HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka högtalare ska jag köpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bysheon
Member

60 Posts

Posted - 2004/10/22 :  02:42:03  Show Profile Send Bysheon a Private Message
Jag är hifi-novis och ifärd med att komponera min första anläggning, som idag ser ut som följer:

CD-spelare - SONY CDP XB 930
Förstärkare - ROTEL RA-02
Högtalare - JAMO (CLASSIC 30 tror jag?) gammalt skräp
Signalkabel - Tara Labs Prism 500
Högtalarkabel - Ngt jag köpte med högtalarna för cirkus 20 kr/m

Som synes obalanserad..
Så, jag ska alltså köpa högtalare (och högtalarkablar) och vore tacksam för banbrytande tips och djupsinniga kommentarer. Jag kanske kan sträcka mig till att lägga uppåt 15-20k på högtalarna,men kommer gärna billigare undan. Det finns väl riktigt hyfsade för 10k? Hur står sig förresten CD-spelaren med förstärkaren - passar de ihop och håller de ungefär samma kvalitet?

P.S Jag är inte bevandrad i hifi-terminologi så ta det lite varligt. Börjar ni prata om eterisk hologramspektraldynamik och förlängningssladdens krispig luftighet kommer jag visserligen att le, men inte begripa ett dyft. Prata i så fall hellre om bas, diskant och mellanregister, ok?


Tack.

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/22 :  03:21:50  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ta gärna och skriv vilken musiksmak du har, vad du mest lyssnar på?

Vilken typ av ljud du är ute efter, mycke bas, mycke detaljer, allround.

Stora eller små? spelar mindre roll?

Planerar du byta elektroniken i framtiden och utveckla vidare eller?

Ser iaf ut som att du har väl tilltagen budget för att få något riktigt bra. Men kanske lägga högtalare och högtalarkabel(finns mycket bättre än lösmeterkabeln från rulle) på samma budget?



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/22 03:22:55
Go to Top of Page

Bysheon
Member

60 Posts

Posted - 2004/10/22 :  03:35:21  Show Profile Send Bysheon a Private Message
Min musiksmak är av politiska, estetiska och sexuella skäl eklektiskt allround. Jag lyssnar på Zeppelin, Pärt, Zappa, Suede, Jan Johansson, Tindersticks, Bob Marley, Radiohead, Shostakovitch, Kent, zigenarmusik, gospel, Abercrombie osv.. Dixieland och doom-metal gör det dock inte för mig, möjligtvis annat än i kombination. ;)

"Vilken typ av ljud du är ute efter, mycke bas, mycke detaljer, allround."

Jaa! Allround, antar jag då.

"Stora eller små? spelar mindre roll?"
Mitt rum är ganska litet så jag är inte ute efter några mastodontpjäser. Kanske stativmodell..

"Planerar du byta elektroniken i framtiden och utveckla vidare eller?"

CD-spelaren kanske jag byter ut. Och ja, högtalarkabeln ingår i den vagt formulerade budgeten. Hur mycket kostar bra högtalarkablar?


Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/10/22 :  06:56:19  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Nytt eller begagnat?

Mitt förslag är Monitor Audio GR10 som finns bla på Best Sound i Stockholm. (Kostar 12500 har jag för mig) Har själv dessa fantastiska stativare, som är otroligt allround! Testvinnare flera ggr hos HiFi&Musik dessutom...

Sebastian


"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/10/22 :  08:45:58  Show Profile Send pewe a Private Message
Håller på att för en kompis räkning sätta samman ett system med samma budget som du så nog har jag funderat igenom det här...
Skulle definitivt satsa på en begagnad komponent, nämligen högtalarna. Prova att få tag i Audiovector M3 modellen som finns i 4 varianter; M3, M3 Super, M3 Signature och M3 Avantgarde. Med tanke på din budget blir det nog bäst med Supermodellen som du kan får för ca. 10-13 tusen beg. Det som är bra med Audiovector (förutom det underbara ljudet) är att de kan uppgraderas till högre modeller på skalan för i stort sett ingen pengaförlust alls. Nu finns också Mi3 som är en förbättrad variant av M3, men de betingar ett högre 2-handsvärde. Men en M3 Super kan uppgraderas till en Mi3 Super eller Signature el. Avantgarde. Kan verkligen rekommendera högtalaren. Det är en golvmodell men smidigt gjord. Mycket fin finish.

