Author |
Topic |
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 12:44:29
|
Klassiskt går alltid an men kräver perfekt koncentration. Har därför nu senast haft en avslappnad period med vokal jazz, pop och Southern Rock. Norah Jones, Rickie Lee Jones Joni Mitchell, Steely Dan, Allman Brothers, ZZ Top, Lynyrd Skynyrd, Molly Hatchet. För några dagar sedan började jag försiktigt smaka på en trippel-cd med Bela Fleck. Snart blir det nog klassiskt och Jazz igen. Men bra är det att ha litet variation i skivhyllan.
Martin |
|
|
HEBBE
Starting Member
12 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 12:51:32
|
Lyssnar mest på Mike Oldfield, och blandat hårdrock som Manowar och At Vance tex. Det finns många Metalskivor med bra ljud. |
|
|
nurfen
Member
484 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 13:38:41
|
Lite blandat.
Storfavoriten är Scorpions, men sedan har vi ju godingar som Sarah McLachlan, Sophie Zelmani, Within Temptation.. En hel del Dire Straits ibland. Metallica snurrar ofta också. Och många många fler |
Sweetspot är överskattat! |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 14:28:26
|
Hårdrock & Americano/alt.country!!!!!!! Och Tore Skogman förstås. |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
The Leafs
Member
387 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 14:30:08
|
Allt från hårdrock till listpop och det mesta däremellan...
*Dream Theater (Hög kvalitativa inspelningar med massor av detaljer, bra att utvärdera en anläggning med) *Evanescence *Rush *Pink Floyd *Mike Oldfield *Saga *Offspring *ZZ Top *Lisa Miskowsky *Michael Learns to Rock *E-type *Big Fat Snake (Dansk Power-pop) *Marillion *Manic Street Preachers *Eminem *Diverse Klassiskt *Div akustisk musik, främst gitarrmusik
|
"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 16:20:26
|
Snällt: Moby, Faithless, Sisters of mercy, Massive attack, Ayreon mfl Inte lika snällt: Front line assembly, Front 242 skinny puppy, Das Ich Inte så glada killar: Sirenia, Theatre of tradgedy, After for ever Arga killar: System of a down, Coal chamber, Mudvayne Skit sura grabbar: In flames, Dark tranquility, At the gates,Entombed,DimmuBorgir,Oldmans child Argaren en så här är inte hälsosamt: Zyclone, Slipknot
plus en massa annat
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 16:38:12
|
Det blir lite av varje, eller mycket kanske.... Men 70 o 80-tals pop o rock dominerar nog. Även om det har blivit en del jazz på sista tiden
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
patst577
Member
409 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 20:12:27
|
På senare tid: Norah jones, Sophie Zelmani, Metallica, R.E.M., eva cassidy, nils lofgren
Annars är det mycket... Allt från Pink Floyd till In flames via Kent och U2...
(mitt första inlägg ;) |
/Patrik
|
|
|
Per G
Member
257 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 21:02:18
|
Det blir en salig blandning av musik hemma beroende på humör, för att nämna några få: Nightwish Blues Traveler Diana Krall Blues Brothers John Fogerty Eric Clapton Tony Joe White Anastacia Marie Bergman Percy Sledge Och naturligtvis - Stevie Ray Vaughn är aldrig fel! /Per |
You're nobody without a Naim
|
|
|
JohanH
Member
74 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 21:17:59
|
Det har blivit ganska mycket rock/hårdrock på senaste tiden
Springsteen, Steve Earle, John Mellencamp, Black Sabbath, Metallica, Dream Theather, Sheryl Crow, Nirvana... och har du inte har hört Georgia Satellites så spring och köp en skiva med dem på direkten! partyrock så det sjunger om det!
annars blir det en del annat också som Björk, Cat Stevens, Zappa, Alanis Morissette och the one and only Townes van Zandt
edit: tryckfelsnisse |
/JohanH
"Life is to short for bad Hifi" |
Edited by - JohanH on 2004/02/25 21:19:13 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 00:30:23
|
Idag spelade jag Yello "The Eye". Snacka om att dominera systemet - det var något alldeles kolossalt vilket tryck det var i basen! Jag har aldrig hört något liknande. Kolla www.yello.ch där finns provsnuttar på låtarna. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 08:02:48
|
Allt utom schlager och tung opera.
