HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skeptiker provar dyrkablar !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/11/05 :  02:49:26  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Pjotre; jag såg ett program om vin med John Cleese där hans vänner (runt 10-12 stycken) fick prova vin och berätta om det var vitt eller rött vin. Ett slags Pepsi challenge test. Hälften var övertygade om att det var vitt vin de fick, andra hälften att det var rött vin. Alla fick samma rödvin att dricka.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/11/05 :  02:54:16  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Kul intiativ reeltoreel!

Som väntat så görs en antydan på att "blindtestare" förmodligen inte har erfarenheten som krävs, tillräckligt bra hörsel eller en korrekt musikanläggning nog för testet ska tas på allvar..

Så förhåller det sig givetvis inte.

EDIT
Provade ni öppet med samma kablar också?

Edited by - Gerhard46 on 2004/11/05 03:22:20
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/05 :  03:41:23  Show Profile Send Bravo a Private Message
Naturligtvis har "reeltoreel" hört det han hört, hatten av.
Samtidigt har andra lyckats höra andra saker, märk väl lika så intressant.
Det vore intressant att få veta hur många ggr. alla kablar prickades in, eller missades.
Jag tror trots allt att vi lyssnar på olika sätt och är känsliga för olika saker, detta slår igenom.
Jag brukar lyssna en del tillsammans med en kompis, saker som inte berör honom ett dyft kan reta mig till vansinne även om vi kan vara överrens om mycket.

Bravo
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/11/05 :  08:12:02  Show Profile Send dali a Private Message
Märkligt att det är så otroligt viktigt att man får veta exakt vilken anläggning testen utförts på. Om alla tester där man inte i detalj får veta vilken anläggning som testerna utförts på är ointressanta så skulle jag vilja veta vem man testar för?

Hur många som läser hififorum.nu kan dra några som helst slutsatser från de anläggningar som MONTANA beskrev i sitt inlägg? Jag har inte hört en enda pryl som han räknade upp ... betyder det att allt MONTANA skrev var värdelöst?

Visst påverkar det vilken anläggning man testar på, men då bör även måtten på rummet anges i millimeter (BxHxD), lyssnarplacering (mått i millimeter i förhållande till väggar), högtalarplacering (avstånd mellan högtalare, till lyssnarposition och till alla väggar), ev dämpning (givetvis med mått och fabrikat), skivor (pressning), vilka möbler som fanns i rummet (fabrikat, modell, placering), hur många personer som befanns sig i rummet med storlek, placering och allmän kroppsbyggnad angiven vid varje testfall, om det fanns bakgrundsljud (storstad, småstad, kohage, havsljud etc), vilket humör testpersonerna var på, vad man hade ätit före, resultat på nyligen genomfört hörseltest, om någon var förkyld, vilken tid på dygnet det var, vilket bolag som står för elförsörjning, hur långt det är till elcentralen ...