Din elektronik vet jag inget om men tror nog att både cd-spelaren och stärkaren står sig hyfsat, någon high-end är det dock inte. Kan rekommendera danska Thule med Audiovector, en riktigt bra kombination. Finns på Hifiklubben för, i sammanhanget, rimliga pengar. Thule och Audiovector är en härlig kombination, som gjorda för varann om du frågar mig. Jag skulle satsat på Thuleförstärkare men hoppat över deras dvd-spelare (Thule gör idag inga renodlade cd-spelare). En intressant cd-spelare är franska Atoll som är ytterst måttliga i pris i förhållande till vad de presterar och som jag kan tänka mig passar bra till ovannämnda kombo.

Högtalarkablar kan jag rekommendera Audioquest Slate som är neutral och mycket prisvärd. Kostar, om jag minns rätt, ca 300:-/metern. Audioquest gör också bra signalkablar (överför signalen mellan cd och stärkare).

En sådan här anläggning kostar ung. 12000 högtalare + 7000 förstärkare + 7400 cd-spelare + 2000 kablage= ca 28K. Mycket pengar, men låter oerhört mycket bättre än 99,9% av alla anläggningar i landet.
Allt behöver ju heller inte köpas på en och samm gång. Det är faktiskt en fördel att börja lugnt, lyssna runt på olika högtalare först och kom fram till vad du gillar och så börjar du med dem. Låna sen hem bättre stärkare och cd och se hur ljudet förbättras och efter ett tag så blir dina beslut lättare.

Lycka till, det är ett oerhört kul projekt du har framför dig!


Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/10/22 :  08:50:44  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Bysheon, det kan vara bra att veta var du bor. Eftersom det finns så många högtalare är det bra att veta om du har tillgång till goda butiker i din närhet och kan gå och provlyssna på en mängd alternativ eller om du är hänvisad till att resa tiotals mil för att kunna lyssna till de hetaste kandidaterna utifrån förslagen här.

Jag skulle föreslå Quads stativhögtalare 12L (ca 5000:-) - eller den mindre 11L (ca 3800:-) om utrymmet kritiskt. Då får du mycket pengar över till ny CD, kablar - och MUSIK! Finns till exempel på HiEnd/Audio Concept i Stockholm. Det finns mycket skrivet om dessa här. Använd sökfunktionen för att finna trådarna.

Eller något ur Totems sortiment (som jag själv gillar starkt): stativarna Dreamcatcher (ca 6000:-) om du söker något riktigt litet, Mite (ca 7000:-)och Rainmaker (ca 12000:-) eller de nätta golvarna Arro (ca 12 000:-). Finns på HiFi-Art i Stockholm.

Tänk på att du behöver bra stativ (från ca 1500:-)om du ska få ut max av ett par bra stativhögtalare.

mvh/ Jörgen G

edit: behandlingen av det svenska språket (som vanligt)

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2004/10/22 08:55:13
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:16:13  Show Profile Send DasKapital a Private Message
En högtalare jag tycker är väldigt trevlig, om än lite annorlunda, är Carlsson OA58. Mycket stor ljudbild, djup bas och allmänt fint och behagligt ljud. Kostar 6000 spänn. Kolla på www.carlssonplanet.com.

Och även om det finns enskilda individer som tycker det är tråkigt att Ino piP rekommenderas då och då så måste jag ändå nämna den. Det är en klar favorit i mina ögon. En pytteliten stativare med fantastiska prestanda. Sök i gamla trådar och du kommer finna oändliga diskussioner om denna högtalare.

Den kostar någonstans runt 8000-10000 kr färdigbyggd om jag inte minns fel. I körsbär(tror jag) kan man köpa den omgående, annars är väntetiden lång. Annars kan man spara en stor slant genom att montera själv. Kostar då kring 5500kr i körsbärsfinish. Alla som har hållit i en borrmaskin och en lödkolv klarar av att montera dem på en kväll.

Kolla i de gamla trådarna för kontaktuppgifter till Öhman/Ino audio.

Med vänlig hälsning,
Rickard

Ino Audio for life
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:16:14  Show Profile Send orthanc a Private Message
Kanske ett par beg. Acoustic Energy AE2



Låter fin fint. Mycket trevlig liten stativare. Orginalstativen är i metall fyllda med små kulor.
(edit:ändrig av bild)

Undersöker för tillfälle.

