HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lisa Miskovsky
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/26 :  09:38:53  Show Profile Send patrikf a Private Message
Lugn country är verkligen inte min grej, men skivan växer för varje lyssning. Hennes röst blir jag heller inte klok på. Kan inte säga om hon har en bra eller dålig röst, men jag gillar den!
Ljudmässigt är det lite samma luddighet som på senaste Kentskivan. Ingen audioreferens alltså, men något så ovanligt som en skiva där alla spår håller hög klass och inte bara är ihopsopade för att följa upp nån enstaka hit!

ozzy osmond
Member

73 Posts

Posted - 2003/10/26 :  21:22:36  Show Profile Send ozzy osmond a Private Message
Fasen också !! Tänk om det är samma som med The Go-Betweens helt suveräna skiva "16 lovers lane" Alltså att singeln från skivan är det sämsta spåret.
Låt mig utveckla...
Låten Lady Stardust med Lisa M som spelas på radion är väl då singeln från albumet ?
Den tycker jag är rätt kass faktiskt. Men om resten av skivan är lugn country..ja då...

The Go-Betweens från Australien släppte 1988 sitt bästa album "16 Lovers Lane" sedan
blev det inte mer utan Robert Forster och Grant Mc Lennan gick solo med varierat resultat. Singeln från detta album är låten "was there anything I could do" en helt
pueril upptempo-sak som inte alls skulle funnits med överhuvudtaget.
Antagligen hade skivbolaget propsat på att singeln måste vara "radio-vänlig"
Resten av albumet är i helt annan stil, suveräna Pop-ballader rakt igenom !


Kunskap , Glädje
ock så mycket Sabbath
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/26 :  21:25:36  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Lisa är en bra tjej! Hon har imponerat i alla interjuver med hennes naturliga och enkla sätt!

Lady Stardust är helt OK! Bra faktiskt! Mer har jag inte hört från senaste...

...visst har hon häftigt uttal på "Lady Staurrrrrr dust sings..." !?!?!?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/26 :  21:39:16  Show Profile Send patrikf a Private Message
Ja, det är nåt med henne... uttalet och sången är inte perfekt, lite knepig snarare, men det kanske är det som gör henne så speciell!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7708 Posts

Posted - 2003/10/26 :  23:03:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Hon är speciell......t snygg.Har inte hört musiken men utseendet är det ju inget fel på. Någon har sagt att hon faktiskt är en OK musiker också.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/26 :  23:06:24  Show Profile Send patrikf a Private Message
Musiktalangen matchar utseendet!
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/27 :  06:21:32  Show Profile Send stargazer a Private Message
Hennes musik är helt sjyst tycker jag, nästan köpläge faktiskt.

Men jag tycker hon bör ha massor av cred för att hon låter hennes talang tala istället för att klä av sig och göra porriga sunk-videos (som så många andra talangfulla vackra kvinnor tyvärr gör).

Bara därför tror jag att jag ska köpa hennes platta. Stå på dig Ume-Lisa!
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2003/10/27 :  12:45:16  Show Profile Send alpinist a Private Message
För alla Göteborgare:
Lisa gästar Skivhugget fredag 31/10 17:00.
Live-spelning och signering står på
programmet!!!

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/27 :  19:26:09  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Är Lady Stardust måhända en Bowie-cover? Udda i så fall.
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/11/21 :  19:05:47  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Har ägt plattan i nästan en månad nu och den växer tycker jag. Speciellt låten "sing to me" har fastnat. Så mycket att jag köpt biljett till hennes akustiska spelning på Storan i Göteborg. Kan bli riktigt trevligt.
Go to Top of Page

Poze
Member

79 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:47:51  Show Profile  Visit Poze's Homepage Send Poze a Private Message
Plattan är bra och som patrikf skrev så växer den efter var lyssning. Lagom lugn pop/country med ett skönt sound och Lisas mjuka röst passar perfekt. Kan tänka mig att se henne live med detta materialet.
Go to Top of Page

Martin_N
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/11/21 :  23:50:06  Show Profile Send Martin_N a Private Message
Köpte skivan igår och har lyssnat igenom den 4 gånger och den är verkligen lätt att ta till sig! Tyckter att ljudkvaliten var lite tvivelaktig på nått spår... vet inte ifall jag inbillar mig men det kändes som det var nått distigt ljud som inte hörde hemma!? nått som har upplevt samma sak? För övrigt en BRA skiva som förmodligen kommer snurra många varv!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000