Author |
Topic |
Bamsefar
Member
345 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 00:19:28
|
mag: ja jag vet att 4,5 och 6 är de 3 första filmerna, men de är fortfarande inte släppta.
Så varifrån härstammar dessa (ryska ?) kopior som troligen är dåliga kopior ??? |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 00:19:56
|
Jag tycker det ser stilrent och snyggt ut, inget onödigt. (Det enda som enligt mitt tycke är onödigt är dom amerikanska filmerna, det finns ju filmer från andra länder)
|
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 00:43:08
|
Bamsefar: Dom finns, men inte med svensk text ännu. Jag har själv sett på dom hos en kompis. Inget fel på dom kan jag meddela. DTS å allt :)
Om det var kopierade saker vet jag däremot inte, men kanonkvalitet var det iaf, både ljud & bildmässigt.
/VEcc
|
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 00:49:56
|
Kopiorna av Star Wars 4,5 & 6 är rippningar av laserdisc versionen som funnits ute länge. Oftast relativt bra pressningar och med tryckta skivor, fodral och hela paketet. Är man lite van vid dvdfilmer etc så ser man snart att vissa symboler kanske inte ska vara där på omslaget och att omslaget har en del brister också vad det gäller retusch etc som aldrig hade släppts från Lucasfilm.
Dom säljs från små pengar i Asien till rätt stora pengar här i Sverige.
Vad det gäller kvalite så skulle jag klassa dom nånstans mellan VHS och DVD och inget mer än så.
|
Driver sajten component.se. |
|
|
gardd
Member
509 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 09:59:12
|
Jag har sett sw 4,5,6 på DVD och jag kan inte annat än hålla med tober. Kvallan ligger mellan VHS och DVD. Allting går att hitta på internet, på gott och ont. |
jag kör https://www.clonesaudio.com |
|
|
Kero
Member
431 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 13:26:03
|
Tycker det var ett mysigt rum och säkert en helt okej hemmabio. Vad han sen har för film och inredningsmak o.s.v tycker först och främst inte har nånting överhuvudtaget med saken att göra. Sen är det ännu mer fel när personen i fråga inte ens är med i diskússionen. Han har heller förmodligen inte nån aning om att vi sitter och tittar på hans rum och anläggning som han nog lagt ner X antal timmar på och kristera och kommentera det utan hans vetskap. Man skulle kanske först börja med att bjuda in personen i fråga till diskussionen innan man startar den så att han/hon har en chans och förklara sin egna lösningar o.s.v. Det skulle dessutom bli en mycket intressantare tråd. |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 14:46:00
|
Va fint men borde inte Mangler vinkla sina bakhögtalare nedåt så att tittarna träffas av lite höga frekvenser i nacken. Vem kör med stativ högtalare högst upp i hyllan? Inte jag i alla fall.
gcs |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/08/23 : 15:26:49
|
Nu vet jag inte om Mangler finns kvar på mihembioforumet(som har bytat till Prisjakt) Men jag har efterlyst honom att vi diskuterar hans stuff här just i prisjaktsforumet. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Gonzo
Member
120 Posts |
Posted - 2003/08/26 : 20:21:40
|
Jag tycker personligen att detta ser riktigt trevligt ut. Ett dedikerat hembiorum helt utan kompromisser är alltid att föredra.
|
//Gonzo// |
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2003/08/26 : 20:40:02
|
Inte min smak alls MEN killen är ju driftig och har fått till det bra ändå med ganska enkla medel och har säker haft (och har) roligt med sitt rum.
Mina egna projekt blir aldrig av ordentligt eftersom jag är för kräsen så jag kommer aldrig igång eftersom jag vet att det kommer att bli svårt, för (jätte)dyrt och ta en jäkla tid. (så kan det bli om man läser AudioVideoInteriors för mycket (prenumerant sen -92) så akta er för den tidningen).
Så jag avundas de som tar tag i saker o ting och gör det bästa av situationen t.ex. som killen med biorummet ovan. |
Think different.
|
|
|
Jakob_S
Member
665 Posts |
Posted - 2003/08/26 : 21:19:31
|
jag tycker golvet var fint. |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/08/26 : 21:50:24
|
Jag trodde, när jag slängde in den här tråden att folk (eller finns inte ni?) skulle kommentera hans rum, inte en suddig bild på filmer.
Bra att veta iofs, att man måste cencurera sina bilder innnan man publicerar dom här, eftersom folk har svårt att tolka innebörden av en topic, trots att dom läst 84342 inlägg innan dom postar :/
-Vecc
|
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2003/08/26 : 22:44:23
|
Värst va folk gnäller. (avundsjuka..?) Jag skulle inte ha nåt emot att ta tjejen och sätta sig i den soffan och kolla på en bra film! -Snyggt jobbat!
//Mikaell. |
|
|
crion
Member
503 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 02:09:35
|
Med grejerna han hade tycker jag den var extremt bra. Sjysst planering. Själv satsar jag tyvärr för mycket på performance och för lite på stilren inredning ;-) |
|
|
Bamsefar
Member
345 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 02:20:50
|
Jag var nyfiken på vartifrån filmerna kom - men förlåt om det missuppfattades, skall aldrig mera fråga om vilka filmer som finns eller syns på bild ;) |
|
|
Wintermute
Member
281 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 07:33:28
|
Jag tyckte att det var ganska snyggt, men (det finns alltid ett "men"; även om tonen blir trevligare om man använder "och" i stället) och det kunde blivit ännu bättre att lägga samma pengar och arbete på ett mindre rum. Pengarna räcker lixom längre då!
|
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 07:35:02
|
Tycker rummer är rätt ok men jag gillar ju det där lite kala.
Dessutom anser jag att Audio pro är prisvärda högtalare till hemmabion däremot är dom inte mitt val till hifin. Hade jag oförskämt med stålar hade jag naturligtvis köpt bättre högtalare. |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Topic |
|