HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken typ av musik dominerar er anläggning ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/02/23 :  21:55:55  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Covenant
Kraftverk
Thivery Corporation
Concorde Dawn
Optical
Kruder & Dorfmeister
Badd CO
Dillinja
Roni size
Och givetvis... LTJ BUKEM

Musik för alla tillfällen !

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/02/23 :  22:08:29  Show Profile Send molsson a Private Message
köpte oxå en LTJ, hmm, vet inte vad jag tycker. Massive attack och everything about the girl är bättre.

No hay banda!!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/23 :  22:58:18  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
De flesta som tittar i min hylla brukar hitta något som de själva lyssnar på, tror att de flesta genrer är representerade såvida du inte råkar ha en crush på dansband eller redneck-country

children of bodom
at the gates
Di leva
Kruder&Dorfmeister
Roni size
Norah jones
coldplay
Thivery corporation
Goldfrapp
LTJ Bukem
guano apes
skunk anansie
lullacry
dark funeral
satyricon
lisa ekdahl
chopin
supergrass
Lisa Miskovsky
cajsa stina åkerström
heather nova
dido
i am kloot
morcheeba
nightmares on wax
tracy chapman
silverchair
kent
tchaikovsky
hooverphonic
eskobar
Röyksopp
groove armada
tracy chapman
Darkthrone
portishead
jakob hellman
dub sweden
Thievery Corporation
infinite mass
foo fighters
enya
Sophie Zelmani
massive attack

och så vidare i all evighet..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/02/23 :  23:02:53  Show Profile Send manlix a Private Message
mr. Triatic: Jag hoppas du hyser en viss respekt för dina fina black metal-skivor och ställer dem långt ifrån allt vad pop och Lisa Ekdahl heter.
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/02/23 :  23:29:00  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Klassiskt... Mest pianomusik / kammarmusik.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/02/23 :  23:30:25  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Dessa skivor har spelats ofta den senaste tiden.

Mad Season - Above
Bigelf - Hex
Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad
Mother Love Bone - Apple
Faith No More - Album of the year
Tangerine Dream - Poland
Tangerine Dream - Tangram

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/23 :  23:39:44  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
->manlix
det kan du haja att jag gör, dom är en klass för sig, spelas bara vid högtidliga tillfällen, tillsammans med andra skivor som ex. Burzum och Eucharist, kan du tänka dig jag hittade Kreator på LP häromdan *lycka*

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2004/02/24 :  00:33:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Många artister har jag inte hört talas om alls men nyfiken blir man, själv lyssnar jag på en hel del 80-tals synth eller som det heter i dag elektronisk musik. Bland dessa finns Propaganda, Depeche Mode, Kraftverk, Front 242. Även hårdare musikstilar samt mjukare avnjuts men det som ligger bäst till just nu gör 1700-tals kompositören Johan Helmich Roman och andra nordiska kompositörer. Men som ofta så styr humöret vad som skall spelas och det gör att det kan bli tvära kast.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/02/24 :  00:46:57  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Jag lyssnar mestadels på synth,electroniskt men det kan förekomma enstaka andra genrer också

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/02/24 :  04:05:27  Show Profile Send manlix a Private Message
mr. Triatic: Fint. Vad lycklig din elektronik kommer att bli.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/24 :  08:30:05  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
->manlix
min CD-släde ryser av vällust när jag plockar fram en Marduk-skiva

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/02/24 :  09:30:29  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Frank Zappa

Miles Davis och övrig Jazz från 60-talet till idag
Coltrane, Jimmy Smith, Wes Montgomery, JJ Johnson, Herbie Hancock mm

Nordisk modern och klassisk folkmusik. Hedningarna, Swåp, Boot, Triakel, Wimme, Värtinnä, Gjallarhorn mm

Klassiskt. Hittat mängder av gammal vinyl på Emmaus i Göteborg under de senaste åren. Finner dock inte opera/operett särskilt intressant.

Rock och Prog-rock. Marillion, AC/DC, Pearl Jam, Flower Kings, Rush (gamla),November mm

I min CD-samling finns även: http://www.gbg.bonet.se/bergborjars/MUSIC/skivor.htm

Dessutom en bra packe vinylskivor.

