Author |
Topic |
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 17:17:03
|
Allt med häftiga gitarrer Black/death/heavy metal, rock, surf, blues o.s.v. |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
buffy
Member
156 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 17:22:31
|
Kul att se att det bor så mycket hårdrock här, riktigt trevligt som jag tidigare uttryckte.
Jag såg på musikbyrån här om dagen, och de sände en metallicadokumentär, typ. De pratade mycket om metallica´s "the black album", som förövrigt är en STOR favorit sedan länge. Kräma på med "sad but true" eller "wherever i may roam", asså det är sorgligt bra! får lätt minst två rysningar per låt varje gång jag lyssnar på mina favvolåtar, då gillar man musiken. Ibland får jag också en multipel rysning, kan nästan bli jobbigt. Detta händer oftast på sjukt hög volym.. är det bara jag som kan reagera så ?! :) haha hare gott alla ! |
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud
1219 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 17:45:50
|
Väldigt blandat, men dessa förekommer mer eller mindre frekvent: Alison Krauss, Dixie Chicks, Björk, Sarah Brightman, Sophie Zelmani, Mazzy Star, the Corrs, Eric Bibb, R.H.C.P., Massive attack, Leftfield, Sorten Muld, Groove armada, Portishead, Moby, Faithless...
Såg senaste musikbyrån och blev inspirerad att plocka fram: Pearl Jam, Rage against the machine, Smashing pumpkins samt också "the black album" som snurrat flitigt de senaste dagarna.
/A |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 17:51:14
|
Mestadels Heavy Metal, blackmetal,men en del vanligare musik också som Dire Straits, samt en del Heavy Metalkonserter. Så jag ser inget som helst problem med att man inte skulle kunna lyssna på Heavy Metal genom sin hififnaläggning. Har ofta haft med mig AC/DC när jag jämfört innan köp av högtalare.
För om det inte låter som jag tänker mig, så blir det inget köp. Mvh Kristofer |
|
|
M.Thorsén
Member
273 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 17:54:59
|
Poppigare: Ladybug Transistor-kollektivet Belle & Sebastian (vilka jag även ska se live i gbg den 25:e) Bear Quartet
Lugnare: Jolie Holland Bonnie Prince Billy Be Good Tanyas Gorky´s Zygotic Mynci
Hårdare: The Mars Volta Patrick Wolf Erase Errata
Äldre: Beatles Smiths Joy Division
Det om det. Mvh / Micke |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 18:42:12
|
Musik som går mest. Rock'a'billy såsom: Johnny cash, Johnny Burnette Carl Perkins, Wanda Jackson, Charlie Feather, Eva Eastwood and the Major Keys, Jack Baymoore & The Bandits, Wildfire Willie and the Ramblers, The Go Getters, Casey Sisters, High Noon, Running Wild mfl.
Swing såsom: Bus stop boys, Brian Setzer orchestra mm.
Hårdrock olika gengres som: Judas Priest, Saxon, Iron Maiden, Motörhead, Hanoi Rocks, Black Sabbath, Running Wild, Raphsody, Stratovarious, Helloween mm
Country: Johnny Cash, Jerry Lee lewis, Eva Eastwood mm. en del klassiskt, Blues, Psychobilly, surf, punk och en del 50 tals rock'n'roll. Min Lilla lista på vad som lyssnas mest på.
|
www.selleri.de
|
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 18:47:19
|
Eat right, stay fit and die anyway som Lemmy sa.
Rock 'n' roll är rätta melodin. Även om man spelar fel!
Pearl Jam går det ner en hel del av. Hellacopters, Foo Fighters, Backyard Babies, Dislife, Silverchair blir det en del av med. Och snäll musik också såklart. Sophie Zelmani, Norah Jones, Ani DiFranco, David & the Citizens, Eskobar, Dire Straits.
Dessutom sjunger jag väldigt gärna med själv, eller spelar lufttrummor/luftgitarr. |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 18:49:49
|
Mike oldfield, tool, meshuggah, steely dan, sophie zelmani, opeth, kings x, dream theater. Vääldigt blandat. Dock ingen Per Gessle |
No hay banda!! |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 18:56:55
|
Hej, jag heter David och älskar off topic!
molsson: Jag har bara hört Steely Dan en gång, och det är från en platta jag köpt själv som heter two against nature. Sämsta skiten jag hört. Riktigt bedrövligt. Samtidigt har jag vänner med riktigt respektabel musiksmak som gillar SD. Har jag kommit över ett måndagsalbum? Var det därför jag fick det så billigt?
Passar dessutom på att fylla i att det inte bara blir rock och halvsoft musik. Det blir hiphop också. Och reggae. Och lite funk och lite soul. Och lite visa. Och lite klassiskt. Och lite trash, death, black och sånt där annat skränigt. System of a down är nog favoriten så här allra just nu. |
|
|
Spiffy
Member
124 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 18:57:11
|
Nirvana, Cranberries, Tool, A perfect circle, Everything But The Girl, Goo Goo Dolls, Björk, Depeche Mode, Jean Michel Jarre, Elegant Machinery, Kraftwerk, Pink Floyd, Rage against the machine, Massive Attack, Tracy Chapman, Eva Cassidy, Norah Jones, Evanescence.
