HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur kopplar jag in 2 subwoofers
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/12/11 :  00:47:21  Show Profile Send Gottis a Private Message
Funderar på att skaffa en subwoofer till. Men hur kopplar jag den på bästa sätt till stärkaren. Har ju bara en subwoofer utgång

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/12/11 :  05:09:42  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Y - koppling kanske?

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2004/12/11 :  12:35:16  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Vad har du för förstärkare/filter?
Med aktivt filter kan man koppla 5.0. Prova. Själv skulle jag inte köra mina subbor i mono efter att ha jämfört med att spela dom i stereo.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/12/11 :  16:32:05  Show Profile Send Gottis a Private Message
Har beställt en Denon 2105 som skall kopplas till en H/K Singnature 2.1. Eftersom det bara finns en utgång så antar jag att den är i mono? eller kan man sätta på förlängningskabel på subbkabeln där den delar sig (L-R) och dra dom till L subb resp R subb? Har även ett Thule pr 150b med den kan man ju köra två subbar med. Men då är frågan om man kan koppla in den på något sätt till 2105an eller emellan densamma och H/Kn
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/12/15 :  16:41:01  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
.1 - kanalen (LFE-Kanalen) är en monokanal och därmed fungerar det alldeles utmärkt att y-dela från subbutgången och köra in på L och R kanalen i subslutsteget.

Nackdelen med att låta LFE-kanalen gå till frontarna är att du inte kan ställa nivån och att du riskerar att misshandla dina frontar med alltför kraftig basinformation. (beroende på hur filmerna är mixade)

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000