(Fast gärna Van Halen, Pink Floyd, Aeyron, Camel just nu) |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Merry
Member
275 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 10:48:40
|
98% Hårdrock resten kan bestå av vilken smörja som helst igentligen, ja till och med schlager.... Iron Maiden : Rock in rio Kiss: Symphony Blind guardian Eyes - Eyes Fair Warning - Go - 1996 Firehouse - 1990 - ST Giant - Last of the runaways Krokus - Alive And Screaming Masterplan - 2003 Offspring - Ixnay On The Hombre Q5 - When The Mirror Cracks Tyketto - Don't Come Easy Victory - Culture Killed The Native
OBS!!!Tyketto + Victory kan jag STARKT rekommendera för power metal fans!!! |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 10:59:21
|
Tjena.jag gillar tex Nightwish live dvd väldigt mkt och med cd Pink floyd ,Mike oldfield,dire straits,yello osv Ogillar RAAP uurk |
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 15:27:30
|
Har laddat upp inför helgen. Blue Man Group - "The Complex", Yello - "Flag" och "Baby" Hehe... Och Rachmaninoff - olika stycken för kör. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 19:28:16
|
Just nu mästaren Peter Gabriels dvd Growing up live och The Corrs live in London |
Min fotosida på flickr
|
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 19:53:33
|
Mycket Grunge senaste tiden: Mad Season, Above. Underbar musik, bättre än Alice In Chains. Temple Of The Dog, Temple Of The Dog. Fruktansvärt bra. Chris Cornell i högform. Duetten han gör med Eddie Vedder slår det mesta. Alice In Chains, Music Bank DVD. Blir oftast bara låten Rooster. En av världens mest känslosammaste låt. Grymt bra! The 69 Eyes (en för mig ny grupp) spelas flitigt. Kallas väl för Gothic denna musiktyp. Bra djupbas dessutom! Väl värt att utforska! Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 21:50:10
|
Vad jag lyssnar på läs på musiksidan. Låter gnällig men hade denna tråd startat på musik. Tippar 6-7 inlägg sedan död. Nu är den 93e posten! SKRIV MER PÅ MUSIK! |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 00:12:35
|
RAAAAP |
|
Edited by - Smackman on 2004/02/28 00:13:15 |
|
|
bruce
Member
395 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 11:09:36
|
Sebastian G quote: Country: Ett musikområde jag skulle vilja utforska. Tacksam för tips! Funnet hittills Wilco och Buddy Miller...
En bra tips på country är Dixie Chicks, Johhny Cash, bra country altså! Jag Tycker inte om alla country, fast en bra gren är alternative country typ, Jayhawks (min favorit), Uncle Tupelo, Wilco mm
Till alla er musik alskare har är en riktigt bra länk www.allmusic.com här finns allt!!! |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 11:23:01
|
Ojojoj detta var inte lätt men här kommer lite smakprov: Depeche Mode, Simply Red, Mike Oldfield, Peter Gabriel, Kent, Elvis Costello, Pet Shop Boys, Kraftwerk, Björk, Burce Springsteen, David Bowie, Bryan Ferry, Roxy Music, Donald Fagen, Pink, Marie Fredriksson, Cornelis, U2, Paul Simon..... Klassiskt är det mest Beethoven, Mozart, Prokoffiev, lite Bach, Debussy, Mendelson, och Franz Lizst. Det jag lyssnar minst på är Jazz men jag har en fin box men Miles Davis som åker fram ibland. Har säkert glömt ngn som jag lyssnat ofta på men det får duga. |
Edited by - Snutten on 2004/02/28 11:23:52 |
|
|
Topic |
|