HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 förslag på prylar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2004/01/09 :  23:41:21  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hej alla!
min kompis ska köpa nytt hembio system det som ska inhandlas är följande: Frontar (viktigt att dessa kan förmedla musik bra) center och bakre högtalare. även en hembioförstärkare och dvd ska inhandlas. han vill bara köpa nya grejer budgeten är 30 000 kr.
Tack för kommande tips.
W

ekenberg
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/01/10 :  00:33:56  Show Profile Send ekenberg a Private Message
Jag använder mig själv av en H/K AVR 5550 som jag anser är väldigt bra till just hemmabio, däremot till HiFi så kan den ibland kännas lite väl kraftig. Precis som att H/K:n vill för mycket, men visst fungerar den bra till HiFi också. Frågan är helt enkelt vad man har för någon smak. Men till en H/K AVR 5550 kan jag rekommendera H/K:s DVD 30, som DVD spelare. Då har han ett komplett system från Harman Kardon i samma stil. I fråga om högtalare så kan jag nog inte rekommendera några direkt. Utan det är mer än smak sak. Bästa tipset är om han åker ut och lyssnar och försöker hitta egna lösningar som just passar hans eget öra. Men för 30.000 kr, kan man få en "jävligt" bra hemmabio för. H/K paketet kostar i alla fall runt en 14.000 - 15.000 kr, men då är det ändå 15.000 kr över till högtalare och kablar. Men mitt tips är att han själv åker ut och ser vad som just passar hans behov!

språkvård/pesa

Mathias Ekenberg - En snus? Ja tack

Edited by - pesa on 2004/01/10 01:41:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000