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---

Edited by - dali on 2004/11/05 08:12:41
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/11/05 :  08:31:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Testet har ingen betydelse för mig eftersom jag själv hör tydliga skillnader mellan olika kablar.
Jag brukar reagera när folk utrycker avvikande åsikter om kablar utan att någonsin göra ett seriöst försök att testa. Men nu har Reel gjort ett test och det vill jag ge beröm för. Att han kommit till ett annat resultat än vad jag brukar få är inget jag vill eller kan kritisera. Hade vi vetat vilken utrustning som använts så hade vi kanske kunnat spekulera i varför resultatet vlev som det blev.
Men det viktigaste för mig är att kablar inneburit ett lyft hemma hos mig, inte att fösöka påverka andra att satsa på dyra kablar. Det får var och en avgöra själv genom att testa, om man är intresserad.
Hör man ingen skillnad, så skall man naturligtvis använda pengarna till annat.
Vi ska inte skriva folk på näsan vad dom ska tycka, när dom faktiskt har testat.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2004/11/05 :  08:58:22  Show Profile Send David A a Private Message
Jag anser mig kunna höra skillnad på kablar tämligen lätt. Sitter väl i dagens läge med en anläggning som utan problem borde kunna avslöja dessa skillnader väldigt tydligt. MEN jag har aldrig blindtestat detta själv. Jag tror inte heller att flera av dom som nu uttalar sig om dessa självklara skillnader, med handen på hjärtat, gjort detta själva heller fullt ut såsom Reetoreel.
Eller..?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/05 :  09:53:09  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Till att börja med vill jag tack er för många possitiva inlägg i min tråd.
Jag förstår om vissa vill veta vad som testats med, men jag tänker inte avslöja det.
Som någon skrev så blir det bara spekulationer i varför jag inte hörde skillnad osv, pga att just "den" förstärkaren låter si och den högtalaren låter så, ja ni förstår vad jag menar.
Jag kan dock avslöja att kringutrustningen som användes, är uttagen med hjälp å erfarenheter från detta forum.
Så även "dyrkablarna"
Att maila mig och på så vis få reda på vad som användes hjälper inte heller, som en del av er redan vet :-) (jag vill alltså inte ha ett märkeskrig pga mitt test)
Så ni får tro på mitt ord "kringutrustningen ÄR av den bättre sorten" (annars sitter många av er här på forumet med dåliga grejjer:-)
Detta test var som sagt helt persoligt, och jag uppmanar alla att göra ett sådant test, även om det var jobbigt.
JAG ville ha svar, och det anser jag att JAG har fått nu.
Jag skall också erkänna en sak !
Det är betydligt trivsammare med en snygg kabel i anläggningen, det känns bättre helt enkelt.
Så jag skulle nog kunna tänka mig att spendera någon tusenlapp bara för det :-)

ps, Någon hade en fråga i ett mail till mig !
På det kan jag svara följande: Min kompis har radiofirma, därför finns tillgång till det mesta.
Alla prylar kommer dock inte från honom.



"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/05 :  14:49:23  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
dali skrev: "Hur många som läser hififorum.nu kan dra några som helst slutsatser från de anläggningar som MONTANA beskrev i sitt inlägg? Jag har inte hört en enda pryl som han räknade upp ... betyder det att allt MONTANA skrev var värdelöst?"

Ved å angi hvilke komponenter som er brukt, har jeg gitt leserne noen REFERANSEPUNKTER til å vurdere mine påstander. For de som kjenner de aktuelle produktene så sier dette en hel del, mens de som ikke kjenner produktene kan gjøre produkt-research selv - ved å samle informasjon og/eller sjekke ut produktene i praksis - og vurdere mine påstander ut i fra dette.

Med "reeltorels" tilnærming - hvor test-systemet holdes "hemmelig" - forteller denne "testen" meg - og publikum - INGENTING, NADA, NOTHING! "reeltorel" gir ikke meg - eller publikum - noen mulighet til vurdere hans konklusjoner; ingen referansepunkter, ikke noe å vurdere påstandene i forhold til.

Da sett bort fra at "reeltorel" og hans lyttefrender påstår at det ikke er forskjell mellom en kabel til kr 100 og en til kr 10000, uten å si hvilket system man testet ut dette på. Og hva forteller egentlig DET om de aktuelle kablenes ytelse? INGENTING, NADA, NOTHING, slik jeg ser det.

Kanskje tolker jeg for mye ut av en slik "test", men jeg vil likevel spørre: Hvorfor investerer folk som har omfattende erfaring med utprøving av ulike audiosystemer og -komponenter titusenvis av kroner på kabler? Fordi all deres erfaring er verdiløs? Fordi de har for mye penger de vil bli kvitt? For å imponere andre med fete hageslanger mellom komponentene?

Eller fordi det faktisk bringer dem nærmere MUSIKKEN?

Hver enkelt som vil kan jo tenke over dette og gjøre seg opp sin egen mening. :-) Hva MITT svar er, er det neppe noen som er i tvil om (he-he).... :-)

PS: Er for øvrig 100 % enig med de som antyder at man ikke bør bruke mer enn 100 kroner på kabler hvis man ikke hører forskjell på en kabel til 100 kroner og en til 10000 kroner. Alle må få gjøre som de vil - og mene hva de vil basert på egne erfaringer - både kabelskeptikere og kabelentusiaster! Så mye burde de fleste være enige om! :-)

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2004/11/05 15:03:08
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/05 :  15:16:23  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
korrekt musikanläggning nog för testet ska tas på allvar..

