HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sony STRDB 2000 & Marantz SR5400 OSE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2004/01/07 :  19:28:07  Show Profile Send Sondek a Private Message
Någon som lyssnat på dessa?

Bättre och bättre dag för dag :-)

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2004/01/07 :  23:32:52  Show Profile Send supersonic a Private Message
Jag har lyssnat på "vanliga" Marantz SR5400 och den låter mkt bra i mina öron...betydligt bättre än Marantz SR7200 t.ex...och OSEmodellen ska ju vara fabrikstrimmad så...
Jag har inte hört Sony 2000 men dess lillebror 790 som lät ok på bio men den når inte upp till Marantzen...som ju har preout oxo så att du kan byta upp dig till kraftigare slutsteg när plånboken tillåter...inte att förglömma...verkar ju som att det oftast är slutstegen som är den svaga länken i dessa "billigare" recievrar...
Lycka till i jakten iaf...

supersonic
Go to Top of Page

ekenberg
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/01/11 :  17:39:27  Show Profile Send ekenberg a Private Message
När jag skulle köpa min nya hemmabio så lyssnade jag på Marantz SR5400 men mitt val blev H/K AVR 5550, jag tyckte personligen att Marantzen va för snäll, inte det trycket i effekterna som jag vill ha. Marantzen är nog dock bättre när det kommer till själva HiFi biten, den är skönare att lyssna på då.

Mathias Ekenberg - En snus? Ja tack
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000