HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DTS ljud hos SR
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2004/02/23 :  17:36:07  Show Profile Send DonMega a Private Message
Här kan man ladda ner DTSljudfiler, klassiskmusik mm...

http://www.sr.se/multikanal/index.stm

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/02/23 :  20:19:46  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag såg att Rolf Lidvall/SR puffade för deras DTS på Hoffmans forum. Har någon av er hört SR´s olika DTS program på webben.
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/02/23 :  20:48:26  Show Profile Send crion a Private Message
Jag har dragit ned men inte bränt ännu.. skall göras, finns tydligen en del kul klipp surroundmässigt.. Bitraten borde vara 1500kbps vilket motsvarar de DTS skivor som finns ute.. Kul grej.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/23 :  21:10:39  Show Profile Send f95toli a Private Message
Liten varning bara. Jag har haft stora problem med deras DTS-filer, jag vet inte riktigt vad det beror på; det kan vara min DVD som inte gillar DTS filerna på CD-R skivorna men resultatet blir att det tidvis sprakar och fräser vilket är mcyket otrevligt.
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2004/02/23 :  21:49:41  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Jag har kört dem direkt från min HTPC rätt in i bioförsteget, helt utan problem. Om man besökte hifimässan i stockholm och besökte SR:s monter (och pratade med den trevliga DAB-damen) kunde man ta med sig DTS-skivan på CD. Den fungerade tom. i min uråldriga CD-transport (Teac P500), lite kul faktiskt, skall det verkligen fungera att trycka ut DTS digitalt sådär bara från en CD-spelare, det lät utmärkt i alla fall!
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/02/24 :  10:30:53  Show Profile Send crion a Private Message
Konraqu, vad använde du för program för uppspelning i HTPC:n?
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2004/02/24 :  10:46:00  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Huhm, vilket program, det var nog PowerDVD, eller var det vanliga mediaplayern i windows, tror att båda fungerar, jag får testa när jag kommer hem! PowerDVD har ett toslink-out val i audio-inställningarna, då skickas signalen direkt till utgången och påverkas inte volymkontrollen i programmet (eller den i WindowsXP). Har en creative shuttle med toslink på fronten.
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2004/02/24 :  10:49:01  Show Profile Send Patrik a Private Message
Har kört alla deras DTS-snuttar. Hur kul som helst!!

Rekommenderas varmt.

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2004/02/24 :  21:59:34  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Jag får bara det att fungera via Quicktime playern, jag hatar min HTPC, det skall fungera i alla spelare men jag har väl supit till något så att volymen påverkas när jag har lekt något bildfilter... Hoppas bara att vanliga DVD-filmer fungerar som det ska, det verkar som om även andra normala wav-filer strular...
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2004/02/25 :  15:08:56  Show Profile Send stice a Private Message
Jag har laddat ner en del, bränt på CD-R som .cda och kört den i min gamla CD NAD 512 till surroundförstärkaren. Det har funkat klockrent, utan några problem alls. Kom bara ihåg att köra digitalt mellan CD:n och förstärkaren... Annars kan det låta, eeh, illa.

Mvh Stice

mvh Stice...
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/06/12 :  17:55:39  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Har också laddat hem alla och bränt på cd-r och dvd-r skivor utan problem
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/06/13 :  02:37:12  Show Profile Send hjort a Private Message
Sannerligen bra koppling SR har, 850kB/sek
Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2004/06/24 :  20:32:18  Show Profile Send A8 a Private Message
quote:
Liten varning bara. Jag har haft stora problem med deras DTS-filer, jag vet inte riktigt vad det beror på; det kan vara min DVD som inte gillar DTS filerna på CD-R skivorna men resultatet blir att det tidvis sprakar och fräser vilket är mcyket otrevligt.


Jag har likadan erfarenhet, vet inte vad det beror på....


Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/07/06 :  13:41:19  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har försökt att ladda ner SR´s multikanal via ADSL utan resultat. Sedan har jag laddat ner via 10Mb med gott resultat. Jag har nu lyssnat på skivorna på min CD-spelare och det fungerade bra men inspelningarna var lite trista att lyssna på eftersom det inte fanns någon subkanal. Jo det fanns faktiskt ljud i subben på dom klassiskainspelningarna men basen låg på -40dB vilket är alldeles för lågt för höras. Det är t.o.m. så lågt att subens autostart inte änns triggar på signalen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000