Så förhåller det sig givetvis inte.

Och som gubben i lådan dyker Gerhard46 upp så fort det vankas en kabeltråd
Som Sampix påpekade:
Däremot detta ställer till problem, då det kan röra sig om tex gravt färgade högtalare som ingen vettig människa skulle kunna höra skillnad på hur man än försökte.

En 100k-anläggning kan vara låta som allt från bra till kaos.

Och vad vet du om det Gerhard46, eller är du bekant med reeltorells högtalare, det är STOR skillnad mellan olika högtalares förmåga att få fram skillnader mellan tex olika kablar.
quote:
Intressant är ju ändå att en person alltid lyckades pricka in laktrissnöret! Det stärker ju teorin om att det kan vara skillnad på signalkablar

Men har man bestämt sig för att det inte är några skillnader, så har man ju bestämt sig. Och dessa personer lär aldrig ändra sin uppfattning utåt ändå även om de plötsligt hörde skillnader. Så dessa kabeltjafs trådar kommer ingen vart ändå.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2004/11/05 :  15:36:06  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Hej,

En liten fundering bara kring dylika tester, borde inte hörlurar vara att föredra när man gör dem...jag menar att då behöver man ju inte ta hänsyn alls till rummet och högtalarna....iallafall om man vill undersöka ljudets påverkan från en signalkabel....visserligen kan ju säkert olika signalkablar påverka ljudet på olika sätt beroende på vilken högtalare du har, men i sak (om det är signalkabelns påverkan man vill åt) borde väl det vara vettigast ??? eller har jag missat nåt ??

// Thomas_ö

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2004/11/05 :  15:56:35  Show Profile Send markih a Private Message
Alltså, rummet och högtalarna har sällan samma påverkan som exempelvis kablar. Det viktiga är att man är van vid anläggningen och att den inte är lågupplöst. Att man är van lyssnare underlättar naturligtvis.
Det är dock endast skillnader man lyssnar efter under ett jämförande test, därför har inte den absoluta kvaliteten på återgivningen så stor betydelse. Självklart kan resultatet bli annorlunda med andra komponenter, speciellt om dessa är ovanligt känsliga eller har taskigt dimensionerade utgångar.

Summa summarum: Testet som Reeltoreel utförde säger att han inte lyckades höra skillnader under förutsättningarna för lyssningen. Detta betyder inte att skillnader mellan kablar existerar, bara att de antagligen är mycket små. Självklart kan det finnas andra förutsättningar där man spikar skillnaderna, likaså kan andra kablar ge ett annat resultat. Dock; märk väl att för de tre dyrare kablarna hördes ingen skillnad, vilket antyder mkt små skillnader. En väldigt annorlunda kabel kan dock skilja ut sig tillräckligt för att den skall vara lätt att höra i BT. Frågan är dock om detta vore en bra kabel.... den måste påverka (förvanska) ljudet klart märkbart.....

markih
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2004/11/05 :  18:01:26  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Thomas Ö! Strålande ju ...

quote:
En liten fundering bara kring dylika tester, borde inte hörlurar vara att föredra när man gör dem...jag menar att då behöver man ju inte ta hänsyn alls till rummet och högtalarna....iallafall om man vill undersöka ljudets påverkan från en signalkabel....visserligen kan ju säkert olika signalkablar påverka ljudet på olika sätt beroende på vilken högtalare du har, men i sak (om det är signalkabelns påverkan man vill åt) borde väl det vara vettigast ??? eller har jag missat nåt ??
// Thomas_ö


Nästa gång jag skall testa signalkabel ska jag låna en hörlursförstärkare till mina HD600
- Varför har jag inte tänkt på det förut ens ... Se'n måste man väl kolla i slutänden hur det funkar totalt i ens system,
men "färgandet" borde ju bli glasklart!

