HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Tips på passande reciever
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jofi
Starting Member

4 Posts

Posted - 2004/12/14 :  14:51:50  Show Profile Send Jofi a Private Message
Hej!

Håller på att uppgradera till ett litet hembio-system och funderar vilken reciever som skulle lämpa sig bäst tillsammans med en Pioneer DV-470 och B&W:s 300-serie som högtalare (alltså 303, 309 och centern LCR 3).

De recievers som jag håller på att jämföra är:
* H/K AVR-130 eller 230
* Marantz SR4400 eller 5400
* Denon AVR-1905
* NAD T743

Det skulle vara intressant att höra vilka erfarenheter ni har med dessa prylar!

Kan nämna att jag har kört med en NAD C320 innan som jag tyckte passade bra med 303:orna.

/Johan

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2004/12/14 :  21:40:27  Show Profile Send FBK a Private Message
Hej Jofi!
Har ej lyssnat på någon av de modeller som du har räknat upp. Men jag har lyssnat på dina högtalare. Och till dem så skulle jag se upp med elektronik som är för varm eller luddig i klangen. Denonen och Naden är ju bara att lyssna och jämföra på Hifiklubben med ett par 309or. Spontana känslan för min del är Naden,lär ha mest kraft, men det baserar jag på det jag läst om dessa modeller och förgående modeller från dessa tillverkare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jofi
Starting Member

4 Posts

Posted - 2004/12/15 :  12:10:45  Show Profile Send Jofi a Private Message
Hej!

Tack för ditt svar. Känns som att jag måste ta mig de 15 milen det är till närmaste Hifiklubben... :)

Jag gillade verkligen ljudet som kom från kombinationen NAD + B&W. Tyvärr känns det som att NADen är lite dyrare som man jämnför med tex H/K. Men som alltid måste man väl försöka lyssna på de olika kombinationerna för att kunna avgöra om det är värt.

Mvh
Johan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000