HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många är nöjda med anläggningen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:14:24  Show Profile Send Aton a Private Message
Thomas Ö:s tråd inspirerade mig att starta en enfråge-enkät. Hur många av er hifi-entusiaster är egentligen riktigt nöjda med er egen anläggning? Så nöjda att ni inte ser nån anledning att byta ut något stort (elektronik eller högtalare) inom det närmaste året. Skulle vara kul att veta!

Själv är jag inte fullkomligt nöjd.

Edited by - Aton on 2004/04/20 20:15:04

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:16:34  Show Profile Send Johansson a Private Message
När jag fått hem mina slutsteg kan jag svara på den frågan, jag hoppas det blir ett rungande JAG!

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:21:20  Show Profile Send crion a Private Message
Jag ser min anläggning som en resa mot ännu mer fullkomliga audio-video upplevelser. Jag är väldigt nöjd med den och letar alltid efter saker som kan förbättra den ännu mer
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:23:02  Show Profile Send Harman a Private Message
Aton, vill du även veta hur många som inte är nöjda? Annars går det ju inte riktigt att göra statistik på det....

Mvh

*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/04/20 20:24:06
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:23:36  Show Profile Send belle a Private Message
Jag är hyffsat nöjd, om jag kan bortse ifrån alla -"det här måste" du prova.... osv osv . Men alltsomallt så handlar det ju bara om vilket ljud jag VILL ha (det finns säkert något som är bättre).(nu dog min tråd)


-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:26:47  Show Profile Send Per G a Private Message
Jag är mycket nöjd och kommer endast att jobba med akustiken närmaste året/åren.
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:36:45  Show Profile Send Aton a Private Message
Harman: Ja tack.

Passa gärna på att beskriva era anläggningar under medlemsprofil om ni inte gjort det. Man kan ju hämta inspiration från de nöjdas set-up.

Belle: Jag tror nog din tråd lever och frodas. De handlar ju om två olika saker. Här behöver man bara svara nöjd eller inte nöjd.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:39:18  Show Profile Send svejk a Private Message
Beror på vilka öron jag tar på mig. Är det apparat/leta fel örona är det alltid något som kan bli bättre eller irriterar. Tar jag på mig musik/ha roligt örona så är jag alltid nöjd och har trevligt.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:41:38  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Är beredd att hålla med Crion där. Finns alltid någon liten sak som kan förbättras.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:43:28  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag är hyfsat nöjd med min anläggning i dagsläget. Är ett sant nöjd att sätta sig i soffan med fjärrkontrollen i högsta hugg.
Klart att man drömmer om diverse uppgraderingar, men det gör vi väl alla

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:47:41  Show Profile Send poman a Private Message


Beror på vilka öron jag tar på mig. Är det apparat/leta fel örona är det alltid något som kan bli bättre eller irriterar. Tar jag på mig musik/ha roligt örona så är jag alltid nöjd och har trevligt.


Det ligger mycket i det du skriver svejk skulle inte kunna uttrycka på
ett bättre sätt!


Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:54:47  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Hej!
jag är mycket nöjd
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:58:50  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag är inte nöjd, inte nu...sålde min CD och sitter med en Centrum Gemini DVD tillfälligt och det låter skit

Tidigare var jag halvnöjd, frånsett att jag ansåg att en bättre CD skulle vara önskvärt.

Det är denna jag letar ny nudå och sedan ska jag förhoppningsvis vara helnöjd.





*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:00:31  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej igen, Jag är nöjd med min anläggning men som crion beskrev, man vill ju alltid försöka få den fulländade audio upplevelsen....Så visst kommer jag att köpa ny elektronik/högtalare.
Men per utlagd krona så anser jag inte att dubbelt så mycket pengar ger dubbelt så bra ljud.

Mvh

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:08:02  Show Profile Send Poe a Private Message
På nått underligt sätt så känns det som varje gång man uppgraderar nått, så hittar man nått nytt man vill uppgradera..

Just nu skulle jag vilja uppgradera mitt lyssningsrum för att utrustningen skall komma till sin rätt.

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2004/04/20 21:09:12
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:38:29  Show Profile Send Aton a Private Message
quote:
Beror på vilka öron jag tar på mig. Är det apparat/leta fel örona är det alltid något som kan bli bättre eller irriterar. Tar jag på mig musik/ha roligt örona så är jag alltid nöjd och har trevligt.
Det där tolkar åtminstone jag som att du inte är riktigt nöjd . Är man verkligen nöjd sitter man väl inte och blir irriterad. Åtminstone inte av ljudmässiga skäl.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:49:27  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
inte nöjd, allt ska uppgraderas!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:03:52  Show Profile Send Aton a Private Message
"Allt skall uppgraderas". Det var som sjutton . Var du kraftigt förkyld när du köpte grejerna eller?
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:42:45  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Jag är nöjd...tror jag...förutom sss:en dårå ...fast jag känner att jag kanske hade lite bråttom när jag köpte NAD 542:an....mina AV M3 låter faktiskt jättebra....men...kan va lite vass i diskanten ibland....skall bli bättre efter inspelningen e klar, hoppas jag.

ShengYa:n är också precis ny...fick den från HongKong för 2 veckor sedan ....opps...nu sa ja det igen....så den behöver väl också lite "inspelning"...jag funderar som sagt på att byta CD:n mot en rörbestyckad Jolida JD-100...verkar kanon..

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/jolida-jd100_e.html

...sen............är jag nöjd ...... iallafall tills jag ska uppgradera högtalarna....


Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:43:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Helt nöjd blir jag aldrig med någonting jag är involverad i, och det gäller inte bara hifi. Naturligtvis finns det alltid någonting man skulle vilja förbättra, det vore konstigt annars.

Däremot har jag kommit till en punkt där ingen ny uppgradering känns "nödvändig" för att jag ska kunna njuta av musik, främst pysslar jag just nu med några DIY hifi projekt och då är det nog egentligen pysslandet i sig som är det viktiga, ev. väljud är bara en bonus.

Däremot verkar mitt skivköpande accelerara allt mer, kan iofs ha att göra med att jag lyssnar allt mer på musik.
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:45:31  Show Profile Send weezer a Private Message
Ny center! Nya surroundhögtalare! Proj! Sen är jag nöjd; tror jag....
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:52:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag är nöjd i stort men det finns saker som behöver finslipas.
En annan fråga vore om det funnits en större summa pengar att tillgripa och vad man då skulle kunna hitta på.

Bravo
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:53:40  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag är hyfsat nöjd.Dvs nöjd med en del av grejerna, och inte fullt så nöjd med andra. Det låter okej,dvs inte illa. Men för att jag ska bli nöjd så behövs det bytas högtalare, och det kommer jag göra till hösten.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/04/20 :  23:34:07  Show Profile Send CC a Private Message
Det finns alltid grönare gräs på andra sidan bäcken...

Hm, kallas visst för framåtskridande av oss människor

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/04/20 :  23:50:38  Show Profile Send pak a Private Message
jag blir fan aldrig nöjd tror ja..
egentligen så låter det som jag vill,ännu mer om akustiken vore bra.
MEN det blir nog förstärkarbyte snart i alla fall,för att det är så roligt med nåt nytt!sen om man skulle råka bli RIKTIGT nöjd så är ju inte det bra heller-vad ska man då drömma om.?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/04/21 :  01:56:44  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Jag är riktigt nöjd med min. Dock så skall mina A.v signature förmodligen bytas ut mot Jmlab:s jubeleums modell stativare med borelium diskanten i.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000