HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skaplig festmusik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  19:48:32  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Seriöst ämnesval...Nåja, hursomhelst brukar AC/DC vara ett ärligt val när det dricks mellanöl (jodå, 4,7 % säljs dagligen i kiosker och mataffärer i Finland fram till 21.00). Det finns väl en del, kan man ju lugnt säga...Tips, ifall jag missat nåt?

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:03:07  Show Profile Send Magnuz a Private Message
AC/DC funkar bra i sådana sammanhang, dessutom verkar de flesta gilla AC/DC, oavsett musiksmak i övrigt. Annat som passar bra till öldrickning kan vara Motörhead, Hellacopters, gamla Kiss, Thin Lizzy och liknande. Lite Stones brukar inte kunna vara fel heller.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:07:04  Show Profile Send srv a Private Message
Du fortsätter med dina underbara topics lasse78, härligt. Fyllemusik.... Jo, så här brukar det vara för mig. Har begränsat med tid men när det väl släpps loss så brukar det gå till så här:
Inleder lite lugnt med typ, Puddle of Mud , Pearl Jam, Sherly Temples ......., oops Stone Temple Pilots efter ytterligare lite Maltwhisky ökas inte bara volymen utan även tempot. På åker Audioslave, Creed, Soundgarden, några smuttar till på Whiskyen och på åker Sisters Of Mercy's Temple Of Love & More, nu är det högt! Blir det in i andra andningen, dvs Apstadiet , ja då åker Nirvana på och sen lite Doors, L A Woman, Prong's Whoes Fist Is This Anyway & Snap Ur Fingers, Snap Ur Back Nu blöder det ur öronen.
Kippis, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:13:08  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Det här ÄR brist på hifi, men damn jag gillar det ändå. När det nu ändå behandlas så uppta lite efterfestmusik samtidigt. Soul brukar ju vara bra i de sammanhangen...Mina ämnen är väl tidvis totalt skit, men det bjuder jag på. Va f-n, ingen fest utan musik. I alla fall har jag j-vla sällan sett såna...

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:24:29  Show Profile Send srv a Private Message
Jag ser ingen brist på Hifi på ovanstående. Måhända några menar annat, att typ alkohol, fest etc inte hör ihop med Hifi, men det har det i allra högsta grad. Åtminstone för mig......... Varför sitta och analysera anläggningen när du kan njuta med en Singelmalt tillsammans med bra musik?
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:26:34  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Sant. Njuta av musik är obönhörligen syftet. Är definitivt ingen psykolog, men det vore ju skoj att se empiri på när de starkaste emotionella intrycken av sk musik uppstår. Tips på det?

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:15:33  Show Profile Send svejk a Private Message
Too drunk too **** med Dead Kennydys.
Party til i die med Nomads.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/11/08 :  10:13:00  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Ebba Grön är det ultimata för sådana tillfällen.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/13 :  18:29:40  Show Profile Send svejk a Private Message
Varför inte Hurriganes ett finskt raggarock band som var riktigt bra. Skall det vara fyllemusik så naturligtvis vinyl marinerade i mäsk så det går att slicka bort bakfyllan.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/11/13 :  20:20:48  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Svejk;.
För övrigt gillade jag Hurrigaaaanez.

Prodigy är seriös fyllemusik.
"Zvampen" med Electric Banana Band, funkar ypperligt på onödigt hög volym.
Annars är SOD, System of A Down, bra till en riktig röjarskiva.
Gillar dem för övrigt i nyktert tillstånd också, men i alla fall.

Shanana håller alltid på ett party. Hederlig gammal US nostalgi, fast på speed. Jag menar, de spelade för rackarn på Woodstockfestivalen. I guldlamé. Respekt!

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:55:28  Show Profile Send ésm a Private Message
Hallå, när det vankas party hos mig eller några av mina vänner är det tre skivor som snurras hårt;

* Outlaws - Hittin' the road Live!
* Bachman - Any Road
* Uriah Heep - Live January 1973

Godingar hela bunten...

