HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Anna-Lotta Larsson - Tidlöst
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/31 :  22:21:14  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Tänkte bara säga att jag tycker Anna-Lotta Larssons senaste skiva Tidlöst är en extremt detaljrik skiva.

Den kan jag rekommendera!

Tänkte även rekommendera Eric Bibb - Just like love som också är en bra skiva (SACD)

Lyssnade på en gammal skiva med Aqua hos en kompis med de gammla spåren "Cartoon Hero", "Around the world" mfl... Såg av min förvåning att det var en HDCD skiva

Tack för mig!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/01 :  02:01:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
"Tidslöst" skivan är helt ok, tyckte dock att det var lite för mkt effekter på lagt. "Kyrkeffekt" liknande.
Dock väldigt lättlyssnat

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/11/06 :  21:59:27  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
åh..laddade hem skivan (160 kbs mp3), låter helt underbart i mina sr80 :) -njuter just nu av "kärleken förde oss samman" skön bas är det oxå :D

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/20 :  18:41:07  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag kan bara instämma med förgående talare.....
Tycker själv mycket om låten "flickan och kråkan" på samma skiva. Är det en känd låt eller? Har för mig att Mikael Wiehe gjort samma låt också.... Vem kom egentligen med låten först?

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2003/11/20 18:41:35
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/20 :  18:45:35  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hon är duktig, A.L.L.

Ett Ps är att Br Bombay ("Taxi driver") också är i HDCD...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2003/11/21 :  13:00:02  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Ja! flickan o kråkan är min favorit oxå nu när jag lyssnat igenom hela skivan några gånger! rysvarning! underbart ljud

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/21 :  14:27:33  Show Profile Send Ayn a Private Message
Bara för att väga upp det hela så säger jag att det inte föll mig i smaken Att inleda skivan med en Michael Learns To Rock-cover imponerade inte på mig

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/11/21 :  17:26:20  Show Profile Send HEGE a Private Message
Ayn...

Vilken av låtarna är en Michael Learns To Rock-cover?

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000