HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ML 333 333.5 336 mfl krell, Pass, Classé
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/08 :  14:12:13  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Dole> Jo de nya stegen lär ju inte vara kass direkt, väl dyra dock.

Er test med de nämda cdspelarna har jag läst ett par ggr, "söta mälarpojkar testar..." eller nått liknande

Jag skulle ju lätt kunna leva med ett Gryphon Antileon Signature Stereo men då snackar vi minst 80 papp och det är i dagsläget way to much (student).

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/03/08 14:17:34
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/03/08 :  14:18:28  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Du skulle ha passat på när hifiklubben slutade med gryphon, jag fick erbjudande om att köpa det tvådelade försteget och antileon slutsteg, inte signature, då till ett braaa pris. För högt för mig dock, för stora också.
Gillar gryhon skarpt, grym kvalitet på grejerna.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/08 :  14:20:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Hade inte pengarna då så det var ju synd

Jo Gryphon gör trevliga saker, har dock blivit väl dyrt med tanke på konkurransen.

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2004/03/08 :  14:31:02  Show Profile Send dole a Private Message
Rydberg:

Vad är budgeten? 50000:-? mer eller mindre.

mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/08 :  14:40:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Dole> Du har PM!

Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2004/03/08 :  21:02:55  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej,

Då jag har ägt, (och äger), tre generationer av Krells monoblock, FPB 350M, FPB 350Mc och, (idag), FPB 450Mcx har jag en viss erfarenhet ifråga om vad som hänt ljudmässigt mellan de olika generationerna.

Att påstå att det inte ljudmässigt är någon skillnad mellan ursprungsversionerna och "C" generationen är rent felaktigt. Förutom tillkomsten av Cast-kretsar gjordes även förändringar på den balanserade ingångskretslösningen och detta resulterade i en något mjukare återgivning samtidigt som detaljrikedommen ökade, ( För den intresserade kan jag rekommendera en läsning av Martin Colloms test av FPB 400cx i Augusti-numret 2002 av Hifi-News, där han även tar upp den ljudmässiga skillnaden mellan FPB 300 och FPB 300c). Att "C" serien skulle vara behäftad med mycket fel är inget vår verkstad har märkt av. Det kanske är vanligare hos privatimporterade steg, vad vet jag...

Effektmässigt lämnar den nya generationen påtagligt mer i 2 Ohm än sina föregångare. Därav den högre specificerade uteffekten, även vid 8 Ohms last.

Med vänlig hälsning

Björn Wiman
Audionord AB

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/08 :  22:43:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Tack för de visdomsorden Björn!

quote:
Det kanske är vanligare hos privatimporterade steg, vad vet jag...

He he, så är det kanske

Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2004/04/15 :  03:02:02  Show Profile Send PärR a Private Message
Lägger inte många inlägg på detta forum, men upphörs aldrig att förvånas att de som har mest synpunkter (oftast negativa) över Mark Levinson är de som inte äger eller har ägt en ML-produkt. Möjligen har man lyssnat på ett system i någon form av HI-Fi shop någonstans, och vid ett enstaka tillfälle. Och helt plötsligt är man en Levinson expert.... :/

Förstår ej denna negativism.... Är det ren och skär avundsjuka eller vad....???

Personligen har jag flera Levinson produkter i mitt system, bl.a ett 335 slutsteg för närvarande. Ni är välkomna hem till mig och kanske bilda er en annan uppfattning i den frågan som "tråden" handlar om (Slutsteg).......

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/15 :  08:53:00  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Tycker också mkt om Mark Levinson! Finns en kille här i Halmstad med ett 333.5 (tror jag det heter iaf) och ett par B&W 801.. fantastiskt ljud!! Så neutralt och transparent.. fast det blir aldrig stelt och tråkigt! Mkt stor ljudbild åt alla håll!! Tycker iof om Krell med.. Har en vän med ett Krell 700cx.. det steget är löjligt stor dreggelfaktor över! Mitt drömsteg om något!!

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000