HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Krell Showcase
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/09 :  19:46:55  Show Profile Send TBA a Private Message
Har läst en del negativt om Showcasens video egenskaper, men hur är den ljudmässigt? Vill ha ett hembio försteg med balanserad ingång och balanserade utgångar, främst för musik cd/sacd men även med hembio möjligheter. Då jag har en Krell SACD Standard så är jag intresserad av showcasen. Ni som hört den vad tycker ni?

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/10/09 :  20:18:27  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Varför inte HTS??
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/09 :  20:30:34  Show Profile Send TBA a Private Message
Det finns bara ett litet skäl. 118 tusen istället för 59 tusen. Smärtgränsen går ungefär vid 59 tusen (räntefritt på 3 år)
Skulle jag hitta en butik som sålde HTS för 59' skulle jag inte tveka ;)
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/10 :  03:29:37  Show Profile Send Bravo a Private Message
Har hört denna apparat flera ggr. och tror varje gång att det är något fel på den, den låter väldigt lite för väldigt mycket pengar.

Bravo
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/15 :  09:31:48  Show Profile Send TBA a Private Message
Världens minst lyssnade försteg? Eller är alla upptagna med kablarna i HIFI forumet?
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2004/10/15 :  22:50:14  Show Profile Send Peter J a Private Message
Det kan väl kanske vara så att det inte är så många som har fått chansen att lyssna på desa produkter. Man hittar inte direkt dessa produkter hos våra lokala Onoff/Siba butiker dirkt;)

Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/16 :  10:24:32  Show Profile Send TBA a Private Message
Det måste väl ändå finnas någon här som lyssnar på dyrare saker än de på Siba och OnOff?
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/10/16 :  12:42:13  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Det står en på RC men jag hare inte lyssnat på den så mycke, inte så jag har blivit imponerad av den, skulle jag lägga ut så mycke pengar på ett försteg så skulle jag lätt ta en meridian.

Ta bara en sån enkel sak som displayen på krellen sitter du 3 meter från den så ser man inte vad som står i den.

/rillo
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/16 :  20:53:26  Show Profile Send TBA a Private Message
Fler märken som alternativ till Krell. Skall ha balanserat in och ut, ej kosta över 60 000:-
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2004/10/17 :  00:35:26  Show Profile Send soren a Private Message

Vet inte om du kan hitta något begagnad balanserad Meridian 568.2 någonstans, isf så skulle jag kolla på det.

Jag har också hört att Showcase skall vara dåligt .. dock aldrig lyssnat (veteligen) på det själv.

/Sören
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/17 :  08:32:29  Show Profile Send TBA a Private Message
Audionet MAP V2 Var ett försteg jag tittade på tidigare. Men samma sak där har ej lyssnat på det än. Någon som har? Kanske skulle börja en ny tråd istället?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/18 :  22:32:12  Show Profile Send Bravo a Private Message
Mappen låter vida bättre enligt min åsikt i alla fall.
Jag har lyssnat på både Showcase och Map vid olika tillfällen.

Bravo
Go to Top of Page

Peter G
Member

91 Posts

Posted - 2004/10/19 :  21:46:51  Show Profile Send Peter G a Private Message
Jag kanske hamnar ännu mer OP.
Jag har haft en Primare SP31.7 processor, men draddats av uppgraderingsdjävulen
Jag har lyssnat på både Showcasen och Mapen men tyvärr inte på samma ställe och inte i mitt eget rum.
Jag prioriterar musik framför film och föredrar därför Mapen.
Har även sneglat på Meridian och Arcam men inte haft tillfälle att lyssna på dem.
Det kommer ju även härliga nyheter från Classe och Halcro under vintern. Men jag har tyvärr inte lyckats hitta fulständiga specar på alla funktioner och formaten på dessa. Men av den info som jag hittat så verkar de klart intressanta.

Peter G
Go to Top of Page

emerson
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/10/29 :  14:36:03  Show Profile  Visit emerson's Homepage Send emerson a Private Message
Har själv både Krell försteg och slutsteg i klass-a klassen,

Som hembioförsteg kör jag Integra Research RDC7,
har nog "nästan" allt och lite till,
bl.a XLR ut för alla kanaler, helt OK riaa ingång, etc,
Kommer under senhösten eller våren en ny variant som även skall stödja SACD. Den befintliga varianten stödjer ännu ej Firewire, men ett kort skall komma för det inom kort...,, så,,, av det jag har hört än så länge, inklusive theta, krell och meridian,, ..ja..jag valde Integran istället..,,,

Emerson rules !!!
(not me, the Keyboardplayer)
Go to Top of Page

Hellspawn
Member

63 Posts

Posted - 2004/10/30 :  19:35:14  Show Profile Send Hellspawn a Private Message
Jag tycker att bladelius GONDUL är ett rent mästerverk. Där får du både försteg samt cd, dvd, SACD i referensklass. Den är dessutom bland dem absolut snyggaste steroapparater enligt min smak. Säljer dock Level 3 för 85.000kr ifall någon är intresserad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000