HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Demo på HIFI Stället i Göteborg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/10 :  11:05:26  Show Profile Send arcam a Private Message
Det blir demo fredag 17 och lördag 18 oktober på
HIFI Stället, DaCapo HIFI och RUBE visar
Usher och Synergistic Researchs kablar med
passiv och aktiv skärm.
HIFI Stället - Hvitfeldtsgatan 13

vi ses Arcam





Edited by - arcam on 2003/10/17 14:48:38

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/10 :  17:44:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vad kör dom med för förstärkeri tro?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/10 :  18:44:17  Show Profile Send arcam a Private Message
Hej Bernt tyvärr har jag ingen information om detta,
men det kanske blir Vincent, vi får se...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/10 :  20:15:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det var någon som pratade om McIntosh, det lät mycket intressant.
I så fall kommer jag med en gång!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/10 :  20:28:59  Show Profile Send arcam a Private Message
Ja när jag tänker efter så läste jag det
också att dom skulle köra med McIntosh

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/10/13 :  09:36:02  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag är övertygad om att de kommer att spela på bra elektronik. Om det sedan blir Macintosh eller annat återtår väl att se. Jag ser i alla fall framemot att höra Uscherhögtalarna. Det lilla jag hört av dem verkar lovande. Sedan man man tycka vad man vill om Kinesernas ogenerande kopierande eller Ushers design.

Jag dyker som vanligt upp på fredag efter jobbet.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/10/13 :  09:47:45  Show Profile Send K-man a Private Message
Så det är dags till helgen igen... ja då får man ta sig dit ånyo... Uscher har förvånat mig de gånger jag hört dem... har inte förväntat mig det väljudet ur dem....

....hoppas de demar även den modellen med keramiska element denna gång... sportkepsen hörde vi ju sist..

..längtar redan efter cappuchinon(stavas?...men gott är det....)....

\\K-man
Edit: stavar fort...

Edited by - K-man on 2003/10/13 09:49:25
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/10/13 :  09:56:49  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jepp, vi får se till att hinna på Dahls innan de stänger på fredagen. Kaffe och chokladboll., eller Parisare är inte heller fel. Och så håller vi tummarna för sportkepsen med keramiska element

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/13 :  17:58:38  Show Profile Send Aton a Private Message
Arcam, var får du reda på fakta om visningarna?
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/13 :  18:49:01  Show Profile Send arcam a Private Message
Hej Aton, jag läste det i en hifitidning, hälsningar Arcam
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/15 :  19:31:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag skall försöka vara med på Fredagen, låter som om det är fika på gång efteråt igen..??

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/15 :  20:44:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kaffe är gott!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/10/15 :  20:52:12  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag kommer nog men vet inte vilken dag får rådgöra med regeringen vilken dag vi kommer.

www.selleri.de
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/15 :  22:26:01  Show Profile Send arcam a Private Message
...jaha kaffe efteråt...låter trevligt...jag kommer


Edited by - arcam on 2003/10/15 22:37:31
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/16 :  07:24:41  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Oj.. hmm.. det hade ju varit kul och gott (kaffe). Får se om fler härifrån har lust att åka dit!
Go to Top of Page

Empress
Sodom & Gomora, the equality place

276 Posts

Posted - 2003/10/16 :  11:57:44  Show Profile Send Empress a Private Message
Jag vet inte heller viklken dag jag kommer. Makten har inte talat om det än.

Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!)
Writing is work of passion, not a work of grammar!
Go to Top of Page

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/10/17 :  15:05:51  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message
Är det någon som kommer att ta lite bilder vid demon


When you listen to the music, don't listen to the sound!

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/10/17 :  16:41:22  Show Profile Send Hepcat a Private Message
När startar demon

www.selleri.de
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/17 :  19:58:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaha, det lät OK. Men ingen killer - för hård diskant i mitt tycke. Vad det berodde på är ju svårt att säga. Jag gick in genom nästa dörr och lyssnade på Dynaudio Evidence och McIntosh, det lät betydligt bättre. (Fast en annan prisklass förstås.)
Trevligt att träffa folk från forumet!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/18 :  02:05:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Bernt: Hade han Mcintosh uppkopplad med Dynaudio i butiken eller var det du som bad om det?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/18 :  10:26:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Yep, det var uppkopplat men inte igång förrän jag frågade om jag kunde få lyssna på Evidence. Han sade att rummet var för litet för dom högtalarna egentligen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/10/18 :  16:44:45  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Så nu har man varit på demo'n var inte speciellt imponerad. Hård kall diskant mycket detaljer och brist på känsla i musiken.
Bluesen saknade bluesen om man säger så.

MvH
Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/10/18 :  22:08:49  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Även jag tittade in där, fredag lunch/eftermiddag. Blev både lite besviken och glad. Trevliga norrmän som demade vilket alltid förhöjer stämningen. Tilltugg är också trevligt. Hifi-stället har verkligen tagit ett riktigt bra initiativ som är värt mycket lov.

Högtalarna som jag lyssnade på var de nya Usher 777, d'Appolito (stavning?), MTM-burkarna alltså. Fint byggda och väldigt stora stativare - 33 kilo, 60 cm hög, lika djup och 32 bred, 90 db i 4 ohm.

Som konstaterats lät det lite hårt och framför allt basfattigt, i alla fall på de skivor jag hade med mig. På Queens of the stoneage gick jag faktiskt fram och skruvade ner lite pga att det blev för skrikigt.

Jag frågade en del kring det och de tyckte att jag skulle gå och ställa mig vid dörren och spela samma låt. Där fanns visst basen Rummet är verkligen inte gynnsamt för att dema och de hade tydligen justerat runt ganska mycket utan att få till det ordentligt bra. De försökte få till någon sorts kompromiss där de fick ge avkall på bas och de bästa egenskaperna för att få till ett så hyfsat ljud som möjligt.

De spelade dock jäkligt rappt och det finns en väldigt stor baspotential i dem vilket jag fick erfara med lite andra demoskivor.

Jag gillar konstruktionen, det direkta stora ljudet. Jag är övertygad om att de högtalarna kan prestera riktigt bra hemma. Jag håller dock fortfarande JM Labs Mini Utopia för en vassare högtalare med den konstruktionen.

Jag tror det kan bli kul och hoppas och tror att att de kommer låta riktigt bra i ett inte lika omöjligt rum.

/Jonas
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/19 :  01:26:21  Show Profile Send arcam a Private Message
Jag var inne och lyssnade en kort stund på fredagen,
men det var inget som direkt imponerade, det lät lite vasst
kanske kan bero på att det inte var inkört.

Men efter demon gick vi ner några stycken här från forumet
och fikade på ett av Kungsgatans kafeer...så man kan säga
att det bästa med denna hifidemo var kafébesöket


Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/19 :  02:41:26  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Var där på Lördagen(idag) o då körde de med Anders Audio aero capitol spelare. Oj vad jag gillar den. Enligt norrmännen var skilnaden som natt odag mot dagen innan. Det lät trevligt o inte minst rappt. Dock upplevde jag hårdhet i samma frekvensspektra som när jag var där o lyssnade på Dynaudio, så jag bestämde mig för att det förmodligen var till största delen rumsinverkan. Go plockmat oxå o jättetrevlig norrmän, även om de var lite trötta o hungriga framåt 1600 på Lördagen..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/19 :  09:19:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaså, så CD-spelaren var medbrottsling - det var intressant. Norrmännen var trevliga ja, det tyckte jag också. Jag håller rent allmänt med arcam.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000