Author |
Topic |
Stigge
Member
102 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 12:59:57
|
Har nu läst fler trådar där detta märke nämns men blir inte klok på vart man kan lyssa/eventuellt köpa dessa burkar. Tacksam om någon insatt kan förtydliga hur man skall gå till väga för att lyssna på dessa burkar. |
|
markih
LTS Göteborg
963 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 13:04:25
|
Ring Öhman. Jag vill inte lägga ut tel nr, men kan PM'a dig. |
markih |
|
|
Stigge
Member
102 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 17:59:12
|
Ja tack |
|
|
HJ
Member
799 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 20:13:14
|
Finns det någon hemsida där man kan se dessa ofta rekommenderade högtalare?
Mvh /HJ |
"So here I am once more..."
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 20:29:58
|
HJ> Tyvärr inte |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 21:46:38
|
HJ:
kolla här: www.naqref.com/ino.html
Finishen är kanske inte den snyggaste på dessa bilder, men den kan väljas bland lite drygt 100 olika finishar. |
|
|
svanbo
Member
1240 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 21:58:48
|
Varför detta hemlighetsmakeri? Finns det en enda återförsäljare i hela Sverige? Om de nu är så fantastiska, varför finns inte fler som säljer dem? |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 22:19:51
|
Svanbo: Ino Audio drivs av en person. Denna persons kapacitet är begränsad, och kommer så troligen att fortsätta vara en lång tid framöver. Att expandera i högre tempo än extremt sakta, utan att göra avkall på kvaliteten är i praktiken omöjligt enligt Ingvar Öhman.
Öhman berättar också i sitt produktblad att han inte bryr sig om hur marknadsexperter anser att produkter bäst presenteras. Öhman berättar helst hela sanningen och förenklar så lite som möjligt, svarar med glädje på alla frågor, och accepterar, med glädje, att hans svar skrämmer bort dom som vill ha ett enkelt svar på varför Ino Audios högtalare är bättre än andra.
Ino Audio spenderar inga pengar på marknadsföring. Det vore bortkastade pengar. Öhman har precis som alla andra människor bara två händer och till det lilla han kan producera på den begränsade tid han vill ägna åt tillverkning finns det fler köpare än han kan tillgodose. |
Edited by - hifirocker on 2004/11/16 22:20:13 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 22:31:53
|
Jag har alltid undrat vad det är som ska tillverkas?! Är det lådorna, isf, kan inte ett snickeri göra detta snabbt och billigt?
edit: Detta är inte någon slags negativ kritik, funderar på att köpa ett par själv om någon berättar hur man ska göra |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
Edited by - Martin.M on 2004/11/16 22:40:30 |
|
|
zvenzzon
Member
386 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 22:47:44
|
quote: Jag har alltid undrat vad det är som ska tillverkas?! Är det lådorna, isf, kan inte ett snickeri göra detta snabbt[...]
Detta undrar nog Öhman också... |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 23:15:45
|
quote: Ino Audio drivs av en person. Denna persons kapacitet är begränsad, och kommer så troligen att fortsätta vara en lång tid framöver. Att expandera i högre tempo än extremt sakta, utan att göra avkall på kvaliteten är i praktiken omöjligt enligt Ingvar Öhman.
Öhman berättar också i sitt produktblad att han inte bryr sig om hur marknadsexperter anser att produkter bäst presenteras. Öhman berättar helst hela sanningen och förenklar så lite som möjligt, svarar med glädje på alla frågor, och accepterar, med glädje, att hans svar skrämmer bort dom som vill ha ett enkelt svar på varför Ino Audios högtalare är bättre än andra.
Ino Audio spenderar inga pengar på marknadsföring. Det vore bortkastade pengar. Öhman har precis som alla andra människor bara två händer och till det lilla han kan producera på den begränsade tid han vill ägna åt tillverkning finns det fler köpare än han kan tillgodose.
