HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Regionsfri?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nykon
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/07/05 :  10:27:48  Show Profile Send nykon a Private Message
En kanske dum fråga.
Jag har en Sony dvp NS900V. Den är inte regionsfri (end region 2). Nu är det så att jag fått ett par reg 1 DVD. Måste man köpa en helt ny regionsfri DVD eller går det att göra något åt en DVD som bara har en region om man vill se på DVDn från olika regioner?

Att höra är att se!

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/05 :  10:43:36  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Vissa maskiner kan man enkelt fixa regionsfria och andra och vanligast bland äldre är att du tom behöva löda i maskinen eller iaf ändra nåt av elektroniken. Du kan leta lite efter gör-det-själv kit eller om det går att ordna enkelt. Annars så finns det firmor som hjälper det med dig och bra sånna som tex http://www.dvdservice.net

Sen om det kostar mer än det smakar får du själv avgöra.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/07/05 :  12:20:11  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Tober ger gott råd.
På nyare DVD så uppdateras ofta flashminnet (mjukvaran) med att säljaren sätter i en compaktskiva i spelaren och gör den regionsfri. Tar ca 1 minut. På äldre spelare sattes det in kretskort etc. Googlade lite på audioreview:

"Can be soft-converted to multi-region player (but I don't now how you do this, or whether this applies to players sold in us). After that does not have problems with playing RCE protected disks.
A modification kit that disables macrovision protection and menu blocking seems to be available in some countries for around $120 (but I am still considering whether I really need it)."

Internet kan dock ibland vara en vansklig informationskäll ;-)
/Shaft
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/07/05 :  14:41:54  Show Profile Send Sanoj a Private Message


http://www.regionfreedvd.net/player/sony.html


//Jonas

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2004/07/05 14:42:33
Go to Top of Page

nykon
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/07/05 :  15:48:43  Show Profile Send nykon a Private Message
Tack för hjälpen.- Jag får pröva något av det och se om det funkar men att uppgradera för en för stor konstnad. Det vet jag inte.....

Att höra är att se!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000