HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur mycket "forar" ni och vilka forum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/12 :  03:31:48  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Hej!

Hur mycket tid per dag (snitt) spenderar ni läsande/skrivande på forum?

Vilka forum besöker ni?

Jag spenderar nog ungefär två timmar per dag i snitt.

hififorum.nu (ny medlem men besökt ett tag)
faktiskt.se (ny medlem, precis funnit forumet tack vare HF.nu)
flashback.se (bra alltiallo-forum)
madisound.com (mycket br DIY-forum)
diyaudio.com (också bra DIY)
prisjakt.nu (kul men inte speciellt lärande, snarare tvärt om)


Låt höra!

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/01/12 :  08:11:49  Show Profile Send JonasV a Private Message
Jag hängde mycket på Nordichardware men personliga påhopp var Legio så jag tröttnade på att ta råd från ungdommar som kommer från en annan planet(läs: generation) en jag
Senare hittade jag Audioreview, men det var svårt att knyta kontakter och det hände för lite.
Jag är medlem i en del andra märkesforum men som Nissanforumet så kan det gå veckor utan ett intressant inlägg att svara på
Här är det full aktivitet och vi kan byta erfarenheter, intressanta idéer eller bara en musikalisk upptäckt utan ständiga smakråd.
Här hänger jag 2 - 3 timmar varje dag om inget upphehåller mig och skriveer väll 1 till två inlägg om dagen.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2005/01/15 :  16:40:53  Show Profile Send weezer a Private Message
Component.se, selleri.de, dvdforum.nu, tbg.nu & prisjakt.nu. Thats about it. Mer än så hinner man inte med .
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/01/16 :  17:12:25  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Än så länge så jag inte har bredband eller ADSL, så blir enda möjligheten till att posta via modem, där av inte på något annat än Hifi Forum och Euphonia.MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2005/01/16 17:13:33
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2005/01/16 :  17:19:45  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Jag kommer ju hit som ett då...

http://www.component.se - Kanske inte så helt oväntat?

http://www.euphonia-audioforum.se - Lite till och från då dom har en del trådar som tilltalar mig och en bra och lugn nivå på diskussioner.

http://www.faktiskt.se - Mer sällan och tyvärr grötigt och lite jobbigt forum men klart en del intressanta diskussioner som tilltalar.

http://www.prisjakt.nu - Mindre och mindre då det är för mycket "brus" runt de få bra trådarna. Dock en tumme upp till Fredrik för sitt arbete med filmrecensioner. Själva prisjagandet är inget intressant så också därav lite tappat intresse.

http://www.fotosidan.se - En annan hobby som jag försöker lägga mer och mer tid på. Bra och gedigen sida som håller en bra nivå.

Vågar intre skriva mer då tror ni inte att jar har nåt normalt liv...


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/01/16 :  17:20:05  Show Profile
Blir mest prisjakt och component. Prisjakt är man väl på typ 24/7 eftersom jag är
super-moderator där. Det är ju lite dåligt med filmfreaks här som sagt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2005/01/17 :  13:39:34  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Sweclockers.com ... är inte intresserad av överklockning av datorer alls egentligen men det är så mycket aktivitet på deras off-topic forum så det är det bästa stället att snacka om diverse strunt.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/17 :  16:12:19  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Först och främst:

www.skepticfriends.org Skeptic Friends Network, där jag går under namnet Dr. Mabuse (moderator för chat-sektionen). Att främja skepticism och kritiskt tänkande är huvudmålet, och vetenskap. Medlemmar uppmuntras att dela med sig av sitt kunnande, som sträcker sig från kilskrift i forna Mesopotamien, till dagens astronomi och molekylär biologi.
Diskussioner i allt från under jord (religion) till ovan himmel (astronomi) och allt därimellan (politik, sociala frågor, generell skepticism och evolution/creation)

Sedan, utöver hififorum:

www.sporthoj.com Eftersom jag kör (nästan)sport-hoj är jag medlem i Pennybridge Riders, under namnet Gaffa-mannen.

www.rr-bb.com tittar jag in på ibland för att skratta åt hur sjuka i huvudet amerikanska kristna högern är. Rapture Ready anspelar dels på religiös hänryckning, och dels på Dagen D när alla troende ska hämtas upp till himlen, och alla vi andra "förtappade otroende" blir kvar. Intelligens och allmänbildning bör vara låg om man ska trivas och accepteras där. Religiöst tunnelseende är i det närmaste ett krav. Bokstavs-troende (fundamentalism) uppmuntras.

