HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hembio, men ack så vackert!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:20:03  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Inte HiFi kanske, men är bara tvungen att visa er detta. Otroligt smakfullt enligt min smak. Jag tycker han har lyckats med ganska lite medel att göra något väldigt fint, eller vad tycker ni? Jag gillar hans absobenter extra mycket :)

http://www.minhembio.com/show.asp?user=mangler

/Vecc

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:32:58  Show Profile Send gardd a Private Message
Jag tycker det ser trist och kapitalistiskt ut. Det ser ut som nån grabb har shoppat lite kuddar och downlights från IKEA.

Det ser inte _mysigt_ ut och jag skulle inte kunna slappna av i den lokalen. Dock betvivlar jag inte att ljudkvaliteten är hög...

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:38:54  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Som formgivare så undrar jag då direkt hur "kapitalistiskt" form ser ut. =) Helst ihop med kopplingen till IKEA möbler etc.

Smaken är som alltid rätt olika.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:44:14  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Tober vs gardd 1-0 ;)
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:44:40  Show Profile Send gardd a Private Message
Med "kapitalistiskt" så menar jag att:

* Inredningen är arrangerad och vald så att det skall se "dyrt och exklusivt ut".
* Rena former, kala ytor, mycket kanter, fyrkanter, etc.
* Dessutom väldigt få färger.

Jag fick den associationen och orkade inte definiera känslan på ett annat sätt. Man kan ju kalla det för något annat också...

Smaken är som baken! :)

jag kör
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:46:49  Show Profile Send matså a Private Message
Klart det är bra ljud. Har man Audio pro Ego serien så har man bra ljud för ett bra pris.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:48:15  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jag tyckte det såg rätt bra ut faktiskt. Men jag skulle inte vilja ha det så själv. Jag vill ha lite mer "mysfaktor". Och surroundhögtalarna skulle jag ha flyttat ner en liten bit.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:50:08  Show Profile Send matså a Private Message
Det viktigaste är ju att Herr Mangler är nöjd.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:13:08  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Japp men ska man ha lite stil så ska man ståta fram med ett par vassare högtalare! (Men det är min åsikt, Matså säger absolut nått annat )

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:18:20  Show Profile Send matså a Private Message
Jepp det gör jag.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:20:14  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Visste det, men vi respekterar varandras åsikter, samt att jag inte på nått sätt tycker audio pro är skit! Bara kul att retas lite då och då

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:28:24  Show Profile Send JM a Private Message
Jag tycker det var riktigt snyggt ! Jag skulle också vilja ha ett riktigt dedikerat "hifi" eller "biorum"....

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:32:11  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Ser ju helt ok ut! Säkert kanon att se film i MEN lite vassare anläggning hade ju inte skadat

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:33:59  Show Profile Send Sentinel a Private Message
quote:
Det ser ut som nån grabb har shoppat lite kuddar och downlights från IKEA.

Jaha och vad skulle det vara för fel på det då?? Alla har kanske inte en obegränsad budget! Hur ser ditt rum ut?

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:45:53  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Killen verkar inte ha någon vidare filmsmak, Star wars 1 och 2 och katastrof dåliga (svenska) thrillern Sjön. urk...men räddningen fanns där, Terminator 1 och 2! Kanske de bästa actionfilmerna någonsin. Lite off topic men filmfreak som jag är kunde man ju inte låta bli att kommentera!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:51:46  Show Profile Send molsson a Private Message
Men starwars 4 och 5 fanns där oxå. Bra tycker jag. Har själv alla 5 på dvd.

No hay banda!!
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:56:14  Show Profile Send gardd a Private Message
sentinel: jag har min smak, du har din.
Mitt rum är mysigt till skillnad från hans, det skulle nog du också tycka om du fick se det!

hifirocker: star wars är grymma filmer när det gäller bild- och ljudkvalitet. Endast LOTR ligger i samma höga klass.
Tyvärr har du rätt i att sw suger när det gäller handlingen/storyn. :((((

jag kör
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  18:08:27  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Visst du har all rätt att tycka att det ser trist ut. Tyckte bara att tonen var något nedvärderande. Men nog om det. JAg håller iaf med om att Star wars 1 suger, även om tvåan i mina ögon står lite högre i kurs.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/08/22 :  18:11:57  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

trevligt rum, fin BIO med rimliga pengar!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:44:29  Show Profile Send huzze a Private Message
Låter säkert OK men det känns som om han lagt ner mer energi på rummet än anläggningen... det finns nog mer att hämta, dock är det prisvärda produkter så det är nog mycket "bang for the buck".

Men, men, men inte får man väl förvara kabel på det viset

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/08/22 :  21:14:12  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Jäkligt nice och mysigt filmrum :-)
Men filmerna (föruton toystory och Terminator som både SER och ÄR bra IMHO)lider av samma problem som många av vi hifi-nissars audiofil-CD's. Ljudet (och bilden) är bättre än innehållet :-( Kan erkänna att jag också har min beskärda del av Patricia Barber, men speciellt spännande arr och inte minst texter är det inte. Hennes senaste med egenförfattade texter är mer än sorgligt dåliga.. :-) Men fan vad det låter bra! ;-)
Tur man kan ha båda sorterna... Och vad glad man blir när man hittar en ny CD med BÅDE bra ljud och MUSIK!

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:37:25  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Tyckte det såg bra ut... Men skulle man slå på stort så skulle man ju ha byggt golvet i nivåskillnader, dvs den bakre soffan ståendes på en sockel. Vinkeln till duken blir för högt upp och en nivåskillnad gör hu sitt till biokänslan.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:37:35  Show Profile Send mag a Private Message
Ser riktigt fint ut, sknas bara en stor fluffug matta för att mysa till det lite :)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/08/22 :  23:39:11  Show Profile
Star Wars 4,5 och 6 har inte släppts på DVD vad jag vet - är det taskiga kopior eller ???
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:05:50  Show Profile Send mag a Private Message
4,5 och 6 är dom första 3 filmerna.......

1 och 2 var dom som gick senast på bio, när anakin (darth vader) var liten. 3, 7, 8 och 9an kommer....

logist va :)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:09:49  Show Profile Send Nagref a Private Message
Trodde att George Lucas hade bestämt sig för att inte göra episod 7-8 men han har kanske ändrat sig igen? Eller så trodde jag fel helt enkelt!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000