Author |
Topic |
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 12:54:16
|
Nu har ju jag inte världens dyraste anläggning, men inte den billigaste heller... I mitt fall handlar det om prioriteringar och tur, jag kör inte bil, är väldigt sällan på krogen, hade turen att ha en bror som sålde sina högtalare för en symbolisk summa till mig, köpt allt begagnat. Viktigt är att inte ha för bråttom, vet du vad du vill ha så vänta tills det dyker upp begagnat till rätt pris. Sen har väl jag som alla andra hållit på länge med stereo och uppgraderat allt eftersom, då blir det inte så dyrt med en gång plus att man vid uppgradering förhoppningsvis får en slant för den delen som ska bytas ut. |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 13:13:26
|
Jag har absolut inte råd med att leva det liv jag lever, fattar inte själv hur det går till - men så länge det funkar är det väl bara att fortsätta, eller
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 14:58:50
|
Avbetalning är faktiskt inget jag kört med. Tycker det är bättre att spara ihop till sin pryl. Och sen slå till... Man känner sig jävligt nöjd när man väl sparat och får hem prylen.. ......Ännu nöjdare om det låter bra! |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 15:05:44
|
Jo så här går det till ! Neka hustrun att gå till frissan och klädaffären, samt säg till henne att hon är snyggare utan smink. Låt barnen gå i trasiga kläder (det är ju ändå modernt) godis kommer aldrig på fråga, vadå bio !vi har ju tv:n, högskoleutbildning är onödigt, du kommer aldrig att få användning av den ändå. Gå aldrig ut på krogen, tvinga dig själv att dricka ditt dåliga hemgjorda vin,är du sällskapssjuk ? Du har ju din hustru och dina barn att prata med, dom kommer ju ändå aldrig att gå ut. etc,etc,etc. NU ! kan du köpa praktiskt taget hur dyr anläggning som helst, för det är väl vad vi alla vill eller.............................. :-) |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 15:25:11
|
reeltoreel: Där fick vi svaret på alla frågor... |
|
|
Harman
Member
721 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 15:40:17
|
Henrik A, Hus gör susen för HiFi inga grannar som dunkar i väggar...:) Spelar du elbas???
OT eller UÄ
Mvh |
*Iron Maiden* |
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 17:51:51
|
*Singel *Billigt boende(1500 kr/mån), nära jobbet *Ingen bil, två cyklar: en racer och en mtb (båda "hemmabyggda" för bäst pris) *Ip-telefoni (billig telefonräkning, 400kr/kvartal) *Rabatt på Eiselt-produkter(kosttillskott) vilket gör att jag kan pressa matkostnaden var månad *Gillar inte snask *Röker eller snusar ej *Dricker max 1 gång i månaden, smuggelvin 20kr/lit. *Hyr inte film, laddar hem *Köper begagnade vinyler *Begagnad hifi *Bättre begagnade möbler *Orkar knappt köpa kläder *Bio? Har jag hemma
|
This space intentionally left blank.™ |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 17:55:40
|
Skal ärligt säga att jag smäller en hel del pengar på Fest, men jag är ju singel.... Sen gillar jag vara med polarna också.. Ja jag är lite social också! |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 22:17:01
|
Filkingian: Oslagbart, ingen kan leva snålare än du! 1500 kr per månad för boende Hur lyckas du med det???? |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/04/22 : 22:20:55
|
Låna pengar till Hifi??...Nja, det kommer jag aldrig göra och om det betyder att jag får hålla till i låg/medelklassen (30-60 000) i framtiden så är det min melodi.
Hoppas jag igen kan få hyffsat bra betalt jobb så ska man kunna ta på spenderarbyxan och uppgradera igen. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2004/04/23 : 08:54:58
|
Ärligt talat så har jag ingen aning!!! Uppgraderingens snirkliga väg är ju inget man blir rik på........ Att man sedan är i ett ständigt ut/om-byggnad av huset och en massa andra krävande intressen hjälper inte det hela men vill man ha nått tillräkligt mycket så.... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Wolfie
Member
752 Posts |
Posted - 2004/04/23 : 09:25:20
|
Ja usch... Hifi kan kosta pengar...
Ibland vore det nästan skönt om man inte brydde sig om hur det låter, vore bra mycket enklare att komma överens med frugan
Sen så finns ju andra prioriteringar... Barnet, Frugan, Bilen, Hunden... Hmm undrar om det inte är bilen som näst efter hifin kostar mest? Skatter, försäkringar, service (senaste servicen kostade 21700 spänn, kostar att köra tysk muskelbil).
Ser man på nypriser så har man ju ändock under några år lagt ner lite stålar på anläggningen...
1. CD ca 10000 2. Försteg ca. 33000 3. Slutsteg ca. 30000 4. Högtalare ca. 7500 5. Kablar DIY ca. 1500
|
Ingen ordning utan kaos! |
|
|
Topic |
|