Jag blev nästan lite religiös
ps. Snickerier finns det en uppsjö av, de flesta klarar lite enkla träarbeten utan problem och med en NC-fräs sprutar frontbafflar fram. Klarar ett snickeri inte av att producera några högtalarlådor om dagen klarar ett annat det. ds. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2004/11/16 23:17:44 |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 23:27:22
|
quote: Ino Audio drivs av en person. Denna persons kapacitet är begränsad
Fel. Den vet inga gränser . |
Erik Andersson for president! |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 00:23:27
|
quote: Fel. Den vet inga gränser
Fast det är nog inget Öhman själv skulle erkänna... |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 00:49:40
|
Vi lämnar Öhman och riktar in oss på högtalarna (även om de är väldigt närbesläktade) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mapem
Member
611 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 07:31:53
|
Jo men frågan som ställdes var ju hur man får tag på högtalarna och det gör man tydligen direkt via tillverkaren. Men om denne Öhman inte går att få tag på är det ju inte helt lätt. Jag är själv intresserad av att lyssna på ett par piP men begriper inte hur jag ska bära mig åt för att göra detta. Det finns tydligen produktblad också, men inte på webben vad jag har kunnat se.
Alltså, om det är en snubbe som skruvar ihop högtalare till sina kompisar tycker jag är det helt ok om han vill att det ska stanna där. Men när det skrivs så mycket om dem blir ju även personer utanför den inre kretsen lite nyfikna. |
|
|
svanbo
Member
1240 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 07:37:23
|
OK expandera långsamt alltså... men att skaffa en webbsida och lägga upp lite info om dem och hur man kan lyssna/köpa borde varken kosta särskilt mycket pengar eller tid... och skulle nog underlätta för alla inblandande, inte minst för herr Ö. själv i form av färre telefonsamtal. |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 12:41:10
|
Glöm ej, ni måste ha provlyssnat högtalarna före ni kan köpa. Så enkelt som att bara ringa och beställa är det inte |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 12:50:01
|
Mangew> Jag tror Öhman har provat ett antal snickeri men de höll inte måttet. Jag vet att det finns personer i branschen som försöker hjälpa Öhman att hittat ett snabbare och lika bra snickeri, hur det gått med den saken vet jag inte än
|
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:04:01
|
Att Ino Audio inte skulle ha hittat mer än ett snickeri som håller måttet verkar otroligt konstigt. Det måste bero på något annat. För det är väl bara Sågning av MDF och limmning av lådor vi snackarom (Ev fanering) ?!
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:08:06
|
Zalve> Vad ja hört så har resultatet från andra snickerier varit för dåligt. De är dessutom mycket knepiga att fanéra (pi60) |
|
Edited by - Rydberg on 2004/11/17 15:09:03 |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:12:20
|
quote: Jag tror Öhman har provat ett antal snickeri men de höll inte måttet.
Hmmmmm!! En liten fundering!
Jag har för mig att Ino säljs som bygg-själv-hemma satser för en billigare penning än om han (Öhman??) skall bygga den åt kunden!! För inte vill man vänta över ett år på leverans av ens nyköpta högtalare!!
Om det nu är så extreeeemt svårt för en professionell snickare att knåpa ihop en så komplicerad låda får man ju ställa sig VÄLDIGT frågande till hur en amatör/hobby byggare skall kunna bygga ihop Ino högtalarna med bibehållen kvalitet!!
Går inte riktigt ihop för mig faktisk!!
Men det finns säkert en förklaring som är fullt logisk för alla entusiaster!! Jag förstår dock inte ekvationen!! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:15:01
|
quote: Jag förstår dock inte ekvationen!!
Nej och det var ju inte heller så oväntat |
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:25:06
|
Inte din infantila respons heller Rydberg!!
Lägg band på dig själv vännen!!
Nå,
En förklaring/seriöst svar skulle ju kanske vara intressant för alla blivande och/eller spekulerande Ino köpare??
Jag undrar faktiskt hur det går ihop !!
Nå har DU någon visdom i denna fråga Rydberg
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:34:18
|
quote: Nå har DU någon visdom i denna fråga Rydberg
Ja |
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 15:57:59
|
Nä det var ju väntat!! |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/11/17 : 16:11:00
|
Väldigt många tycker verkligen om INO's produkter. Det är ju kul och bra!
Men att ingen, mer än Nagref något knapphändiga info på hans site, sammanställer datat på en hemsida och bidrar med något konstruktivt är märkligt och jag förstår det inte. Vi har ju till och med en kille som gjort en hemsida för HFLS-1 helt spontant...
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Topic |
|