Edited by - orthanc on 2004/10/22 09:18:34
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:58:38  Show Profile Send Margaux a Private Message
Ett par begagnade M20 från Revel ger mycket för pengarna.

Vad gäller upplösning och balans excellerar dessa. Man måste dock lyssna på dem först - de har en speciell "timbre".

Sen är det väl fel att inte lyssna på Pip för 3500 kr. Jag tycker de är otroligt bra för priset även om min uppfattning är att de inte har samma upplösning som många betydligt dyrare högtalare.

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:13:16  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tycker att förutom mina egna byggda HFLS-1 är av köpeshögtalare Totem Model 1 de bästa jag hört i denna prisklass. Har ej hört en uppsjö dock men de lät väldigt bra. Skulle gott kunna ha ett par sådana själv.

De ligger mellan 17-21 500:- enligt http://www.hifiart.se ´s hemsida beroende på utförande. De verkar ganska allround också, och är små och behändiga.

Edit: rekommenderar som många andra att kolla på beg. marknaden. Där kan man göra fynd och få väldigt mycket för pengarna.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/22 10:16:28
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:14:40  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
Tjänare Bysheon!

Begagnade prylar är värd att lyssna på! Man kan hitta mycket mera välljud till sina pengar... Dessutom det är generelt väldigt tryggt att köpa högtalare begagnad.

Skulle varmt rekommendera att kolla redan nämnt Revel M20 och mina ELAC330 jet högtalare http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32486. Dom är boda mycket prisvärda
Hög kvalite, till exempel audiovector M avantgarde-serie har samma diskantelementter som mina Elacer (audiovector köper dom från Elac!) Kan inkludera ett 2,5 meter par van den hul kablar på köpet (varmt ljudkaraktär, med Oelbach bananer, nypris ca. 1000kr med kontakter, bättre än Royal Jade, se reference audio)
http://bildarkiv.hififorum.nu/harri/Vdh_cs122/Vdh1.jpg
http://www.vandenhul.com/cable/cs-122-h.htm
http://www.hifibitz.co.uk/product.asp?id=689


Med ditt budget skulle jag satsa alla pengarna till själva högtalare, cd och förstärkare. Kablar påverkar ju ljudet, men det är kanske bättre att satsa på själva anläggningen före tillbehör. Med kablar kan man då adjustera "smånyanser" av ljudet när anläggningen är färdig

Totem acoustic model 1 är toppen - rekommenderar att lyssna på (dyr?)
Dynaudio 1,3se är också bra allround högtalare i sitt prisklass.
Ofta rekommenderade Nautilus 805 är änligt min åsikt lite trögt (jämfört med elacerna). Elac har dessutom fått bättre betyg jämfört med 805 i alla recensioner hittills.

Om du vill kan du komma o lyssna på Elacerna i Uppsala (med fika naturligtvis!) Ta ditt förstärkare och favoritskivor med dig så man får se om de passar tillsammans

Harri

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2004/10/23 12:32:48
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/22 :  11:16:20  Show Profile Send Harman a Private Message
Mitt tips,

Kombinera Rotel RA-02 med Rotels egna CD spelare RCD-02 pris 5500kr.
Högtalarna skulle jag välja något från JM lab eller B&W.
Tex JM Lab cobalt 806s för 8900kr alt JM Lab Electra 906 för 15000kr. Båda dessa är stativare så du får räkna in ett stativ i budgeten. B&W 805 men då är vi uppe i 17800kr.
Om du vill kan du ju försöka hitta följand alternativ beggade..
Högtalarkablar kan du få ok kvalitet från ca 40-50kr metern, vill du ha kablar i kvalitet med din blivande HiFi anläggning bör du väl lägga ca 1000-3000kr på hela kablaget, så kan du kanske kolla på Nordosts billigare kablar typ flatline gold mkII pris 1200kr för 2x2meter singelwire.
Annars finns det fler märken i denna prisklassen som är bra. Något billigare tex från QED och Supra

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2004/10/22 :  11:16:33  Show Profile Send soren a Private Message
Om stativare är aktuellt så skulle jag rekommendera...