Dansband, Opera, Kristen hårdrock (någon som minns Jerusalem?) och speed-techno går däremot fetbort som dagens ungdom skulle uttryckt det.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/02/24 :  09:31:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har drömt om att köra demo på mässor med BARA hårdrock på vissa av passen. Det verkar som det är en ganska bra idé. Jag ska nog anmäla mig till någon hugad utställare med förslaget.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2004/02/24 :  09:39:35  Show Profile Send Hepcat a Private Message
quote:
Kristen hårdrock (någon som minns Jerusalem?)

klart man minns Jerusalem från Sollebrunn. Minns även gruppen Salt varit på de grupperna live när jag var tonåring.

www.selleri.de
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2004/02/24 :  12:53:59  Show Profile Send aolite a Private Message
Mestadels blackmetal, men har vidgat mina vyer lite på senaste tiden. Har mao köpt på mig lite mer rock. Ex. på vad det lyssnas på: Darkthrone, Satyricon, 1349, Gorgoroth, Queens of the Stone Age, RATM, Nirvana, Beherit, Opeth, Shostakovich, Stravinsky, Draconian m.fl.

Såg att det var fler som lyssnade på Satyricon, tycker ni som jag att Volcano är lite halvkass?
Go to Top of Page

drt
Starting Member

32 Posts

Posted - 2004/02/24 :  13:12:52  Show Profile Send drt a Private Message

precis allt möjligt,, rock, jazz etc
favisar just nu the cult_beyond good and evil
Grant green_ blandat, neil young_blandat och pink floyd så klart

drt

DrT
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2004/02/24 :  14:50:54  Show Profile Send långhåret a Private Message
Lyssnar på allt från himmel till helvete; Rush, Journey, Tygers of pan tang, Kamelot, Metallica, Antrhax, Motörhead, Six feet under, Dimmu borgir, Cannibal Corpse, Deicide, Burzum osv...

yep... METAL för hela slanten.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

rocknrolf
Member

91 Posts

Posted - 2004/02/24 :  18:45:04  Show Profile Send rocknrolf a Private Message
Stämmer upp i hårdrockkören med följande band:
Manowar, Maiden, Ozzy, Dimmu, G´n´R, Skid Row, Mötley, Helloween, Gamma Ray, Metallica, Dream Theater, Deicide, Fruktfabriken, Freedom Call m.m.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/02/24 :  18:54:01  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Madonna !!!!!! bra basdrag.
Vaya con dios. kanon med voighthorn och rörstärkare.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/02/24 :  20:27:19  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
För två år sedan sade en kompis att min skivsamling var "eclectic" (han är amerikan, därav det något märkliga ordet som jag inte riktigt kan översätta... men "utvald, handplockad, russinen i kakan" ger nog en bra idé om vad som menas). Förmodligen hade jag ungefär 1 skiva vardera av väldigt många olika artister och oftast de albumen som var mest kända. (kanske 250 album på 200 artister)

Idag är skivsamlingen inte lika eclectic längre utan vissa artister representeras med många album (Pink Floyd, Mozart, Beethoven, Mahler, Bach, Bruce Springsteen, Susanne Vega, Hans Zimmer (filmmusik), Zelmani, G. Micahel, Mike Oldfield).

Känns som om jag har hittat ett gäng favoriter

Möjligtvis kan man säga att jag har mycket mer filmmusik än vad andra brukar ha.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2004/02/24 :  21:18:32  Show Profile Send bruce a Private Message
Hej Hepcat.
Ja,det finns tyvärr inga riktigt bra inspelad psycobilly :(
Smell of Female, är en Cramps måste, inspelningen är faktiskt helt ok!
Reverend Horton Heat-Holy Roller måste du absolute for tag på. Bloody brilliant stuff!!! Ganske bra ljud kvalitiet också!
Guana Batz ska jag försöka får tag på. Tack för tipset!
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2004/02/24 :  21:24:46  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Silicon Sound
Astrix
Talamasca
Alice in Videoland
Welle::Erdball
VNV Nation
Little Computer People
Lisa Miskovsky
Hux Flux
Growling Mad Scientists
Bo Kaspers Orkester
Assemblage 23
Suicide Commando
Parasense
Bonnie Tyler
Nightwish
Shpongle
Infected Mushroom

Lite varierande. Som ni ser (?) så är det mestadels synth, elektro och psytrance, men även inslag av pop och grejjer.

