HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 UltraCurve?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:21:33  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Som PA-produkter är Behringer ansett som branschtatt. Ingen vill köra
ett gig med Behringersaker knappt. Åtminstone var det så för 4-5 år sedan.
DBX från Harman International är betydligt trevligare tror jag.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:42:28  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
För 4-5 år sedan var Behringer helt riktigt inte med och slogs om toppjobben i PA eller studiosammanhang, men jag måste nog säga att de har kommit upp sig en hel del, även om de inte är med i toppen än idag, men de krav som flertalet av oss här har på tillförlitlighet och ljud borde vara väl uppfyllda, speciellt om man ser till prissättningen.

Det är inget snack om att det finns bättre apparatur hos andra tillverkare, men då får man betala för det också, jag tycker personligen att Behringer är helt outstanding för priset man betalar, där slår de det mesta.

Jag har tidiagre använt mkt Behringer, Eurorack, Ultracurve, CX3400 mm. men då jag nu kommer köpa ett (till att börja med) slutsteg som håller till i den högsta internationella pro-standarden så får jag nog se över de övriga länkarna i kedjan också, annars hade jag nog inte behövt tänka på att byta fabrikat.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000