Author |
Topic |
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 19:48:32
|
Seriöst ämnesval...Nåja, hursomhelst brukar AC/DC vara ett ärligt val när det dricks mellanöl (jodå, 4,7 % säljs dagligen i kiosker och mataffärer i Finland fram till 21.00). Det finns väl en del, kan man ju lugnt säga...Tips, ifall jag missat nåt? |
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..." |
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 20:03:07
|
AC/DC funkar bra i sådana sammanhang, dessutom verkar de flesta gilla AC/DC, oavsett musiksmak i övrigt. Annat som passar bra till öldrickning kan vara Motörhead, Hellacopters, gamla Kiss, Thin Lizzy och liknande. Lite Stones brukar inte kunna vara fel heller. |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 20:07:04
|
Du fortsätter med dina underbara topics lasse78, härligt. Fyllemusik.... Jo, så här brukar det vara för mig. Har begränsat med tid men när det väl släpps loss så brukar det gå till så här: Inleder lite lugnt med typ, Puddle of Mud , Pearl Jam, Sherly Temples ......., oops Stone Temple Pilots efter ytterligare lite Maltwhisky ökas inte bara volymen utan även tempot. På åker Audioslave, Creed, Soundgarden, några smuttar till på Whiskyen och på åker Sisters Of Mercy's Temple Of Love & More, nu är det högt! Blir det in i andra andningen, dvs Apstadiet , ja då åker Nirvana på och sen lite Doors, L A Woman, Prong's Whoes Fist Is This Anyway & Snap Ur Fingers, Snap Ur Back Nu blöder det ur öronen. Kippis, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 20:13:08
|
Det här ÄR brist på hifi, men damn jag gillar det ändå. När det nu ändå behandlas så uppta lite efterfestmusik samtidigt. Soul brukar ju vara bra i de sammanhangen...Mina ämnen är väl tidvis totalt skit, men det bjuder jag på. Va f-n, ingen fest utan musik. I alla fall har jag j-vla sällan sett såna... |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 20:24:29
|
Jag ser ingen brist på Hifi på ovanstående. Måhända några menar annat, att typ alkohol, fest etc inte hör ihop med Hifi, men det har det i allra högsta grad. Åtminstone för mig......... Varför sitta och analysera anläggningen när du kan njuta med en Singelmalt tillsammans med bra musik? Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 20:26:34
|
Sant. Njuta av musik är obönhörligen syftet. Är definitivt ingen psykolog, men det vore ju skoj att se empiri på när de starkaste emotionella intrycken av sk musik uppstår. Tips på det? |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Sten
Vad får det lov att vara?
1033 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 10:13:00
|
Ebba Grön är det ultimata för sådana tillfällen.
|
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2003/11/13 : 18:29:40
|
Varför inte Hurriganes ett finskt raggarock band som var riktigt bra. Skall det vara fyllemusik så naturligtvis vinyl marinerade i mäsk så det går att slicka bort bakfyllan. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2003/11/13 : 20:20:48
|
Svejk;. För övrigt gillade jag Hurrigaaaanez.
Prodigy är seriös fyllemusik. "Zvampen" med Electric Banana Band, funkar ypperligt på onödigt hög volym. Annars är SOD, System of A Down, bra till en riktig röjarskiva. Gillar dem för övrigt i nyktert tillstånd också, men i alla fall.
Shanana håller alltid på ett party. Hederlig gammal US nostalgi, fast på speed. Jag menar, de spelade för rackarn på Woodstockfestivalen. I guldlamé. Respekt! |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
ésm
Member
256 Posts |
Posted - 2003/11/13 : 23:55:28
|
Hallå, när det vankas party hos mig eller några av mina vänner är det tre skivor som snurras hårt;
* Outlaws - Hittin' the road Live! * Bachman - Any Road * Uriah Heep - Live January 1973
Godingar hela bunten...