Revel performa M20, går att hitta för ca: 13000 kr kanske?
MYCKET trevlig högtalare!!!

Edit:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=8854

Hehe .. fick se att Margaux hann före mig med exakt samma rekommendationer :)

ev.

Ino Audio piP för ca 4000 kr, kan bara köpas hos tillverkaren i Täby/Stockholm och måste monteras ihop själv + lackas hos en lackerare, såvida han inte fått hem färdigfanerade lådor igen (de var slut ett tag). Detta är en otroligt bra högtalare för pengarna, även om jag tycker att Revele ovan är bättre (har dock aldrig testat dem sida vid sida).

/Sören

Edited by - soren on 2004/10/22 11:22:48
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/22 :  11:26:55  Show Profile Send Harman a Private Message
Bysheon,
Glömde skriva att du självklart måste provlyssna dig fram. Alla uppfattar ju inte ljud på samma sett. Mina råd är ju bara utifrån de begränsad lysnnande jag själv genomfört. Ta så många råd du kan få från vänner och här på forumet, försök att provlyssna så många som möjligt i butik när du är nere på ett par stycken kan du börja låna hem och se vad som passar hemma i ditt rum.

Håller med pewe om att audiovector bör provlyssnas, underbart snabba högtalare.
Mangew och Jörgen G är inne på Totem högtalare och om du bor nära Sthlm så besök gärna HiFiArt har bara hört positiva reaktioner på denna affär och även Totems högtalare...

Mvh Dan

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/10/22 :  11:43:50  Show Profile Send sampix a Private Message
Tycker förslagen Audiovector och Monitor Audio GR10 låter som mycket bra alternativ. Golvare eller stativmodell, både känns mycket allround när det gäller musiksmak
Tycker även du ska titta på B&W´s högtalare.

Revel M20 är en mycket bra högtalare, men den går dock bort pågrund av att Rotel-02 inte har den absoluta kraften att driva dessa på ett ens..halv-vettigt sätt

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/10/22 :  12:05:55  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Totem model 1, blev jag imponerad av på Arkenmässan. Ett ljud man kan leva med misstänker jag. N805 begagnat vore ju en mycket bra lösning. Annars får stativaren i 700 från B&W bra kritik om du tittar på nytt. Har inte hört den dock. Jag är en sucker för mellanregisterupplösning och på just denna punkt står sig B&W bra på mer eller mindre alla modeller från åtminstone 600 och uppåt i sina respektive prisklasser.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/10/22 :  13:04:36  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hänger på lite här igen.

Anledningen till att jag inte nämnde Totems Model 1 är att jag tror att Rotel RA-02 inte riktigt är i paritet med de högtalarna ljudkvalitetsmässigt. Utifrån vad jag läst i flera trådar här på HiFi-Forum inbillar jag mig att detsamma även gäller för B&W Nautilus 805. Dessa båda ligger dessutom rätt rejält över de önskade 10k - även om de går att få under maxgränsen tjugo.

Skall väl också tillägga till mitt förra inlägg att jag inte hört någon av de högtalara jag nämner tillsammans med Rotel R02.

Men som nämnts tidigare i tråden: Lyssna dig fram till vad dina öron tycker är mest prisvärt.

mvh/ Jörgen G

edit: behandlingen av det svenska språket (som vanligt igen)

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2004/10/23 12:06:36
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/10/22 :  14:08:56  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Tänkte inte riktigt på elektroniken...
Min egen erfarenhet av B&W är att det igentligen inte fínns någon övre gräns för hur bra elektronik de gör rättivsa. Det finns nog en undre gräns dock. Känner inte till Rotelförsärkaren, men köpter du tex N805 kommer du nog höra exakt vad Roteln gör, eller inte gör rätt
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:54:40  Show Profile Send gromit a Private Message
Hej!

Jag föreslår att du tar dig tid att lyssna på Ino Audio piP, de utgör inte någon jättesvår last för förstärkaren utan ligger ganska snällt runt 5 ohm.

Ino Audio piP kostar 4 - 10 kkr beroende på utförande och om du kan tänka dig att sätta ihop den själv.

