Author |
Topic |
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:22:53
|
Den här tråden riktar sig till de som har "lite bättre grejor", har ett _öppet sinne_ samt gjort sin hemläxa ordentligt. Dvs systemet låter inte bara "bra", det återger mycket detaljer utan har en allmänt hög nivå av musical fidelity... (Ni som är allmänt skeptiska till andra energier än det som står i de vanliga skolböckerna, behöver inte skriva i den här tråden.) Please.
Ni som har ett sådant här "fint" system har säkert testat shakti, bybee quantum purifiers och BDR-puckar med mera och märkt att det låter bättre med dem.
Jag undrar om ni känner någon som pysslar med flummiga "energier". Jag känner ett gäng sådana personer, men jag har ännu inte kombinerat dessa personers aktiviteter med fin-hifi. Jag tänker speciellt på de som kan "skicka energi", "ladda upp saker". Sådana gossar kan t ex praktisera något inom: Kung-Fu, telekinesis, currykors, healing eller auror i största allmänhet. Det skulle vara intressant att låta en sådan person "skicka energi till en CD-spelare" för att höra om det låter bättre. Eller "ladda en CD-skiva" för att sedan spela den. Eller möjligen prova reiki på ett rörförsteg. En Kung-Fu kan ju testa och göra en dim-mak på ett slutsteg. Kan man höra skillnad om man ställer sitt hifirack i ett currykors eller utanför ett sådant?
Mitt system hemma är tyvärr inte så högupplöst och "bra" ännu, så jag kan inte ta hem de här personerna och testa hemma. Men eftersom sådana här system kan förmedla väldigt små skillnader i förändringar i deras yttre miljö är det inte helt orimligt att tro att ett sådant här experiment kan ha en effekt.
Tex hör man ju skillnad i ett "bra" system om man mixtrar lite med vanliga elsladdar i en helt annan del i rummet, vilket indikerar att man har nått några steg högre på hifi-stegen (imho), d v s känsligheten hos systemet är hög.
Jag tänker alltså INTE på kemiska experiement eller vanliga "prylar" som man applicerar med mer eller mindre lyckade resultat på sin anläggning. |
jag kör https://www.clonesaudio.com |
Edited by - gardd on 2004/03/03 18:45:32 |
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:28:39
|
Jag har försökt med exorcism på eko-demoner, tyvärr helt utan resultat. Skämt åsido, låter som en spännande tråd om någon nu vågar sig på det hela. Man måste väl ha i bakhuvudet vad effekten skulle bli av ett bakslag och ett besatt försteg... |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:33:30
|
haha Besatta försteg låter ju inte så kul rofl. Nå, vi får väl se om det är någon som har ett sånt system o känner lite "new age banditer"... Det vore ju rätt fränt om det skulle funka. En jag känner berättade att han lyckats ladda upp en CD-skiva. Men vad det nu innebär har jag ju inte testat under kontrollerade former... Kanske inte går att höra nån skillnad alls. Men frågar man inte, får man inga svar! |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:36:31
|
... |
Konsult hos Consulterna |
|
|
GibsonSG
Starting Member
39 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:38:49
|
Jag har lång erfarenhet av arbete med positiv/negativ energi, fält-kancellering och jordmagnetisk skiktning. Tidigare har jag främst arbetat med personer som lidit av sömnsvårigheter och depressioner, men på senare tid har jag breddat mig till bl.a. audio- och videofiler.
Jag behandlar såväl hårdvara som CD och vinyl-skivor. Exempel på de tjänster jag erbjuder är: *Identifiering av optimal placering av anläggning och högtalare. Hänsyn tas till jordmagnetism, Curry-Kryss och Heissberg-linjer. *Skärmning och cancellering av statiska fält, främst i svagströmselektronik. *Avmagnetisering och skärmning av CD och vinylskivor.
Unikt är att jag erbjuder samtliga dessa on-line. PM:a mig en bild på er anläggning, minst i upplösning 640x480, så utför jag min behandling på distans. Ni får en specifikation av detekterade brister, och hur dessa åtgärdats, tillsammans med en faktura. OBS! Detta förutsätter att ni bor inom en radie av 30 mil från mälardalen eftersom mina psykiska krafter för närvarande inte klarar längre avstånd!
Missa inte detta unika tillfälle att förbättra återgivningen i er anläggning! §.6.2 Stay on Topic Det är inte tillåtet att driva iväg i trådarnas ämne. Starta en ny tråd istället. Off Topic kan godkännas om skaparen av tråden godkänner det eller om hela diskussionen ändrar riktning. Rekomendationen är ändå att skapa en ny tråd (med tydlig subjekt/rubrik).
/Pac |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:43:15
|
GibsonSG> He he, klockrent!
gardd> hoppas tråden är ett skämt,annars finns det bara ett svar: kvacksalveri! |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 14:50:12
|
Nej, tråden är helt allvarlig. Även om era skoj är mkt roliga, hoppas inte alla som skriver i den ska skoja för då blir den stängd så snabbt. |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:01:35
|
Svårt att skriva en seriös tråd om nått som inte finns |
|
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:03:48
|
Rydberg: Jag tyckte det stod något i inledningen i tråden att de som är skeptiska inte ska skriva i den? |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:13:40
|
quote: Svårt att skriva en seriös tråd om nått som inte finns
Men har du vetenskapliga förklaringar på varför kablar låter ljust/varmt/bra, varför det låter bättre med titan än aluminium under högtalarna eller det berömda exemplet nätkabel?