Det var min lilla lista som blandas med allt möjligt annat som är bra |
|
|
Heat
Member
205 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:05:32
|
pink floyd,Mike oldfield, Ryan adams, Hellacopters, Kent,Enigma |
Hellacopters LP/7" köpes |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:24:28
|
dawen, med all respekt. Two against nature är en av de bästa steely dan plattorna över huvud taget. Den sopade hen en bunt grammis, dessutom. Men smaken är ju delad. Kolla in Aja, eller Gaucho istället. Dom är 20 år äldre, men ändå fantastiska. |
No hay banda!! |
|
|
dumbo
Member
117 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:32:01
|
Rätt blandad kompott här, precis som för många andra här.
Utan inbördes rangordning: Elin Sigvardsson, Sophie Zelmani, Eva Cassidy, Jean-Michel Jarre, Lars Winnerbäck, Ella Fitzgerald, Guns'n'Roses, Metallica, Stefan Sundström, Bo Kaspers, Danzig, Machinae Supremacy, Johan Johansson, Staffan Hellstrand, Pink Floyd, Norah Jones, Rebecka Törnqvist, Marit Bergman och LOK, för att nämna några.
Sen måste jag säga att jag inte riktigt förstår fixeringen vid 100% välljud på själva inspelningen som en del här verkar ha. Okej, har man en bra anläggning är det klart att man gärna ser att den får visa vad den går för, men det är ju så mycket underbar musik som diskvalificeras då. Men det är ju ett val som var och en får göra naturligtvis. |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:37:25
|
dumbo: Jag lyssnar på massa skräpiga inspelningar. En del bootlegversioner av t.ex. Elin Sigvardsson och sånt också. Litematerial med Norah Jones inspelat hos henne.
Det är ju känslan som räknas!
molsson: Om det är en av de bästa plattorna så lär resten suga också. Måste sätta i skivan igen och kolla om de suger alltså |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:40:51
|
jaa, för tusan. Dra på jack of speed, och sopa upp volymen. Fy faan vilken kanonlåt. Därefter kommer cousin dupree, gungar på bra den me'. |
No hay banda!! |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:50:16
|
Jag beklagar molsson, men det här är bland det värsta crap jag lyssnat på. Dessutom är inspelningen trist tycker jag. Kvalitén kanske är bra, men den är redigt tråkig inspelad imho.
I åker istället Hellacopters |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 19:54:27
|
uj uj uj...suck och stön..... Just nu snurrar Down II A bustle in youre hedgerow. Kanon... |
No hay banda!! |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:14:57
|
Här är det Dream Theater som gäller just nu |
|
|
bruce
Member
395 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:24:20
|
Allt möjligt country : Jonny Cash, Waylon Jennings, Dixie Chicks Alt Country : Jayhawks, Uncle Topelo, Wilco, calexico... Hard stuff : Pantera, Slayer,Tool... Indi Punky stuff : Eels, Pixies, Smiths,Morrisey, Joy Division, Rockabilly stuff : Cramps, Meteors, Robert Johnsson and Punchdrunks, Rev Horton Heat Electro stuff : Layo Bushwaka, Timo Maas, Monkey Mafia Hippity Hop : N.W.A, Snoop... 70,s stuff : Lynard Skynard, Zepp, Sabbath... Afrika stuff : Lady Smith Black Mambazo ( Värdens finaste röster) Och mycket mer, synd bara att det finns så mycket man tycker om som är dåligt inspelad.
|
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:27:34
|
Indie pop, rock + synth (gärna tysk). Och sånt som hette New Wave förr. Away from the Pulsebeat / 120 Minutes / Alternative Nation var mina program på MTV. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004
1782 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:29:05
|
Just nu så är 99% av den musik som jag lirar i min anläggning av elektronisk karaktär För ett halvår sedan var det nästan enbart jazz
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:46:49
|
Spelar nog minst 80% countrymusik från USA, främst med artister som spelar in på små skivbolag. Inte någon popcountry från Nashville. Så lite blues och lite svensk jazz. Ibland kan väl också någon gammal LP från 60-talet hamna på skivtallriken. |
S |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 20:51:46
|
Hej bruce Metors är kanon bra även om jag kallar den musiken för psychobilly. kan du tipsa om någon bra Cramps platta det jag hört med dem har varit både dåligt och med en fruktansvärt dålig inspelningskvallitet enligt mitt tycke kan ju även tipsa dig om Guana batz i psychobilly gengren. |
www.selleri.de
|
|
|
Gynter
Member
101 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 21:04:05
|
Det blir en hel del Springsteen, Knopfler, Yvonne, Bad Cash Quartet och Caesars Palace. Sen blir det lite Elin Sigvardsson, Lars Winnerbäck, Nils Lofgren, Ebba Grön, National Teatern, Metallica... osv |
Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516 |
|
|
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2004/02/23 : 21:04:35
|
Just nu gäller följande: I en salig röra ligger flera Byrds, Kent, Wagner, The Smiths, Crowded House, Bach orgelwerke samt en annan orgelskiva med svenska tonsättare från Proprius. |
Hifiarkeologen |
|
|
Topic |
|
|
|