det är nog ett talande svar kan man säga.. Herregud. Att en mening om en enda sak för 995 kan få sådant gensvar trots att Vincent skriver om att han äntligen har fått klart för sig att kablar gör skillnad. Sedan råkar han nämna detta 995. Jag kommer inte låna ut mina kablar samt 995 igen kan jag lova. För kan detta 995 sno hela showen så här törs man ju inte ju..skrattar..Om ni bara visste hur det kliar att berätta för er alla. Jag har noterat denna tråd stiger med raketfart i räknade besökare. kul
Så Vincent. Du lyckades verkligen få till en tråd med intresse. Tyvärr skrev du detta om 995 som helt fick det allt handlade om att "spåra ur". Men jag vet du sitter och ler lite du med just nu.. En fråga. Fick din kompis tag i sin brors 995??? Eller var det fel sak? Om det var rätt så säg att vi tar en liten verktygslåda och "bygger" lite med den i så fall då ni tittar upp. Det tar en timme bara.kanske två.. Sen är det klart..Jag har lödpennan. plywood.samt lite klädsel till en väska liggande. samt en o annan elpryl som skall dit också. Jag glömde smältlim i massor...gåtan tätnar här som läsaren ser. För var i helskotta använder man smältlim. plywood och lite sånt till hifi?? En sak till går det i massor. Kontaktlim.jo. så är det. kontaktlim ja.. Det kanske inte var stark tobak som röktes utan Det var kontaktlim kanske?. Det är fasiken woodoo eller missbruk... ler..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 08:41:44
|
Sluta fjolla o berätta vad det är!!! 995, låter som nån Christer Pettersson kod...... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 09:50:40
|
Klart du ska få det Wolfie !!
/M |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
steffo74
Member
188 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 12:27:46
|
Hej Tobbe! Jo, du han hade detta "mirakel" och om du vill hjälpa mig att nå ända fram till himmelriket så är jag dig evigt tacksam. /Stefan Ps. Kan hålla med dig om att förväntningarna är höga och att det är bättre att någon annan berättar lite senare om vad det gäller (efter provlyssning, och helst med en plastpåse över "the thing").
|
Nöjd tills man vet bättre! ........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 13:07:35
|
Ha inte plastpåsen över huvut bara..... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 13:11:21
|
mayro - i Blekinge? Läckert!
Hojta till så röker vi pipa...jag menar...så testar vi voodo tillsammans! Lägg ett PM!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 13:55:36
|
Tyvärr så rker jag inte pipa. Men som du ser så använder jag Kontaktlim....... skrattar gott... Men även det framkallar en trevlig woodookänsla kan man tydligen påstå av dom invigdas inlägg.... Om du är seriös så ska du såsom den ända få reda på vad 995 är. detta för att jag gärna tar denna träff och kör lite woodoo med dig och utvärderar vad det är som gör detta roliga men jäkligt förvånade resultat... Du har pm.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 13:58:03
|
hur gör man så det står text på det man svarar på såsom ett inlägg på sidan??? En del av er får ju ett inlägg med, sedan svar på detta inlägg i samma medelande. Som ni ser sitter det inte en datorexpert här direkt... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 14:04:23
|
quote: hur gör man så det står text på det man svarar på såsom ett inlägg på sidan???
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
mats31
Member
319 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 15:37:19
|
Jag håller på att starta tillverkningen av en pryl som kommer att kosta 1995:- och som kan förbättra ljudet minst 75% i hela anläggningen!! ..... HiFi-branschen är i gungning !!! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 16:27:18
|
Man blir rätt imponerad av vilken kreativ utveckling det visar sig vara inom hifi!!! en har en 495, en 1995. Medans min lilla 995 endast redan finns och har funnits obemärkt genom åren.... Trist inte alla dessa inovationer kommer fram fortare med alla woodookrafter som tydligen finns redan. Skillnaden som också finns på min 995 och dom andra är att min väntar jag med stora förväntningar att jag skall få svar på HUR det kan gå till att den ens kan göra det den gör. Dom andra sakerna vet förmodligen dom som jobbar med dom redan hur dom arbetar. En undran här bara. Har ni också kontaktlim såsom tung ingrediens i utprovandet som jag har och har haft? Skrattar igen gott..
Vincent min vän. Har vi förstört din tråd här nu så du är less på oss? Jag hoppas du har överseende! För det blev sjutton gubbar en kul trevlig tråd du körde igång här. Den har spårat ut.Men roligt har det varit måste jag säga. Och du ska ha heder av att du startade en tråd som totalt pangar på i besök och inlägg. För att vara den mycket försynta person du är så har du verkligen lyckats med det man drömmer om. Att få en trevlig välbesökt tråd med muntra tillrop. Och i halvtid puttade du in 995 som ved. Och då blev det fart igen i "brasan" kan man säga. Jag personligen samt min familj har garvat läppen av oss stundtals. För en timme sedan satt vår stora dotter 18 år här med sin mamma o skrattade.. jättekul verkligen. till o med polare sitter och följer tråden. Folk som inte skulle drömma om att sitta o chatta på ett forum. Dom ringer och garvar. Så tack Vincent för denna roliga kul tråd. Och kul inlägg har haglat. Jag drar mig här nu ur denna tråd så den för mig stoppar då den är på sin topp. Woodoo995 gör sitt jobb här tills Pac avtäcker vad det är. Och som ni sett så kommer snart en till ÄGA en 995. Helt otroligt så fanns det flera 995 där ute.. Undrar om man skulle sätta in en köpesannons här på forumet.. hmmm.. Då förstog nog alla vad 995 är........Om ni söker runt på olika siter så ser ni vad det är. Detta blir en ledtråd som kan ge en hint... den som söker den finner.. Saken finns redan på nån site. Men inte här.. Hej o tack.. detta har varit skoj och kul. MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 16:27:23
|
Hur mäts dessa 75% och vad avser de? Måste va en himla finurlig pryl.
