Author |
Topic |
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 09:59:25
|
Jag var också där på lördagen. Det lät helt klart bra men de spelade enbart audiofil-skivor och jag hade inte med mig något eget så någon djupgående testlyssning blev det knappast. 777-högtalarna spelade väldigt kontrollerat och gick riktigt djupt i basen. Snygga var de också. Men både högtalare och stativ känns utseendemässigt som en ren rip-off på Sonus Fabers design. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 23:59:58
|
Hej!
Jag var där på Fredagen och hade kameran med mig, vem kan kommentera bilderna??
Avbrott i musiken och "StefanB" i sweetspot...
Uppställningen inkl. en Norsk demonstrant(???) framför Compass-högtalaren. Elektroniken var en Copland CD och Usher Förstärkarteknologi, allt "ihopsnörat" med Synergistics Research kablar
Försteget
slutsteget
Baksidan på racket
Compass-högtalarens ena bas/mellan och diskanten
baksidan på högtalaren
Vi var några stycken som gick ner och tog en fika efter demon, trevligt!
Om ca en månad är det dags för demo igen på Hifistället, det lovades överaskningar
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
AndersB
Member
234 Posts |
Posted - 2003/10/20 : 20:21:33
|
Jaså, det var Administratorn som tog bilder under fredagen. Själv sitter jag och ströläser en broschyr på övre bilden. Det jag hörde lät tyckte jag lät bra och ej alltför analytiskt och att döma av "maoritrumsolot" tycktes Compass 777:orna kunna prestera djup och snabb bas. MEN det är ju märkvärdigt att hifi-demonstrationer alltid ska ha samma typ av musik typ Zelmani, Knopfler mfl+ audiophilskivor med närmickade sångerskor. Det vore roligt att höra lite partier med ordentlig dynamik och musikövergångar från mjukt till hårt och långsamma till snabba passager osv. Det får bli att ta med egna skivor till nästa demonstration på Hifi-stället.
All heder åt affärsinnehavaren som ordnar sådana här tillställningar!
Hälsningar
Anders |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/10/20 : 22:32:00
|
Det var en del bakgrundsbrus i lördagens anläggning, tänkte ni på det? Mosfet i både försteg och slutsteg? Högtalarna har ju hög känslighet så de släpper väl fram det mesta. |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2003/10/20 : 23:35:31
|
Han snackade nått om att han var ovan med så hög utsignal som audio aeron hade. Kan det va nått med impedansmatchning? Själv tänkte jag inte på det mer än på mördarskivan, men trodde det hade med inspelningen att göra. Vilken tid på Lördagen var du där? |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 18:39:50
|
Jag var där redan strax efter 10.30. Då hade ingen av norrmännen anlänt. Stannade sen till ca 11.30. |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 20:12:03
|
Jag kom inte förrän klockan 14. Tror de flyttade o optimerade lite hela dagen. |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 20:14:21
|
Ingen annan som retade sig på att nått vibrerade i högra ljudhalvan? Förmodligen den där kabelreklamskylten av plast som stod på högtalarna...eller så var det rutorna som höll på att hoppa ur sina fästen... De spelade högt. |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 21:03:28
|
Väldigt hög volym stundtals. Jäkla demo-sjuka det där, att höja så det blir plågsamt. Nästa gång får man väl ta med öronproppar |
|
|
Topic |
|