HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivbutik i Köpenhamn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/11/20 :  23:19:26  Show Profile Send wallraff a Private Message
Gör förmodligen en liten bunkring i helgen, täntke även kolla in utbudet av skivor i Köpendanmark. Någon som har tips på riktigt bra och välsorterade skivaffärer i sort guldens förlovade stad?!

//Preben

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/21 :  13:06:36  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Laserdisken, Stk Pedersstræde 49
http://www.laserdisken.dk/html/
Igentligen bara DVD-filmer men de har ett mycket stort importutbud! Vägbeskrivning: Gå från stationen till turistbyrån som ligger strax utanför Hovedbanegården vid Tivoli och hämta gratiskarta! Sedan går du vidare åt nordväst ungefär i riktning mot ströget och Rådhuspladsen.

På Vester Voldgade som passerar Rådhuspladsen ligger en beg-skivbutik strax nordväst om torget (dvs tvärs över Rådhuspladsen till vänster om man kommer från stationen). Den skivbutiken ligger strax innan Stk Pedersstræde som är en tvärgata till Vester Voldgade (3:e parallellgatan från ströget räknat).

Varje gång jag har varit i Danmark tycker jag CD-skivor är dyrare där än i Sverige (även beggat) eftersom svenska kronan är svagare än den danska. Givetvis kan man ändå göra fynd och köpa skivor som är svårhittade hemma.

Trevlig resa och glöm inte paraply eller regnjacka för vädret ser ju inte lovande ut men efter några öl så ordnar det säkert upp sig!

EDIT: stavfel i fyllan och villan

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2003/11/21 13:08:07
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/21 :  13:10:33  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Tips två: Prova gärna lite utanför ströget då alla butiker och restauranger som ligger på eller nära ströget är BETYDLIGT dyrare än de små butiker som ligger en bit ifrån.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/11/21 :  16:17:36  Show Profile Send wallraff a Private Message
Tack för tipsen Leo, de är värda sin vikt i pilsner!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000