HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rörmonosteg under 5 000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/02/18 :  18:39:55  Show Profile Send nurfen a Private Message
Hola!

Finns det några? Jag vill helst ha monosteg, eller ett stereosteg under 10 000 och jag vill INTE ha Vincent SP331 isf.. Tack på förhand.

Sweetspot är överskattat!

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/02/18 :  18:48:00  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Ett par begagande Audion Sterling PP mk I med EL34:or brukar gå för 10000:- hos Veteran hifi. Det kanske kunde vara något.

Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2004/02/18 18:48:33
Go to Top of Page

Decadent
Member

138 Posts

Posted - 2004/02/18 :  19:07:18  Show Profile Send Decadent a Private Message
Antique Sound Labs WAVE AV20DT ligger på 6000 paret ungefär, om jag inte tar helt fel. ASL har även integrerade stärkare kring 10000-strecket. Kolla med HiEnd of Sweden eller klubben.net som är återförsäljare.
Go to Top of Page

HighLife
Starting Member

48 Posts

Posted - 2004/02/18 :  19:46:28  Show Profile Send HighLife a Private Message
Edison Triod kan köras som slutsteg, kan vara svårt att få tag på bara. Tillverkas inte längre och de är inte ofta som de kommer ut på marknaden. Tyder nog på nöjda ägare. Har funnits som byggsats, klokast är att undvika dem och satsa på ett steg som Erik Andersson själv har byggt. Du får mycket välljud för pengarna.
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/02/18 :  19:56:52  Show Profile Send nurfen a Private Message
Tack för svaren!

Hmm, några rörhybrider då? Alltså mer som Vincent SP331 men inte den

Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2004/02/18 :  19:57:00  Show Profile Send keefan a Private Message
<http://www.simplyblack.net/Produkter/Ror/AV8_Wave.htm>

/K
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/04/14 :  15:35:03  Show Profile Send nurfen a Private Message
Dessa som keefan länkade till, klarar de av att driva ett par golvhögtalare? Hur länge "håller" ett rör? Går de sönder som glödlampor eller? Skulle gärna låna hem dem för utvärdering..

Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/14 :  18:38:02  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Mr Ekan:

Jag hade dessa monoblock innan.. och det satt Kt88/Kt90 i dem. Hursomhelst en förträfflig förstärkare =) Bytte till förmån för silvernight men Sterlingara spelade också otroligt bra..

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/14 :  19:55:05  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Sent skall gammal tråd dö, som ordspråket säger .

nurfen, när det gäller billiga rörförstärkare är marknaden ganska begränsad. Jag skulle lätt gå på Edison/Audion. Om du pm:ar kan jag skriva vilka godbitar som gömmer sig på andrahandsmarknaden just nu .

UnholyRishna, inte illa med Silver Night. Själv sitter jag och myser med Edison Triod och Audion Sterling SE.

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Johnny
Member

223 Posts

Posted - 2004/04/14 :  22:37:22  Show Profile Send Johnny a Private Message
Tänkte kolla en sak. De där monoblocken från ASL, AV8 Wave. Kostar dom 3000:- styck eller är det priset för ett par, som det står på Simplyblack.net?

//Johnny

Just nu: In Flames "Soundtrack to your escape"
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/04/14 :  22:52:56  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
nä mina Silvernight MkI är jag mycket förtjust i. Lite mer kräm i sterlingarna men jag tyckte att silvernight var lite mildare mot öronen i vissa situationer. För att nämna en fördel. Men som sagt.. Sterlingarna spelade fruktansvärt bra.. Om man kollar pris/prestanda så är ju sterlingarna klart bättre tyckar jag. Då avser jag de nya där silvernightarna är nästan dubbelt så dyra.

Nurfen: Håller med Mr Ekan och säger som så att satsa på Audionsteg.. du lär bli nöjd

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000