Som extraspår brukar vi få spela något med Sir Lord Balitimore eller eventuellt Georgia Satllites - Games people play dessa två på vinyl. |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 00:25:54
|
Själv tycker jag Type O Negative är den bästa partymusiken, följt av Tool, Range against the machine och annan trevlig musik som jag tydligen är den enda i världen som blir på gott humör av. Kan tilläggas att jag oftast inte hinner spela mer än en låt innan jag blir tvingad att byta... Jag använder iofsg skivor från de två första ovan nämnda grupperna som insomningsmusik också, vilket jag också blivit mer eller mindre idiotförklarad för.
|
Edited by - Matrixen on 2003/11/14 00:26:51 |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 07:37:20
|
Van Halen's debut från 1978 får igång fylleskrålet
"ruuuuuuunning with the devil ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHH"
<halsa biran här>
"ejjnt tåcking baut laaaaav"
<luftgitarr>
"just lajk ajj tåld jooo bifåååår"
/ stargazer |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 09:02:08
|
Helt rätt Stargazer!!!!!!!!!!!!!!! |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 12:38:44
|
Hej akktustakki!
Hurriganes är ju överlägset i det syfte. En sann anekdot sägs vara när Remu en gång var på ett gig så var det väldigt tuff tidsschema och sen hade alla band börjat spela för sent också. När han tyckte att det började vara hans tur så hade han några tuffa etniska bröder med sig som sopade banan innan stackars amerikanskt band hann ens att spela färdigt … |
|
|
Neodynium
Member
2170 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 13:21:44
|
Vill inte verka vara tråkig.. men skippa relationerna till alkohol.. vi är inte och vill inte bli något forum där vi pratar om sprit! Att prata om Festmusik etc är helt ok men att börja diskutera vilken musik man skall köra i olika grader av fylla är inte ok.
Mvh,
Patrick
|
Edited by - Neodynium on 2003/11/14 13:22:26 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 14:46:56
|
pick me upp:
" kåss joo vööör mai åååånly oanne!" Hurricanes. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
pegul
Member
237 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 17:04:29
|
Jag vill pusha lite för Wannadies i de här sammanhangen. Riktig hårdpop.
/pegul
|
Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
|
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 20:32:04
|
japp akktustakki!
Remu var inte och är fortfarande inte någon språkgeni … så man var tvungen att skriva texterna s.k. fonetisk form. Det låter som det gör, men det är inget större fel med det. Det är rock’n’roll! |
|
|
ozzy osmond
Member
73 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 21:50:54
|
The Pogues , The Pogues , The Pogues. If I should fall from Grace with God. å dom andra med Shane på sång . obeskrivligt bra.
Här gäller väl Öl och Whisky...
esm , kul att Du nämner gamla fina Sir Lord Baltimore !! (och även Uriah Live -73....så bra!)
För Rödvinspoeterna...Leonard Cohen Songs from a Room , Songs of Love and Hate. "Festmusik"
|
Kunskap , Glädje ock så mycket Sabbath |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 22:03:23
|
Hmmm, märkligt. Det är ingen som har föreslagit schlager ännu, så då gör jag det! Rocka loss till Arja Saijona (stavas nog inte riktigt så)...Högt över havet och bort emot land, där kan det nog blixtra och dundra iiiiiiblaaaand Frampå småtimmarna så funkar Janne Lucas "Växeln hallå" fint |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
allbinn
Member
119 Posts |
Posted - 2003/11/14 : 22:16:05
|
YELLO i 130dB |
Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
|
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 02:29:07
|
Annars så funkar ju Anton maiden... iaf om man vill få upp stämningen lite. |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 03:15:03
|
Lasse78: vad vill du med dina trådar? det står klart & tydligt att man skall "presentera eller recensera" i reglerna för "Musik". Dina trådar är ju mer funderingar som jag inte kan se nån mening med :/
Antingen får du ge dig, eller så får admin ändra innehållsförordningen till alla ämnen som tas upp. Jag blir bara irriterad av att läsa dina plattityder tyvärr :/
-Vecc |
|
|
lasse78
Member
297 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 12:06:07
|
Lugn. Kan SLUTA fast nu helt och hållet att löjla mig på detta forum för gott och bidra med exakt noll kommentarer. Suspekt att folk gillar det dock. Annars skulle det inte vara 20 svar. |
|
|
dax
Member
644 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 13:03:09
|
250 kg kärlek, naken! |
Do not stagedive at home alone! |
|
|