HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Samköpa spindelrack?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2004/12/11 :  10:26:51  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag är med på två om priset är 1k styck.
Jag bor i Stockholm!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/11 :  12:28:46  Show Profile Send primere a Private Message
Hej

Jag skulle vilja be er alla att hålla en stund! Inga fler pm i denna tråd! Om det skulle vara några frågor och dylikt så maila mig eller pma!

Jag är tacksam om alla kan respektera min önskan om detta!

//Thomas
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:18:11  Show Profile Send rowa a Private Message
Nååå??

Vad händer?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/12/12 :  15:42:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det senaste samköpet från Prisjakt.nu var på väldigt,väldigt mycket pengar vilket lägger ett stort ansvar på arrangören och på informationskanalen, forumet.

Jag och Primere för en diskussion om hur vi skall hantera den uppkomna situationen.

Vi återkommer när vi har snackat klart.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/12/12 :  15:51:00  Show Profile Send Haakan a Private Message
jo en förutsättning är ju att pengahanteringen kan skötas på ett bra sätt...

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/12/12 :  20:28:51  Show Profile Send rowa a Private Message
Hur mkt pengar rörde det sig om på prisjakts gruppköp?

Ja som sagt, om ett gruppköp ska gå av stapeln är det en förutsättning att det inte finns nå oklarheter ang. pengafrågan.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/12/12 :  20:47:36  Show Profile Send Bubben a Private Message
quote:
Hur mkt pengar rörde det sig om på prisjakts gruppköp?


Om man säger så här, det handlade uppsakttningsvis om 1-1,5 ton HiFi.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2004/12/12 :  20:49:42  Show Profile Send Kmj a Private Message
ca 1400kg och runt 350000:-

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/12 :  21:37:06  Show Profile Send primere a Private Message
Nu så

Pac och jag (primere) Har pratats vid via telefon! Vilket var ett riktigt trevligt samtal får jag säga
Nu är det som så här att jag och pac var väldigt överens om att det handlar om astronomiska summor och ett enormt ansvars tagande!
Vilket jag inte såg eller förstod när jag ställde frågan.
det finns även chans att hififorum.nu kan ta skada av ett dåligt sammköp, säg tex oärliga personer.

Så ni som är intresserade och skrivit först i tråden (turordning) Kan pma mig om sammköp observera att jag vågar inte ta på mig ansvar för något annat än rack. Jag hoppas att ni kan förstå att jag inte vill beställa förstärkare och andra elektronikkomponenter då det säkerligen kommer vara jag som får ta tag i den biten om något kommer hem defekt, och det vill jag inte.
Jag kommer att ta hem 10 rack om det finns tillräckligt med intresse, när detta samköpet är klart kommer jag inte att ta på mig fler samköp eller dylika affärer då som jag sagt innan så innebär det mycket jobb ansvar för något man gör helt ideelt.
Jag hoppas att ni alla förstår mig och att ni kan respektera mitt beslut!

Mvh Thomas
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/12/12 :  23:13:09  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
det finns även chans att hififorum.nu kan ta skada av ett dåligt sammköp, säg tex oärliga personer


Jag förstår fortfarande inte varför forumen, i detta fall Hififorum skulle kunna ta skada av ett gruppköp som sköts av medlemmarna. De gruppköp som genomförts har avlöpt smidigt och helt utan forum admin´s inblandning. Ansvaret ligger på medlemmarna och samt ansvariga för gruppköpen.

Ni får gärna förklara exakt varför just Hififorum kan ta skada.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/12/13 :  07:08:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Mange, vi har haft denna diskussionen vid 2 tillfällen nu, men visst jag tar det gärna en tredje gång.

1. Om forumet skulle gå ner, krascha, så försvinner kanalen till kommunikation. Gissa om min telefon skulle börja ringa?
2. Så här stora summor lockar till sig människor som vill utnyttja situationen. Förr eller senare kommer någon koordinatör vara mindre seriös och dra iväg med pengarna...

Fortsatt diskussion om det här sker på PM för vi är redigt OT vad det gäller samköp av HiFi-rackar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/13 :  07:46:44  Show Profile Send primere a Private Message
Oavsett hur denna disskussion fortlöper så kommer jag endast ändå att ta hem 10 rack då jag känner att jag inte vill ha ett större ansvar än så! Jag anseer ändå att 10 000 är mycket pengar och mycket ansvar och skulle inte våga ta ett större belopp. Som jag sagt innan var detta något jag inte tänkte på innan jag satte ut förfrågan!

Men det som händer nu är att jag mailar om pris på 10 rack och ser om vi får rabbat på detta!
Go to Top of Page

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2004/12/19 :  14:52:28  Show Profile Send C.Matsson a Private Message
hur ser läget ut nu?

http://www.krs-one.com/
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/01/09 :  11:48:35  Show Profile Send knoxville a Private Message
upp! Blir köpet av snart?? Fått tag i några fler??

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2005/01/09 :  19:30:18  Show Profile Send primere a Private Message
Hej!

Jag gör ett sista försök att få samman folk fungerar inte det denna gång så kommer jag att lägga ner detta samköpet! Jag har inte tid att sitta och administrera och klydda fram och tillbaka (hoppas att ni förstår att det är lite jobbigt!)
Men om det finns fler intresserade så finns det 4 platser lediga, och det är först till kvarn som gäller!

Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2005/01/09 :  21:45:23  Show Profile Send patst577 a Private Message
Är det möjligt att beställa extra hyllplan?

/Patrik
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000