Author |
Topic |
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 13:52:09
|
Vecc, om du nu inte gillar Lasses poster, LÄS DEM INTE. |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 14:03:54
|
Ja, Vecc? Det enda irriterande med detta topic, är väl ditt otrevliga inlägg. Ja, vi får väl plussa på just detta (mitt) inlägg nu också. Vill passa på och tacka Lasse78 för sina inlägg som har piggat upp detta forum. Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 14:04:45
|
Man kan nog halsa en bira eller två till Norska Turbonegro, jag menar med en sångare som heter Hank von Helvete. Kan det gå fel? |
Exit Planet Dust |
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 14:31:10
|
Turbonegro ja. Brukar defintivt inte slå fel...Deras energi och låtar blandade av diverse tunga rockstilar är genial och inget annat. Live är det ofattbart engergiskt. Vet inte riktigt varför men HIM har spelats på ett ändlöst antal kalas i detta land...men i Sverige har de inte funkat så bra, förutom senaste års Arvika. Upptäck dem...! |
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..." |
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 18:39:28
|
Ok, fair enough, jag slutar läsa dem. Ursäkta om jag nu var himla dum..... |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/11/17 : 09:32:03
|
Bra Vecc! Då är det ju hopp om det......... Så där ska det låta! Med vänlig hälsning, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2003/11/20 : 19:10:58
|
Första spåret "Alkohol" på Lars Demians skiva "Pank" kan jag rekommendera. Jag har hört låten i samband med rätt mycket fester och så, visserligen rätt tragisk låt egentligen men bra. Har för övrigt för mig att ljudkvalitén ska vara helt okej på skivan. |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2003/11/20 : 19:23:27
|
"Otaliga är de liter renat som runnit ner för svenska strupar skrålandes texten till "Alkohol". Örhänget som egentligen är allt annat än en fyllevisa eller hyllning till alkoholen."
http://www.dagensskiva.com/index.asp?datum=2002-7-9&sokt=demian
|
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
Edited by - HEGE on 2003/11/20 19:30:41 |
|
|
VR-8
Member
420 Posts |
Posted - 2003/11/20 : 19:25:30
|
Prova lite techno.....det är ett sanslöst ös. Aguagen,Antiloop,Broklyn Bounce,Astral Projection exempelvis.
Joakim |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
Edited by - VR-8 on 2003/11/20 19:26:11 |
|
|
aolite
Member
233 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 01:41:47
|
Varför inte Satyricon? Perfekt kontrast till BOB's blandsaft(som man dricker) som är söt och "poppig". Detta skall spelas på hög volym och givetvis skriker man med så gott det går |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 10:56:19
|
Satte ihop en festskiva i går kväll och insåg att jag hade glömt nämna
RAM JAM: Black Betty
Oj oj vilket tokröj. Här kan man snacka om gung
DIO: Holy Diver
Alltid samma visa - man hör vinden i introt - alla (pojkar/killar/män) vrålar igenkänningens läte "WHOOOOOOAAAA" - vilt skålande/halsande vidtar - alla ställer sedan bort biran och fattar luftgitarren och väntar på....
RIFFET (bestämd form singularis). Den man av kvinna född existerar inte som *inte* lirar luftgitarr till denna |
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 19:20:22
|
Första skivomslaget jag nånsin tyckte var "häftigt" (såg?) var just Holy Diver...och när man sen hörde hur det lät så va man ju såld för gott. Har haft nöjet att se Dio två gånger. Båda gånger med Craig Goldy på gitarr. Visst kan han spela, men Aldrich lär vara bättre. Campbell lär ju inte dyka upp...Vet inte riktigt men man brukar hållas på gott humör av Hammerfall, Helloween, Stratovarius och dylikt. Singalong (hög) sång, melodiöst etc, men vanligt folk hatar det som pesten och än mer...Guns n Roses första är även ett pålitligt val. |
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..." |
|
|
Topic |
|