Som extraspår brukar vi få spela något med Sir Lord Balitimore eller eventuellt Georgia Satllites - Games people play dessa två på vinyl.
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/14 :  00:25:54  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Själv tycker jag Type O Negative är den bästa partymusiken, följt av Tool, Range against the machine och annan trevlig musik som jag tydligen är den enda i världen som blir på gott humör av. Kan tilläggas att jag oftast inte hinner spela mer än en låt innan jag blir tvingad att byta... Jag använder iofsg skivor från de två första ovan nämnda grupperna som insomningsmusik också, vilket jag också blivit mer eller mindre idiotförklarad för.


Edited by - Matrixen on 2003/11/14 00:26:51
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:37:20  Show Profile Send stargazer a Private Message
Van Halen's debut från 1978 får igång fylleskrålet

"ruuuuuuunning with the devil ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHH"

<halsa biran här>

"ejjnt tåcking baut laaaaav"

<luftgitarr>

"just lajk ajj tåld jooo bifåååår"



/ stargazer
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:02:08  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Helt rätt Stargazer!!!!!!!!!!!!!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/11/14 :  12:38:44  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej akktustakki!

Hurriganes är ju överlägset i det syfte. En sann anekdot sägs vara när Remu en gång var på ett gig så var det väldigt tuff tidsschema och sen hade alla band börjat spela för sent också. När han tyckte att det började vara hans tur så hade han några tuffa etniska bröder med sig som sopade banan innan stackars amerikanskt band hann ens att spela färdigt …
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/14 :  13:21:44  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Vill inte verka vara tråkig.. men skippa relationerna till alkohol.. vi är inte och vill inte bli något forum där vi pratar om sprit! Att prata om Festmusik etc är helt ok men att börja diskutera vilken musik man skall köra i olika grader av fylla är inte ok.

Mvh,

Patrick


Edited by - Neodynium on 2003/11/14 13:22:26
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/11/14 :  14:46:56  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
pick me upp:

" kåss joo vööör mai åååånly oanne!"
Hurricanes.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/14 :  17:04:29  Show Profile Send pegul a Private Message
Jag vill pusha lite för Wannadies i de här sammanhangen.
Riktig hårdpop.

/pegul


Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/11/14 :  20:32:04  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
japp akktustakki!

Remu var inte och är fortfarande inte någon språkgeni … så man var tvungen att skriva texterna s.k. fonetisk form. Det låter som det gör, men det är inget större fel med det. Det är rock’n’roll!
Go to Top of Page

ozzy osmond
Member

73 Posts

Posted - 2003/11/14 :  21:50:54  Show Profile Send ozzy osmond a Private Message
The Pogues , The Pogues , The Pogues.
If I should fall from Grace with God. å dom andra med Shane på sång . obeskrivligt bra.

Här gäller väl Öl och Whisky...

esm , kul att Du nämner gamla fina Sir Lord Baltimore !! (och även Uriah Live -73....så bra!)

För Rödvinspoeterna...Leonard Cohen Songs from a Room , Songs of Love and Hate.
"Festmusik"

Kunskap , Glädje
ock så mycket Sabbath
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:03:23  Show Profile Send Piggen a Private Message
Hmmm, märkligt. Det är ingen som har föreslagit schlager ännu, så då gör jag det!
Rocka loss till Arja Saijona (stavas nog inte riktigt så)...Högt över havet och bort emot land, där kan det nog blixtra och dundra iiiiiiblaaaand Frampå småtimmarna så funkar Janne Lucas "Växeln hallå" fint

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:16:05  Show Profile Send allbinn a Private Message
YELLO i 130dB

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2003/11/16 :  02:29:07  Show Profile Send Lepra a Private Message
Annars så funkar ju Anton maiden... iaf om man vill få upp stämningen lite.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/11/16 :  03:15:03  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Lasse78: vad vill du med dina trådar? det står klart & tydligt att man skall "presentera eller recensera" i reglerna för "Musik". Dina trådar är ju mer funderingar som jag inte kan se nån mening med :/

Antingen får du ge dig, eller så får admin ändra innehållsförordningen till alla ämnen som tas upp. Jag blir bara irriterad av att läsa dina plattityder tyvärr :/

-Vecc
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/16 :  12:06:07  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Lugn. Kan SLUTA fast nu helt och hållet att löjla mig på detta forum för gott och bidra med exakt noll kommentarer. Suspekt att folk gillar det dock. Annars skulle det inte vara 20 svar.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/11/16 :  13:03:09  Show Profile Send dax a Private Message
250 kg kärlek, naken!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000