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2004/11/05 :  19:12:08  Show Profile Send esl a Private Message
JockeWE: Har funderat på din idé med hörlurar, men jag tycker som markih skriver också, att om man har en hyfsad anläggning så hör man ganska små skillnader.
Men visst... det finns väl en gräns på hur bra anläggningen måste vara, för att det skall vara lätt att upptäcka.
Om man har levt med en anläggning ett tag så vet jag att det är mycket lättare att höra skillnader. Både jag och MatsT hör relativt små subtila ändringar efter bara någon sekund, och det kan vara komponentändringar som ger knappt mätbara skillnader.
Men!! Om man byter prylar mest hela tiden, (många gör ju det) då tror jag att man får ett problem med att identifiera vad som gör vad.

Så.. som ett inlägg i blindtestdebatten kan jag konstatera (många med mig) att det är MYCKET enklare att snabbt identifiera skillnader i en anläggning när man levt med anläggningen en längre tid. Kan tyckas vara ett "självklart" konstaterande för vissa men inte för alla tror jag.
Lyssna och NJUT!!

/esl
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2004/11/05 :  19:49:31  Show Profile Send MatsT a Private Message
Ojdå, här blev man indragen i en tråd!

Jag håller i princip med esl men för att förtydliga det hela så har vi båda levt med samma högtalare under lång tid och har också ett lyssningsrum i vår gemensamma lokal där vi testar lite ibland. Även i lokalen har vi samma högtalare och vi är som sagt väl inkörda på dem och hör direkt om något låter annorlunda.

Om någon skulle sätta mig framför en okänd anläggning och ge mig uppgiften att särskilja kablar t.ex så skulle jag ha rätt mycket svårare att göra det än framför min egen anläggning. Mycket av min uppmärksamhet skulle tas upp av det som låter annorlunda än det jag är van vid och det minskar förmågan att särskilja betänkligt. Det var säkert därför det var så mycket enklare för kompisen att särskilja kablar än för trådskaparen.

Kul initiativ var det i alla fall det här!

Jag har deltagit i ett par av de tidigare kabeltrådarna och försökt övertyga om att det är möjligt att höra skillnad i ett blint test, motståndarna hävdade att det aldrig förekommit. Ni hörde (i alla fall en) skillnad och det har även andra gjort. Min andra ståndpunkt i kabelfrågan är att det visserligen är hörbara skillnader men att de är rätt små och att även mycket små modifieringar av själva anläggningen i regel ger mycket större effekter än kabelbyte. Detta får var och en tycka vad de vill om...
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/11/05 :  21:40:36  Show Profile Send lasselite a Private Message
Kul att du tagit dig tid, och att du lyckats lura ner nån annan i träsket. Kul är oxå att se ungefär samma argument som "vi" använder användas av "dom" Å jag känner ett starkt (helt oemotståndligt faktiskt) behov av att fullfölja. "Nu UPPLEVDE faktiskt RTR inga skillnader! Kan inte han få ha sin UPPLEVELSE ifred utan att bli ifrågasatt?!?"

Jag bryr mig inte om dom andra kablarna å grejerna, men DIY-kabeln kanske man skulle kunna få receptet till. Pleeeeeeeeaaaaaase
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/06 :  01:39:06  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
lasselite skrev: "Nu UPPLEVDE faktiskt RTR inga skillnader! Kan inte han få ha sin UPPLEVELSE ifred utan att bli ifrågasatt?!?"

Hva er da poenget med å offentliggjøre sine opplevelser, hvis man bare vil ha dem i fred....??? Og ikke vil ha andres synspunkter?

Hvis jeg skriver i full offentlighet at "Jeg gjorde en blindtest på ulike kabler og forskjellen (skillnaden) var som natt og dag, men det er HEMMELIG hvilke komponenter og kabler jeg brukte", så forventer jeg ikke at alle - inkludert kabelskeptikerne - skal la være (låta bli) å "ifrågasätta" meg...

Nei, jeg gir opp dette...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/06 :  02:26:18  Show Profile Send Bravo a Private Message
Andras synpunkter vill man nog ha, i alla fall vill man delge något, däremot är det tveksamt om man vill bli ifrågasatt.
Att någon har hört något i ett visst sammanhang innebär ju inte, som vi stt ovan, att andra hör på samma sätt. Frågan borde ju snarare vara, hur kommer det sig att vi hör olika?

