HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken signalkabel, begagnatpris 1500 XLR, för mig
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/11/06 :  14:27:52  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Hej igen alla,

Ja, jag har sökt och kryssat i arkivat material. Jag fick inte riktigt svar på mina frågor.

Idag har jag en SAT-kombo och signalen går balanserat med hjälp av CN-ljudtekniks Copper medans högtalarkabeln är en Kimber 8TC. Det låter bra men jag har fått nån bakterie eller nått virus som gör att jag inte kan sluta fundera på hur bra det skulle kunna bli med någon annan signalkabel. Sjukt konstigt eller hur!?

Hur som helst så intresserar jag mig med öppet sinne för alla varianter som ger ett öppet luftigt, transparent och balanserat ljud. Kom med era modigaste förslag. Jag har ingen lust att DIY:a utan intresserar mig bara för begagnade kablar för 1500kr/1m (ungefär) med XLR-kontakter.

Mvh Jesper

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2004/11/06 14:28:53

Lomen
Starting Member

38 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:23:05  Show Profile Send Lomen a Private Message
Den här kanske kan vara något?

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10958

Advantage S1-->HarmonicTechnology Pro Silway XLR--> Advantage S-250--> Nordost Red Dawn--> B&W Nautilus 802
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:33:09  Show Profile Send FBK a Private Message
Tycker jag känner igen den där kabelnden sitter visst tillfälligt i min annlägning, tills Lomen får den såld

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:51:28  Show Profile Send Anton a Private Message
Lomen & FBK: Kan ni säga något om den kabeln, hur den "låter" etc., den verkar intressant.

/A
Go to Top of Page

Lomen
Starting Member

38 Posts

Posted - 2004/11/06 :  17:50:27  Show Profile Send Lomen a Private Message
Hej, den låter mycket öppet och detaljerat utan att bli vass och påträngande. Har en bra och detaljerad bas. Jag tycker att kabeln är MYCKET prisvärd (3500kr ny) jag har även en HarmonicTechnology Pro Silway (kostar ca 7500kr ny), vist den låter LITE bättre men absolut inte 4000kr bättre. Dom har förövrigt mycket lik ljudkaraktär.

Advantage S1-->HarmonicTechnology Pro Silway XLR--> Advantage S-250--> Nordost Red Dawn--> B&W Nautilus 802
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/06 :  23:56:55  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Som åsikt kan jag dela med mig att jag lånat hem en likadan Synergistic kabel som ovan och även en högtalarkabel av samma serie tidigare. Tyckte de presterade väldigt bra, de andra jag hade till hemlån var några tusen dyrare men tyckte Synergisticen var lika bra som någon annan. Så jag tycker den föreslagna annonsen ovan ser intressant ut om jag letade samma kabel som dig.

Som andra alternativ kan jag säga Xindak FA-1, finns att få i balanserat utförande. Nu har jag ej längre balanserad anläggning så jag har en rca FA-1 och den presterar mkt. väl tycker jag. Priset är väl ca. tusingen och med tanke på Kinahifins pris/prestanda så ligger denna väl mellan 1/2-1/5 på produkter köpta i sverige.

ps. jag känner inte alls personen som säljer el. rekommenderar ovan så det är inget försök att promota försäljning ds.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/11/06 23:58:52
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/07 :  22:17:28  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu har Lomens kabel lämnat mig Grattis till den person som köpte den, den är riktigt bra!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000