Mvh |
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 16:58:04
|
Hjälp!!!!! Låter du "utomstående" följa denna tråd, då är det kört, vi är avslöjade, vi blir snart hämtade av vitklädda män med en tröja med tight passform..... |
|
|
SpLiX
Member
523 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 17:05:41
|
quote: Nån skrev i en annan tråd att högtalarkablarna måste vara lika långa. Är det någon som kan utveckla det. Blir verkligen skillnaden märkbar om man har olika längd?
Med olika längd på högtalarkablarna kan ljudet bli skevt, om en kabel har mycket stor påverkan på signalen blir det uppenbart. Men sedan är vi tillbaka i den evige debatten om det verkliegen skiljer mellan märkeskablar och DIY kablar, så vi får väl för säkerhets skull säga att TEORETISKT har det betydelse. Efter faktorn att kabeln ställer till det, kommer ju längd. Skiljer det 3dm så blir ju skillnaden inte lika uppenbar som om man kör en kabel på 1m och den andra på 7m. |
Låter det?? BRA! |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 17:17:31
|
mayro > Jag har en som kostar 570:- / ett enkelt litet ingrepp och påverkar ljudet !!! Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 17:46:16
|
Ledzepp > dom tröjorna finns tyvärr inte längre. Tänk vilken fängslande musikupplevelse det skulle vara
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
mats31
Member
319 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 11:54:55
|
Svar till Baltazar om den 75%-förbättring man kan uppnå för 1995 SEK
Jag har skrivit litet om den hemliga teknologin på DIY-forum under tråden Bybee Quantum Purifiers (läs tråden för detaljer)...sammanfattar här (whitepaper snart klart!!)
Kort sammanfattat bygger det på antipositronrening (en liten rund plastburk fylld med 30% matjord, 40% olivolja och resten Kelda vaniljvisp + 17 M3-mässingmuttrar för stokastisk magnetfältdiffusering) som med fördel sätts kring högtalarkablarna och neutraliserar de negativt laddade och otrevligt resonans-spinnande antipartiklar som cirkulerar kring en kopparledare -- speciellt aktiva och besvärliga blir dom när en komplex musiksignal passerar genom kopparledarna.
Antipositronrenaren förhöjer den intertransienta tystnaden till en svärta nära den hos svarta hål och ger även basen en pondus och tyngd nära uran-238. Enligt Heisenbergs osäkerhetsprincip slutar den att fungera när man mäter på den så mätningar är inte möjliga.
Det vete f*n hur det fungerar -- men fungerar gör det!!! Har skickat två ex. till ryska marinministeriet och dom har hemligstämplat alltihop, bara så ni vet. Endast 1995 SEK (MC, Visa, AMEX accepteras)"
/M
|
|
|
Conan
Member
525 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 12:08:36
|
Fast 1995:- verkar lite lågt tycker jag. Av princip är jag misstänksam mot alla tillbehör som inte innehar en prislapp med minst femsiffriga belopp. Guldplätera mässingsmuttrarna vettja, och lägg på en nolla på priset - åtgärden borde ju inte ha någon nämnvärd negativ inverkan på den stokastiska magnetfältsdiffuseringen eftersom guld ju t.o.m. används i utrustning som avlyssnar u-båtar. Effekten på den imaginära upplevelseindoktrineringen borde ju å andra sidan bli minst en tiopotens högre...
|
Militant Ljudrättsaktivist |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 13:05:49
|
Är det bara jag som tycker att den här tråden har ballat ur? Precis som alla andra kabeltrådar tenderar att göra . |
Rock And Roll Ain't Noise Pollution! |
|
|
mats31
Member
319 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 13:11:47
|
Tack Conan, mycket bra input.
Jag beskrev standardvarianten, Level 1. Den kommer även att säljas i en silverversion för 8995 SEK, och en optimum Gold/Platinum version, Level 3 för endast 18995 SEK.
/M |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 15:34:01
|
quote: Effekten på den imaginära upplevelseindoktrineringen borde ju å andra sidan bli minst en tiopotens högre...
|
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 16:49:43
|
"jiddra" Den kommer väl från nåt gammalt radio progam?
Annars så är jag glädjeligen förvånad äver att denna tråd inte spårat ur med en massa personhopp och moderering. Har vi äntligen fattat!?
/Amund |
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
Topic |
|