Bravo
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/11/06 :  08:41:56  Show Profile Send dali a Private Message
markih, jag tror det är första gången jag ser att någon hävdar att kablar har större påverkan än både rum och högtalare. Eller missförstår jag dig?

MONTANA, om skillnaden mellan kablar beskrivs som "natt och dag" (vilket ofta görs) tappar jag all tilltro till den personen, åtminstone om ingen av kablarna är s k lakritskabel.

Även de mest inbitna kabelromantikerna håller nog med om att kablar gör mycket liten skillnad, att då beskriva det som "natt och dag"/"svart och vitt"/"ett skynke försvann" är så överdrivet och oseriöst att man genast vet att det är trams.

Om det verkligen vore som "natt och dag" så skulle en 80-åring med dålig hörapparat kunna höra skillnaden i 100 blindtester av 100 på en OnOff-anläggning för 1500 skr ... men märkligt nog vill ingen säljare av kablar ställa upp på ett sådant test.

De flesta verkar hålla med om att det ÄR skillnad mellan kablar, men man måste vara bekant med anläggningen och lyssna under en längre tid (veckor) för att vara säker på vilka skillnader som finns.


--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/11/06 :  09:47:43  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
dali; skillnaden mellan olika kablar är faktiskt mycket stor, t.o.m. större än man tror. Jag ställer gärna upp med ett "jäng" kablar!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2004/11/06 :  10:59:17  Show Profile Send marens a Private Message
Dali: Vi är rörande överens, jag anser det som ett problem att folk påstår att det är stora skillnader mellan kablar. Stora i förhållande till vad? Är de så stora så att en skillnad som jämförelsevis är liten fortfarande lätt kan detekteras i blindest eller?

Fast jag tror att markih menar precis tvärtom. Att det är små skillnader mellan kablar, och att de är olik ljudpåverkan från rum mm.

Edited by - marens on 2004/11/06 11:04:12
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/11/06 :  13:27:00  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
FBK:
Jaha, gubben i lådan precis som du? Fast kanske mer gubben i lådan som kommenterar mina inlägg...

Jag har många erfarenheter från blinda test, har du



Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/06 :  14:23:21  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
dali: Håper du forstår at det var et eksempel - en illustrasjon - og ikke en påstand om faktum - at forskjellen mellom kabler er som "natt og dag". I forhold til forskjeller mellom (1) ulike høyttalere, (2) ulike forsterkere og (3) ulike rom, er forskjellen (skillnaden) mellom kabler - RELATIVT SETT - ganske marginal.

Likevel, i et meget avslørende audiosystem vil man generelt oppleve STORE forskjeller (skillnader) mellom kabler, som oftest mellom kabler i ulike prisklasser. Hvis du kaller meg useriøs som hevder dette, så vil jeg replisere: I like måte!

Og jeg - og mine audiovenner - HAR faktisk utført en god del blindtester mellom ulike kabler, og merket markant forskjell. Et eksempel, bare for å nevne ETT, var noen "mid price" Tara Labs kabler sammenlignet med både kostbare referansekabler fra Straight Wire's Level 4 sortiment og med de dyre Monster Sigma Retro Gold. Forskjellen (skillnaden) i ytelse var, om ikke som "natt og dag" i hvert fall meget lett merkbar, så å si i alle parametre, blant annet med hensyn til oppløsning, dynamikk og holografi.



HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/06 :  14:28:20  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
PS: Takk, Wolfgang!

dali: Forskjellene merkes ganske umiddelbart. Trenger slett ikke uker (veckor) for å avdekke forskjellene.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2004/11/06 14:28:46
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:25:39  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Jag ställer fortfarande upp med kablar!! Ingen intresserad??? Har kablar ute just nu (till forumfolk som testar) och alla är lika övertygade - hitintills!? Jag finns i Göteborg !!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:32:52  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Da ble det visst tyst fra kabelskeptikerne...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.92 sekunder. Snitz Forums 2000