Jag spenderar nog två timmar om dagen på forum, mest tid på Skeptic Friends Network, eftersom inlägg där gärna bör vara genomtänkta, och det kräver eftertanke oavsett om man läser eller skriver.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/17 :  19:14:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

För mig blir det uteslutande HiFiforum.nu. Surprise surprise; det blir inte tid över för mycket annat.
Jag har medlemskap på både Euphonia och Faktiskt.se men jag besöker dem mycket sällan. En och annan titt på prisjakt händer väl också, men som sagt så blir det inte mycket tid över för andra fora...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/01/18 :  00:52:13  Show Profile Send f95toli a Private Message
Dagligen:
hififorum.nu
anandtech.com (mest i "highly technical" samt "Politics&News")

ibland
prisjakt.nu
diyaudio.com
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/01/18 :  13:10:14  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Men skaffar snart bredband så då kommer jag att lägga mer tid på olika forum och framför allt detta forumet. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/18 :  14:52:14  Show Profile Send C-Quence a Private Message
I bokstavsordning...

www.avsforum.com
www.component.se
www.hembioforum.com
www.hififorum.nu
www.prisjakt.nu
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/01/18 :  16:11:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ungefär som Pac, det blir korta besök dagligen på Faktiskt och Euphonia. Ibland går jag in på http://www.diyaudio.com , http://www.diyforum.net , http://www.audioasylum.com/forums/otl/bbs.html
och http://www.websitetoolbox.com/tool/mb/tubehifi också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/01/18 :  17:06:18  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Besöker Hififorum (vad annars?) Euphonia, The Amazonbasin (clan/guild forum, för diverse spel som diablo2: Lord of destruction och Warcraft3)
Lunarstorm (är diskus op för datorbaserade rollspel där), Helgon.net och givetvis den enda riktiga Norrlands Communityn: Paltkoma.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2005/01/19 :  18:46:18  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Hmm... tja, jag är lite varstans. Är ju som sagt red/mod på faktiskt.se, men är också här ibland och på Euphonia. Är visserligen gammal forumpajas på Halmstad Studentkårs forum också, och även Halmstad University Gamers forum. Säga vad man vill om forum, det ÄR roligare och mer frispråkigt att träffas IRL. Det är också en bra ursäkt till middag, fika och finlyssning. :)

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2005/01/19 :  21:35:20  Show Profile Send filkingian a Private Message
Det blir allt från en snabbtitt till 4-5 timmar på en dag...generellt ett par timmar.

Dagligen:
www.hififorum.nu
www.neo-geo.com
www.arkadtorget.net

Nån gång i veckan:
www.vcdquality.com
www.sherdog.net
www.mmanews.com
www.managerzone.com

Nån gång ibland(läser mest):
Euphonia
Prisjakt
Audioreview
skforums.net

/Martin

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Hagge
Starting Member

32 Posts

Posted - 2005/01/21 :  13:00:29  Show Profile Send Hagge a Private Message
Kollar någon timme per dag på.

Hifi
Hififorum
prisjakt
dvdforum
component

Bilar
zatzy
autopower
rejsa

Övrigt
ukhk (umeå klätter och högfjällsklubb)
tkak (klätterforum)
freeride (skidåkning)
liverpoolsweden

Edited by - Hagge on 2005/01/21 13:01:56
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/01/21 :  13:11:28  Show Profile Send hal a Private Message
Det blir bara: hififorum eller euphonia framförallt för dom fina skivrecensionernas skull.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2005/01/22 :  10:39:05  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
En liten detalj, det heter fora i plural. Latin -um i singular blir vanligen -a i plural .

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/01/22 :  10:54:51  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Inte så många som tittar på dvdforum.nu. Förvånar mig dock inte.
Jag är medlem, men har vuxit från ryggdunkandet och "var hittar jag en DVD spelare / receiver för 500:- som klarar alla format". Audiofili och dvdfoum.nu kan man inte ha i samma mening, IMHO.

Häromdagen när jag sökte efter täcke på internet (jämnföra pris med Japan) hittade jag en site som hette http://www.onanera.nu
Jag fastnade över en timme på deras forum.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/01/23 :  01:08:54  Show Profile Send ludo a Private Message
www.audioasylum.com -många rörkunniga håller till här.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/01/26 :  00:46:20  Show Profile Send DIESEL a Private Message
hififorum
prisjakt
component

dessutom alltombiljard.nu sen jag på den senaste tiden börjat spela betydligt mer ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000