Jag har själv ett par piP kopplade till mycket bra elektronik och högtalarna gör definitivt inte bort sig. Jag har testat dem mot flera kandidater (upp till drygt 10 ggr pengarna!) men hittills har ingen annan varit bättre. Enda nackdelen är att man inte kan spela särskilt starkt med dem, men de klarar nog större ljudtryck än de flesta andra stativare. Högsta ljudtryck: 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W).

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2004/10/22 :  17:17:02  Show Profile Send niklas a Private Message
Håller med gromit! piP är fantastiska!

Annars tycker jag begagnat är självklart, speciellt när det gäller högtalare. Dynaudio gör fina stativare som går att hitta för bra pris begagnat... Vill dock påpeka att jag tycker det är värt att ta steget upp till Contour-serien.

Lycka till!

Mvh Niklas

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/10/22 :  17:21:21  Show Profile Send gromit a Private Message
Ja, Dynaudio Contour är fina! Jag har ett par 1.3 mk II som jag har trivts väldigt bra med. Nu står de dock på golvet och samlar damm...

Nackdelen med dem, som jag ser det, är att de inte kan spela så starkt och att de kräver en rejäl förstärkare för att "blomma ut".

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/23 :  00:53:33  Show Profile Send Blue a Private Message
Jo, som några är inne på... Kan nog vara vettigt att lugna sig lite i hur pass exklusiva högtalare man skaffar. Elektroniken sätter sina begränsningar. B&W 805 skulle jag t.ex. inte para ihop med din stärkare. (Jag har hört dom med Thule IA 100 som ändå är kompetent för sitt pris, och det funkade inte alls får jag säga). Satsa på ett par bra högtalare men som inte är alltför elektronikkrävande, så kan du behålla din stärkare men ändå vara redo för framtida förbättringar. Quad 12L låter inte alls som en dum idé tycker jag, med tanke på dina förutsättningar och önskemål. Låt dig inte skrämmas av det låga priset. They're pretty damn good!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/10/23 :  01:01:51  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Jag har själv ett par piP kopplade till mycket bra elektronik och högtalarna gör definitivt inte bort sig. Jag har testat dem mot flera kandidater (upp till drygt 10 ggr pengarna!) men hittills har ingen annan varit bättre.


Gromit:

Vilka högtalare är det som du jämfört piP mot?
Jag har ju ett par själv (och är sjukligt nöjd!!) men det hade ju varit kul att veta fler dyra högtalare som de krossar!
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/23 :  11:40:36  Show Profile Send Harman a Private Message
Hmmm...Blue har nog rätt...B&W805 är en underbar högtalare och går ju in under högst gränsen för din budget och blir ju billigare som beggad men....Den lilla roteln som du har räcker nog inte till för att få ut ens hälften av det 805:orna kan ge. Jag misstänker att du kan få nya högtalare som matchar rotel systemet för under 10000kr.
Har dock testat B&W805 med starkare Thule och det lät bra i mina öron...Kanske kraften inte räckte i IA100??
B&Ws 800 serie är annars extremt prisvärd i mina öron....Ha det gott!

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/23 :  14:30:29  Show Profile Send Blue a Private Message
Vet inte direkt om "prisvärd" är rätt ord för B&W:s 800-serie när priserna går från 18' för en liten stativare till tresiffrigt för de stora golvarna... Men men, visst är det grymt bra högtalare. Passar nog för dom som är lagda åt perfektionisthållet med deras kirurgmässiga detaljåtergivning och "neutrala" klang.

Jag tror egentligen inte att det är kraften som saknas i Thule IA 100 för att göra en bra match med 805an. Det är nog mer så att högtalarna avslöjar brister i Thule-elektroniken (samt NAD-cd-spelaren som var källa då jag lyssnade). Jag tyckte slutresultatet lät ganska grått och livlöst. Thule-grejorna funkade bättre med Dali Evidence 470 SE då jag provlyssnade. Men allt detta är ju som vanligt en fråga om tycke och smak också.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/23 :  14:43:59  Show Profile Send Harman a Private Message
OT
Blue, Visst är vissa högtalare i 800serien dyra men om man jämför 804 med 703 så tycker jag att 804an är ett kap. Det är ju dock inte alla som anser att 31800kr är rimligt för högtalare.
800 serien avslöjar alltid elektroniken, men jag finner det minst lika störande när högtalarna inte förmår ge vad som levereras till dem...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.92 sekunder. Snitz Forums 2000