§.6.2 Stay on Topic Det är inte tillåtet att driva iväg i trådarnas ämne. Starta en ny tråd istället. Off Topic kan godkännas om skaparen av tråden godkänner det eller om hela diskussionen ändrar riktning. Rekomendationen är ändå att skapa en ny tråd (med tydlig subjekt/rubrik).
/Pac |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:20:37
|
Bubben> Det är fysikaliska lagar som styr detta. Det kan var många fenom som växelverkar samtidigt vilket kan ge olika utfall, att det skulle handla om några "nya krafter" kan man utesluta direkt.
§.6.2 Stay on Topic Det är inte tillåtet att driva iväg i trådarnas ämne. Starta en ny tråd istället. Off Topic kan godkännas om skaparen av tråden godkänner det eller om hela diskussionen ändrar riktning. Rekomendationen är ändå att skapa en ny tråd (med tydlig subjekt/rubrik).
/Pac gardd> Då blir det ju inte mycket till diskussion och säg den som inte är skeptisk? Skulle nån postivenergei få t.ex. kondensatorena i förstärkaren att funka bättre? |
|
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:24:20
|
Jag tyckte det stod något i inledningen i tråden att de som är skeptiska inte ska skriva i den?
Förlägg de vetenskapliga diskussionerna kring såna här "energier/kung-fu/healing/reiki/curry/newage/whatever"-grejor i ett annat forum. Det har ingen koppling till hifi.
Jag struntar i hur det fungerar, jag hänvisar till ursprungsinlägget i denna tråd. |
Edited by - gardd on 2004/03/03 15:26:48 |
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:24:50
|
Kan inte var och en få hålla på med sitt?
Rydberg, står du med plakat och demonsterar utanför alternativmedicinares mottagningar?
/Pac
Vänligen, Hans |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:28:41
|
quote: Rydberg, står du med plakat och demonsterar utanför alternativmedicinares mottagningar?
Nej det är inte riktigt min stil, dessutom finns det alternativ medicin som fungerar t.ex. akupunktur. De flesta naturläkemedel är dock skräp och hjälper enbart genom placeboverkan.
/Pac
gardd> Jo det stod förvisso men jag blev nyfiken på vilka "energier" detta skulle vara och hur dessa i så fall skulle påverka krafter som "finns i skolböckerna" |
|
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:33:50
|
Rydberg: Jag kan inte allt om såna här "energier m.m.". Jag vill heller inte börja gå in på detaljer om vad alla dessa områden är som jag tangerat. Det får du läsa dig till på andra forum än ett HiFi-forum. Återigen: läs urspuringsinlägget i denna tråd. Om du nu är nyfiken, som du säger, bör det inte vara så svårt att komma i kontakt med folk som håller på med den här typen av "flummeri" och be dem berätta mer. |
|
|
Woland
Member
143 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:34:04
|
Ja, ja mitt tips är att lägga ett par Shaktistenar över öronen det ger garanterat en hörbar skillnad. Det minskar ju också bakgrundsbruset från rummet. Varför inte ett par mjuka stenar som man kan forma till en mössa.
Mvh
/Pac |
|
|
Skiier
Ej medlem längre
271 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:36:16
|
Det här är ju bara för mycket(!)
Skänk 100:- till barncancerfonden och spendera tiden åt något nyttigt som att dammsuga eller diska, istället för att lägga energi på att ens fundera över något så korkat...
/Pac |
|
|
J-son
Ej medlem längre
473 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:40:21
|
Håller med Rydberg.
Tycker det är synd att ta upp "kvacksalverier" här på forumet. Det finns säkerligen många potentiella personer här på forumet som har lätt för att förledas och köpa rena tramsprodukter för pengar som de istället kan använda för att investera i musik och HiFi istället. Mitt råd; Lyssna inte på tramset! Om du råkar vara intresserad, ta först reda på vetenskapliga fakta och utvärdera sedan. |
|
|
oliver
Member
714 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:46:15
|
Rydberg> Lite OT kanske men om naturmedicin enbart "hjälper genom placebo effekt" så hjälper dom ju i alla fall.
/Pac |
Skeptiker |
|
|
gromit
Member
731 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:46:50
|
Själv brukar jag dansa regndans tre varv moturs kring stereon mellan varje låt. Du skulle bara veta vilken skillnad i upplösning!!! Ibland smetar jag även in kylskåpsdörren med leverpastej men det brukar inte ge lika stor förbättring, bara lite.
/Medicinmannen
/Pac |
Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:48:43
|
quote: Rydberg> Lite OT kanske men om naturmedicin enbart "hjälper genom placebo effekt" så hjälper dom ju i alla fall.
Visst, förutsatt att man tror så
/Pac |
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:51:01
|
Om du vill slippa demoner i försteget så skulle jag rekommendera dig att hålla dig ifrån New Age...
/Pac |
|
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:53:04
|
Är det ett hot?
/Pac |
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:53:18
|
Kära moderatorer: Om tråden fortsätter så här, kan ni radera de inlägg som inte har med trådens ämne att göra, tack. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/03/03 : 15:56:34
|
Gryphon Excorcist? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|