HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Carlsson OA52III
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bebop
Member

226 Posts

Posted - 2004/02/08 :  22:08:14  Show Profile Send bebop a Private Message
Jag gladdes av att höra att nya Carlssons OA 52 lät fantastistk bra på mässan i Stockholm. Dessutom att de fortfarande är mycket prisvärda inklusive Roksan elektroniken som användes. Därför kan jag inte förstå hur den hästsvansförsedda säljaren i tid och otid beklagade sig över den elektronik som han blivit tilldelad, att den var en begränsning. En mycket märklig intställning från en säljare.

Som vanligt presenterade "hästsvansen" musiken alldeles för högt vilket inte gav högtalarna riktigt chansen att visa dynamikomfånget.

Förresten, vad har hänt med OA 50? Inte är väl tanken att de s k OA 58 skall ersätta dessa? Normalt sett försöker konstruktioner ta ett steg framåt, inte bakåt!?

Ropet

"Fantasi är viktigare än kunskap" - A. Einstein

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/08 :  22:22:42  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja det var ju lite tråkigt att det klagades på den elektronik som vi lånade ut !! Men jag kan väll säga att OA52.3 bör ha bättre grejer än de Kandy maskiner som kördes på under lördagen, dock så byttes det till Caspian idag och då blev det ett klart lyft.. Men ser man till OA58 så är nog Kandy mer lämpad...

När det gäller OA50 vet jag tyvärr inte, men det finns säkert andra här som vet mer...
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2004/02/08 :  22:33:49  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
OA50.2 utgick 2002 och OA58:an är en kraftigt förbättrad efterföljare. Baselementet är dock samma!

Diskanten är förresten samma som i 52.3.

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2004/02/09 12:20:38
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/02/08 :  23:54:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Jag flyttar denna tråden till HiFi.

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000