HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 dvd färgproblem?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2004/07/04 :  11:32:13  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Köpte en budget dvd för ett år sedan - philips 612s. Det spelas mest pippi långstrump och emil till barnen, men nu blir allt grön-blått! Jag har fibblat med menyer fram och tillbaka men vad jag än matar in för dvd så blir det kraftigt grön-blått. Har maskinen gjort sitt? eller finns det något knep att fixa?

Artphotography

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/04 :  21:06:22  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Fortsätter filmen i blågrön? eller låser den sig?
går den varm? är det grönblåt från början av filmen eller blir det grönblåt efter ett tag?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/07/04 :  21:12:52  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag satte själv kaffet i halsen förra veckan när färgen försvann från min Pioneer DV-717 med S-video på utgången. RGB-signalen innehöll färg, men var liksom utsmetad med upplösta konturer. Jag hade tidigare samma dag experimenterat med dämpfötter, varvid jag lyfte spelaren ett hörn i taget samtidigt som spelaren gick. Jag gav till slut upp, drog sladden ur väggen och åkte ut och seglade i stället. När jag i kväll kom hem kopplade jag upp allt igen och spelaren gick som en dröm.

Sensmoral: Testa att göra som med vilken dator som helst. Koppla ifrån och vänta några minuter. Då kör dom ofta lite självdiagnostik och sånt.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2004/07/05 :  15:09:20  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Den är grönblå från start och är så konstant (varm som kall), men filmen går som den ska och ljudet fungerar som vanligt.
Jag ska testa dra ut kontakten ikväll...tänk om det är så enkelt....

Artphotography
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/05 :  17:20:41  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Nu vet inte jag hur det är med just din model men det finns en del inställningar man kan göra för olika "system" pal och dom andra =) kommer inte exakt ihåg vad dom heter ...
har du kollat dom?
har du ändrat region?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2004/07/06 :  07:43:56  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Sensmoral: Testa att göra som med vilken dator som helst. Koppla ifrån och vänta några minuter. Då kör dom ofta lite självdiagnostik och sånt.


Själv kallar jag det Norsk reset
Gäller även mobiler då man får rycka batteriet


Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/07/06 :  13:51:03  Show Profile Send AndersP a Private Message


Det intressanta är att när jag bodde i Norge kallades resetknappen som fanns på datorer förr för " Svenskeknappen ".

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2004/07/07 :  09:52:52  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
HEJA NORGE!!! Deras reset knapp fungerde helt perfekt. Jag drog ur kontakten och satte tillbaks - nu är det normala färger igen. Tack så mycket för tips :)

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000