HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 pioneer ax-3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEBBE
Starting Member

12 Posts

Posted - 2004/01/29 :  14:47:03  Show Profile Send HEBBE a Private Message
Nån som lyssnat på en Pioneer vsx-ax-3 och kan säga nåt om ljudet, slutstegsdelen speciellt.

W-son
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/01 :  21:10:44  Show Profile Send W-son a Private Message
Vad är högt? Hur blött är vatten?

Har en AX-5 iaf. Funkar riktigt bra till hemmabio. Ruggigt enkel att ställa in. Klarar att plocka ut små detaljer ur ljudet även när det s a s grötar ihop, explosioner & dyl.

2-kanaligt, tja... Inget effektmonster precis. Om du nöjer dej med 5-kanaligt så kan du bi-ampa, vilket höjer prestandan ett par snäpp.

Och givetvis hänger allt på vad du har för kringutr.

Love it Loud
Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:14:48  Show Profile Send Joel a Private Message
Jag läste just en recension i en brittisk HiFi-tidning. Jag minns tyvärr inte namnet men man hade testat Ax3:an och om jag minns rätt stod det att den skall absoulut inte förväxlas med vare sig Ax5 eller 10 i kvalitet. Av 100 möjliga poäng fick den 72, vilket var bland de sämsta i testet på sex olika multikanalare inom samma prisklass.

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:28:06  Show Profile
Har en AX3, slutstegen är kassa ... MEN .. det är dom i alla recievers jag hört under 20-30.000:-
Försteget är dock helt underbart tycker jag.. så en AX3 med lite externa steg och du har en killermaskin.
Pioneer AX3/5 har tex samma D/A och Processor som thule och sunfire, skillnaden är att AX* har dubbla processorer.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:49:01  Show Profile Send Peder B a Private Message
Jag köpte en Pioneer AX-3 och hade den hemma en vecka innan jag lämnade tillbaka den Jämfört med den Yamaha RX-V2400 som jag har idag så kan jag väl inte säga att jag direkt saknar Pioneer förstärkaren.
Yamahan har en betydligt mer kraftfull återgivning, den återger röster mer levande, detaljer har en bättre skärpa samt den riktigt briljerar vid 2 kanalslyssning!
Jag har ägt både GamuT D-200 och Copland CSA-515 och vet vad ett bra 2 kanalsteg presterar. Med tanke på att Yamahan har 7 kanaler och kostar under 10k så tycker jag att den har helt fantastiska ljudkvaliteer

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/03/03 :  15:40:57  Show Profile Send Bubben a Private Message
quote:
Vad är högt? Hur blött är vatten?



"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000