Author |
Topic |
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 09:38:53
|
Lugn country är verkligen inte min grej, men skivan växer för varje lyssning. Hennes röst blir jag heller inte klok på. Kan inte säga om hon har en bra eller dålig röst, men jag gillar den! Ljudmässigt är det lite samma luddighet som på senaste Kentskivan. Ingen audioreferens alltså, men något så ovanligt som en skiva där alla spår håller hög klass och inte bara är ihopsopade för att följa upp nån enstaka hit! |
|
ozzy osmond
Member
73 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 21:22:36
|
Fasen också !! Tänk om det är samma som med The Go-Betweens helt suveräna skiva "16 lovers lane" Alltså att singeln från skivan är det sämsta spåret. Låt mig utveckla... Låten Lady Stardust med Lisa M som spelas på radion är väl då singeln från albumet ? Den tycker jag är rätt kass faktiskt. Men om resten av skivan är lugn country..ja då...
The Go-Betweens från Australien släppte 1988 sitt bästa album "16 Lovers Lane" sedan blev det inte mer utan Robert Forster och Grant Mc Lennan gick solo med varierat resultat. Singeln från detta album är låten "was there anything I could do" en helt pueril upptempo-sak som inte alls skulle funnits med överhuvudtaget. Antagligen hade skivbolaget propsat på att singeln måste vara "radio-vänlig" Resten av albumet är i helt annan stil, suveräna Pop-ballader rakt igenom !
|
Kunskap , Glädje ock så mycket Sabbath |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 21:25:36
|
Lisa är en bra tjej! Hon har imponerat i alla interjuver med hennes naturliga och enkla sätt!
Lady Stardust är helt OK! Bra faktiskt! Mer har jag inte hört från senaste...
...visst har hon häftigt uttal på "Lady Staurrrrrr dust sings..." !?!?!? |
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 21:39:16
|
Ja, det är nåt med henne... uttalet och sången är inte perfekt, lite knepig snarare, men det kanske är det som gör henne så speciell! |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 23:03:19
|
Hon är speciell......t snygg.Har inte hört musiken men utseendet är det ju inget fel på. Någon har sagt att hon faktiskt är en OK musiker också.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2003/10/26 : 23:06:24
|
Musiktalangen matchar utseendet! |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2003/10/27 : 06:21:32
|
Hennes musik är helt sjyst tycker jag, nästan köpläge faktiskt.
Men jag tycker hon bör ha massor av cred för att hon låter hennes talang tala istället för att klä av sig och göra porriga sunk-videos (som så många andra talangfulla vackra kvinnor tyvärr gör).
Bara därför tror jag att jag ska köpa hennes platta. Stå på dig Ume-Lisa!
|
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2003/10/27 : 12:45:16
|
För alla Göteborgare: Lisa gästar Skivhugget fredag 31/10 17:00. Live-spelning och signering står på programmet!!! |
Tremolo junkie! |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/10/27 : 19:26:09
|
Är Lady Stardust måhända en Bowie-cover? Udda i så fall. |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 19:05:47
|
Har ägt plattan i nästan en månad nu och den växer tycker jag. Speciellt låten "sing to me" har fastnat. Så mycket att jag köpt biljett till hennes akustiska spelning på Storan i Göteborg. Kan bli riktigt trevligt. |
|
|
Poze
Member
79 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 22:47:51
|
Plattan är bra och som patrikf skrev så växer den efter var lyssning. Lagom lugn pop/country med ett skönt sound och Lisas mjuka röst passar perfekt. Kan tänka mig att se henne live med detta materialet. |
|
|
Martin_N
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 23:50:06
|
Köpte skivan igår och har lyssnat igenom den 4 gånger och den är verkligen lätt att ta till sig! Tyckter att ljudkvaliten var lite tvivelaktig på nått spår... vet inte ifall jag inbillar mig men det kändes som det var nått distigt ljud som inte hörde hemma!? nått som har upplevt samma sak? För övrigt en BRA skiva som förmodligen kommer snurra många varv! |
|
|
|
Topic |
|