Detta är nog det jag lyssnat på mest på senaste tiden.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/02/24 :  23:19:55  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Vad gla jag blir, mycket "udda" musikstilar här, VNV-nation, spongle, propaganda, covenant, mycket D&B, Synth, metal etc...vad härligt!

Jag trodde det bara var jag och större delen av tyskland :)

Kul att somliga går sin egen väg och inte fastnar med ihjältjatande topphits sammlingar och lyssnar på NRJ samt ser med intresse på Bert Karlsson, jag är dock imponerad av mannen, jag ämnar heller inte trampa någon på tårna som ser detta som givande musik, det ända som gäller är att man ÄR intresserad av musik, i vilken form är oviktigt.

"Jag letar inte efter naturtrogen återgivning, för den skulle göra min onaturliga musik orättvisa" :)

mvh martinsson

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2004/02/24 23:21:00
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/02/24 :  23:47:48  Show Profile Send SebastianG a Private Message
"Pop,Rock&Blues-klassiker" i bokstavsordning:
Allman Brothers, Animals, Band, Beatles, Bowie, Bonnie Raitt, Byrds, Caned Heat, Chuck Berry, Colosseum, Country Joe and the Fish, Cream, Cult, Doors, Dylan, Elvis, Hendrix, Hooker, JJ Cale, J Geils Band, Janis Jopplin, Jethro Tull(tidiga), John Mayall, Kinks, Kjell Höglund, Knopfler, Led Zeppelin, Love, Lou Read, Lynyrd Skynyrd, Marianne Faithfull, Mott the Hoople, Mellencamp, Paul Butterfield, Peps Persson, Pink Floyd, Rolling Stones, Santana(tidiga), Sabbath, Seeds, Small Faces, Springsteen, Steppenwolf, Tasavllan Presidenti(finska), Traffic, Van Morrisson, Velvet Underground, Who, Wilmer X, Winter Jonny, Wreeswijk Cornelis, Zappa Frank... Har säkert glömt några igen!

Folkmusik / Världsmusik: Massor med irländskt och svenskt, mest på vinyl från 70-80. Tex det mesta med Frankie Gavin, Kevin Burke. Matt Molloy och Paul Brady. Nyfunna favoriter Salif Keita och Blind Boys of Alabama.

Jazzigt: Monica Zetterlund!!! Jan Johansson!!! Billie Holiday, Coltrane, Charles Loyd, Shepp, Mingus, Christer Boustedt mfl...
Nyfunnen favorit: Norah Jones!

Konstmusik (klassisk): Har nyligen börjat tränga in i detta enorma musikområde. Gillar hittills mest musik från medeltiden, kammarmusik och piano, tex Chopin och Mozart.
Nyfunna favoriter: The jungel book of Baroque och The complete piano sonatas av Mozart med Hans Leygraf vid flygeln. (speciellt vol. 2) Snacka om att gammal är äldst! Han lirar verkligen från hjärtat och musiken känns som den skapades i samma stund som du hör den...

Country: Ett musikområde jag skulle vilja utforska. Tacksam för tips!
Funnet hittills Wilco och Buddy Miller...

Svensk samtida: Bo Kaspers, Robert Broberg och Diamond dogs!

Det här var ett litet urval...

Mvh Sebastian

edit: Glömde några måsten tex Allman Brs. och lite Nisse tryck!

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2004/02/27 00:16:31
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/02/25 :  05:48:53  Show Profile Send Poe a Private Message
Just nu Helen Sjöholm & Anders Widmark "Genom varje andetag". En riktig dräpare för den som är lagd åt det hållet.. Annars allt!

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000