Author |
Topic |
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 02:36:02
|
Min anläggning är i ständig förnyelse. Den enda komponenten jag tror kommer att vara kvar om ett par tre år är slutsteget. Fast å andra sidan är jag ganska nöjd med ljudet, särskilt vinylen. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
Edited by - Bernt Jansson on 2004/04/21 02:37:56 |
|
|
Otto
Member
279 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 09:04:00
|
Efter en d-a massa byten och tester sitter jag riktigt nöjd. |
|
|
christopher
Member
561 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 09:32:11
|
Jag är väll inte nöjd med mitt system, det här därför man uppgraderar sig...hoppas att mitt nya system skall vara klart tills oktober. Men då kommer man säcker vilja bytta något, typ kablar, cd-spelare, får väll se då. Kommer säcker vara nöjd med systemet när det tar över det man har nu. |
An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 09:45:00
|
Jag är nöjd med min utrustning enligt min signatur nedan - för det ändamål den är avsedd. Att svara för vardagsljudåtergivning från CD, radio, TV video och DVD i vardagsrummet.
Men jag söker samtidigt ny utrustning för "finlyssnandet".
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Rega RB 1000
Member
55 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 10:10:00
|
Hej Allihop!
Är nöjd med min anläggning, kunde kanske haft en bättre pickup! Mvh Vinyl rules! |
Krell vad är det?
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 10:24:26
|
Det är väl lite så att dagsformen avgör. Ibland känner ajg mig mycket nöjd och kan bara sitta och njuta av god musik, ibland fastnar jag på de skavanker som trots allt finns och då...
Men jag skulle aldrig ha svårt att sätta sprätt på några hundra tusen om de skulle ramla ner i knät.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
torden
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 13:03:17
|
Sedan mina nyinförskaffade Mårten Design Monk anlände måste jag säga att jag är nästan helt nöjd. Ett slutsteg till och lite akustikjusteringar kommer att göra mig helnöjd! |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 13:18:29
|
Hej! Är inne i en skivköparperiod så jag får nog säga att jag är "nöjd" med min multianläggning (Lexicon, Miller&Kreisel, Accuphase). Jag njuter och njuter och lyssnar på MUSIKEN! Det sitter mer i hjärnan än på prylarna. Låter det bra då är det bra. Fast kanske en subwoofer till hade gjort det lilla extra för ljudbilden..... /Shaft |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 13:32:50
|
Jag kan väl betrakta mig som nöjd. Nästa bit på stegen kostar så mycket och det skulle innebära att jag bytte till Mark Levinson istället för Primare. Det skulle låta annorlunda men frågan är om det är värt det? Mvh Kristofer |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 13:37:50
|
Jag är toknöjd! Ombyte förnöjjer och jag har lite att byta mellan, testa, lyssna och inte minst njuta. Ca 4 olika högtalare, 3 förstärkare och 2 cdspelare (den ena är en dvd...).
Nån som funderat på alternativet att själv äga: * en 10'000krs förstärkare eller * en 7'500krs och en 2500krs
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 13:46:58
|
quote: På nått underligt sätt så känns det som varje gång man uppgraderar nått, så hittar man nått nytt man vill uppgradera..
Visst är det konstigt?
Jag har precis nyligen uppgraderat eller nergraderat mina högtalare och är ganska nöjd. Åtminstone nöjd i förhållande till de begränsande omständigheterna i mitt hem (läs små barn, stilsäker fru). Vilket är lika med små fina högtalare på väggen, vilket är lika med begränsningar i ljudet. Hoppas snart på en inredd övervåning (den är inte inredd nu) så att jag får ett eget rum till anläggningen.
Apropå ovanstående ledde ht bytet till en plötslig och ivrig önskan att byta såväl kablage som förstärkare för att komma närmare idealet. Visst är det jobbigt!? |
Retro låter fint. |
|
|
The Leafs
Member
387 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 15:36:00
|
Är så nöjd som ekonomin tillåter för närvarande... Allvarligt talat så har jag nått den insikten att jag är tillräckligt nöjd med elektroniken och högtalarna för att inse att den i särklass mest prisvärda förbättringen/uppgraderingen jag kan göra just nu är av rummets akustik...och det kommer att ske inom kort... |
"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves |
|
|
Fostex
Member
406 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 16:32:40
|
Jag vill fixa nya lådor, ha ett bättre lyssningsrum och få klart mellanregistrarna... sen vore det nice om man kunde ordna nån mätutrustning för att kunna dela rätt.... |
// David |
|
|
sker
Member
488 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 17:35:45
|
Personligen tror jag att jag aldrig kommer bi nöjd, men som The Leafs skrev så är jag så nöjd som ekonomin tillåter för närvarandeKommer efter sommaren byta lägenhet, så då kommer jag satsa på akustiken vilket förhopningsvis kommer göra mig nöjd MVH |
Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987 |
|
|
Merry
Member
275 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 21:46:19
|
jag är jätte nöjd med mina prylar , måste ändå väga in dom ekonomiska förutsättningarna man blev tilldelad. men jag slutar inte drömma om ett par DSP 7000 , för det är ju gratis att drömma : ) |
|
|
Tifosi
Member
425 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 21:50:23
|
Prylarna är jag nöjd med men inte helheten då rummet sabbar allt. |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/04/21 : 23:12:28
|
Mycket nöjd! , för pengarna... Ska bara fixa ny pickup och trimma skivspelaren...
Med större budget skulle man ju klart börja drömma igen! Är dock mer inne på att köpa plattor nu...
Sebastian
Mitt system just nu:
Skivspelare: Thorens TD 145 mk2 med Glanz pickup och RIAA: Dynavector P-75. CD: Njoe Tjoeb 4000 Reference. Försteg: ASL Passive T1 Förstärkare: ASL KI 22 FOX (singel-end rörförstärkare på 2*22w) Högtalare: Monitor Audio GR 10. Sub: Audio Pro Focus. Signalkablar: Analysis Plus Silver och Oval One Högtalarkablar: Analysis Plus Oval 12 biwire.
|
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
Edited by - SebastianG on 2004/04/21 23:13:53 |
|
|
Terratec
Member
146 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 11:00:57
|
Ljudmässigt är jag nöjd men jag är inte nöjd med mina grannar. Eller rättare sagt; jag skulle vilja spela oftare, senare på kvällen och med högre volym men gör det inte av respekt för grannarna. Vilket naturligtvis i sig är bra då jag inte skulle vilja att mina grannar spelade högt, sent och allför ofta. Detta har lett till att jag börjat titta på hus. Vill ha ett dedikerat lyssningsrum och så vill ja ha... Hmm, väldigt dyr hobby det här:) |
|
|
Viktor
Member
210 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 11:20:47
|
Ny tuner på gång, sedan skall det nog duga ett tag framöver. |
|
|
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 11:33:45
|
..trots att det ryckte liiite i uppgraderingstarmen häromsistens (CD-spelaren - en Denon DCD-1450 som var en paniklösning men som blev kvar i anläggningen) så sitter jag rejält nöjd.
Har b.la fått färdigt mina "pekka-light-dämpväggar".
Det som kvarstår är lite fintrimmning dvs :
Intrimmning av skivspelaren som nämndes ovan Bygga ytterligare en (något mindre) dämpvägg för en av sidoväggarna Skaffa en tjockare matta, alternativt lägga in en bit heltäcknings matta under den befintliga
Praktiskt taget kostnadsfria uppgraderingar
/Råbis
|
Edited by - Robis on 2004/04/22 11:36:00 |
|
|
Topic |
|