HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CHORD!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/12/06 :  11:25:37  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Jag har lånat hem ett CHORD SPA 1032 studiosteg (endast balancerat). Ett enligt mig GRYMT trevligt slutsteg. Som förförstärkare använder jag ett Vincent.

Nog om Vincent för det är CHORDEN jag har frågot på! Enligt försäljaren så är detta samma steg som ett för 70-80000 bara det att pga att det är ett studiosteg så kan dom få ned kostnaderna till 25-30000,- vilket jag ska betala!

Någon som vet något om detta?

Har ni några andra synpunkter angående CHORD som jag kanske bör ha i åtanke för jag lär nog faktiskt köpa detta steg! Dock inte försteget!

Vad kan jag tänkas kunna spana på för försteg då jag måste ha ett sådant som är balancerat då CHORDEN endast är balancerat?




Den CHORD jag lånat hem är i svart utförande!

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/06 :  11:48:36  Show Profile Send MartinH a Private Message
Att man skulle spara in så pass mycket bara för att det är ett studiosteg stämmer inte, ser man på Chords hemmagrejer så ser dom ju nästan exakt likadana ut, och att ha en besparing på runt 60% är nog lite i överkant...

Men jag tror nog att det kan vara ett bra köp ändå...För Chords produkter har ofta fått bra kritik i en del hifipress...

/Martin
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/12/07 :  01:47:42  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Inga synpunkter på lämpliga förförstärkare som kan passa bra ihop med CHORDEN!?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/12/07 :  09:29:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Jag fick chansen att prova en CPA2800 och SPM800. Utav de två produkterna var det utantvekan CPA'n som var den som skulle platsat hos mig. Nu är ju både CPA2800 och SPM800 gamla produkter så jag vet inte hur representativa de är för Chord längre. Men Försteget rockade ordentligt!!!

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/12/07 :  15:54:24  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Pac: Man kanske skulle spana in Chords försteg! Jag har tyvärr ingen prislapp på dem då jag antar att dom kostar en slant. Smakar det så kostar det tack jag ska kolla upp dessa

Den lokala hifi handlaren tror att ett Primare eller Thule försteg kan passa bra ihop med Chorden! Synpunkter på detta?

Tacksam för alla svar då jag måste ha bestämt mig på todsag om ag vill ha steget vilket jag faktiskt vill ha såååå.....

Snart kommer det en bild på hur det ser ut hemma hos mej..


mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/12/07 :  16:34:12  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag skulle i ditt ställe försöka få tag i chord egna försteg, ev deras kombinerade dac/försteg, det är grejor det!

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/12/07 :  20:53:50  Show Profile Send Brosk a Private Message
"Den lokala hifi handlaren tror att ett Primare eller Thule försteg kan passa"
..Och vilka märken råkar den lokale hifihandlaren ha på hyllorna..?
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:23:45  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Brosk: Han har varken Primare eller Thule hemma och Thule är det Hifi-klubben som säljer... Det enda han sa var att andra som köpt Chord har använt dessa grejjer.

Fortfarande är jag intresserad på mer olika typer av förförstärkare men som Adagio skrev så är ju det han skrev klart intressant men säkerligen DYRT

Eller ni kanske vill avråda mig att köpa detta stereosteg skapat för studiosammanhang? Jag tycker det spelar enligt mig kanon och det är ju det viktigaste men ändå....

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Froz
Member

85 Posts

Posted - 2003/12/07 :  22:47:42  Show Profile Send Froz a Private Message
Och var har du hittat detta Chord slutsteg? Jag är själv ute efter ett kraftfullt slutsteg men Krell är dyrt! Vad lämnar det för effekt? Vem säljer dom i Sverige?

All or Nothing at Al
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2003/12/08 :  03:06:15  Show Profile Send avr7000 a Private Message
http://www.accurateaudio.se/Valkommen.htm

Trollhättan


/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/12/08 :  19:53:32  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Froz: Jag skulle kunna avslöja vart jag ska köpa steget men jag gör det på onsdag så dom håller det till mig tills dess

Snart blir jag en CHORD lyckligare..

Nu ör det bara försteget kvar.........

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000