HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bryston & primare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/11/22 :  22:11:55  Show Profile Send Twincam a Private Message
Halloj

Jag behöver ju införskaffa ett nytt för- och slutsteg + cd spelare till mina (svarta) Nautilus N804.

Precis som några andra här på forumet är jag lite sugen på Brystons för- och slutsteg BP-25 / 4B-SST. Som CD spelare kanske Primare CD21 eller 31 kan vara ett lämpligt val. Förrutom en provlyssingen så återstår oxå en annan sak:

Vilken färg?

Hittils har jag mest funderat på silver, kanske mest pga att den nuvarande Rotelprocessorn+slutsteg (RSP1098/RMB1075) är i silver.
Brystons hemsida har ju tyvärr inte riktigt bra bilder på B-P25/4B-SST tycker jag, vare sig i silver eller i svart.

Har någon länkar till några bra bilder skulle jag uppskatta det väldigt mycket.

Frågan är oxå hur Primares titanfärgade spelare matchar Bryston i silver (WAF ni vet)?
Kanske är det säkrare att välja allt i svart trots allt...

Tack på förhand,

mvh






Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/22 :  22:26:15  Show Profile Send Harman a Private Message
Jag skulle definitivt valt svart...

svart, svart, svart.....

Mvh Dan

*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/11/22 22:26:37
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/22 :  22:33:31  Show Profile Send Harman a Private Message
Ett annat problem är skall du ha 19 eller 17 tum?
Om du tittar på brystons Review sida så finner du ett par till bilder men mycket är det ju inte..
Jag skulle kanske valt en hel svart CD istället för Primaren....
Har du sett att det kommer en ny BP26 nu?

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/11/23 :  08:44:30  Show Profile Send Twincam a Private Message
Jag skall ha 17-tum, utan handtag.

Pratade med Esoterisk om BP26. Tydligen gör Bryston så att man utannonserar en ny produkt för att kolla intresset lite. Är det tillräckligt högt börjar man producera. 26:an kommer tydligen inte att kunna lev. förrän till våren, och förmodligen till ett upp till 50% högre pris.

Ingen som har några bilder?
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/23 :  11:41:33  Show Profile Send Harman a Private Message
Sa esoterisk något om varför de har sänkt priset 14500kr på kombin?
Att vänta på våren känns inte som ett stort problem om man skall ha stärkaren i 20-30år....Men priset kan jag förstå att påverkar. Lustigt att man annonserar att priset skall gå upp ett halvt år innan man skall börja sälja produkten. Om priset innefattar power supply är detta dock en självklarhet (prishöjningen alltså).
Lycka till! Hur du nu än gör, om du köper hör gärna av dig med en recension av kombin...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/11/23 :  12:37:39  Show Profile Send Twincam a Private Message
Dan,

enligt Esoterisk så är det importören (vilket företag det nu är) som uppger att priset på BP-26 (om den nu kommer ut på marknaden) kommer ligga betydligt högre än BP-25, runt 50% mer. Klart dyrare alltså. Om det är värt det är ju omöjligt att svara på just nu, men jag tror knappast det. Får man dessutom en schysst deal på BP-25 så är ju det inte helt fel.

Power supply ingår ju i båda naturligtvis, men i BP-26 är den ju monterad i ett likadant chassi som själva försteget. Som du säkert sett så skriver Bryston att man skall kunna använda den även till BP-25 (pris okänt). Den Power Supply som ingår till BP-25 håller måtten 10x10x5 cm, så den kan nog "gömmas undan" utan större problem.

mvh
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/23 :  12:53:17  Show Profile Send Harman a Private Message
Importören är väl classic design?
Tack för informationen, priset är bra så om du är på väg att köpa skulle jag nog slå till. Den del som är svagaste länken är troligtvis BP25 därför ville jag att du skulle veta om att BP26 kommer.
Tror att det är en av de bästa köpen nu. Har tyvärr inga bilder.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000