HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Logitech Z-680 (eller likn.)???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/12/27 :  22:59:11  Show Profile Send perob a Private Message
Hej! Är nybörjare inom flerkanal och bild men tänkte att det kunde vara kul med lite "bioeffekter"... Någon som kan dela med sig av erfarenheter/ljudupplevelser från "Logitech Z-680"??? Några kända brister etc? Pris på Netonnet är 3300:-, vettigt jmf med liknande system?

Finns det lågnivåutgångar för frontkanalerna? (Jag hade en liten tanke på att ta ut dessa och köra genom mitt 2-kanalssysten)
Jag har en Primare V25 (DVD med digitalutgång) för bild och en gammal Philips-TV...

Andra nyttiga tips?

mvh /Per


Musik i två kanaler!

Min anläggning

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/12/28 :  09:56:46  Show Profile Send weezer a Private Message
Bror min har systemet till sin PC, lyssnade på det i helgen och herrejäklars vad det imponerade för den pengen. Du kan få det för kring 2900:-, jag ska nog själv skaffa det men enbart köra en 2.1-setup till pcn med det. Ämnet känns som ett för www.sweclockers.com , de har bra koll och troligen recensioner av systemet. Bästa pris, kolla http://tracker.tbg.nu/sok.php

Edited by - weezer on 2004/12/28 09:58:06
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/12/28 :  10:28:39  Show Profile Send Mattias a Private Message

Z680 för musik, nej! Men för dator och hembio kan det funka.
Själv har jag den kopplad till tv och hembio och är nöjd med den.

Anledningen att den inte funkar på musik för mig är att nivån på basen är på tok för hög och det även när man ställt ner den på minsta möjliga nivå. För att bota detta är basporten fullstoppad med tjocka strumpor. Det stramade upp basen en smula.

Vill man ha bas med "slam", smäll och pang, då kan detta vara grejen för dig. Initialsetupen är kul... jösses vilken hög nivå på basen!

En brist kan vara ett visst brus (vid låg nivå eller tyst) på tidigare modeller. Fick min utbytt då en kanal dog på den, den nya upplever jag ej som "brusig".

Det finns lågnivåing, några lågnivåutgångar känner jag inte till.
Digitala ingångar i form av optisk och koaxial finns.

Mvh Mattias

Edited by - Mattias on 2004/12/28 10:29:16
Go to Top of Page

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/12/28 :  11:13:40  Show Profile Send perob a Private Message
Tack och bock för synpunkter och länkar! mvh /Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

Xenod
Starting Member

16 Posts

Posted - 2004/12/29 :  00:42:11  Show Profile Send Xenod a Private Message
Jag har ett Z-680 som jag kört till film, musik och tvspel i snart ett år nu. Prisvärt som tusan måste jag säga, men med tiden har jag tröttnat på det. I början var det underbart tyckte jag, men välljud vänjer man sig fort vid och nu är det dags att uppgradera! Dock inte sagt att det är dåligt, för många är det säkert tillräckligt bra!

Dock skulle jag nog rekommendera dig att titta på deras nya ljudpaket, som ska ta över tronen efter z-680. Det heter Z-5500 tror jag, och har liknande design och specifikationer, förutom att basen numer är utrustad med en härlig 10-tummare

Det kostar bara några få hundralappar mer, så ska du ha ett paket i den här prisklassen, köp Z-5500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000