Det är nog på grund av överbetalade kineser som dom är tvugna att ta ut hutlösa två hundra kronor. Jag är tät så jag har råd att köpa idag. Men för de med en mer normal inkomst rekomenderas att vänta tills kineserna kräver mindre betalt.
Clas Ohlson heter en kille som startat någon slags järnaffär med massor av brahagrejor bl.a. har dom en skruvdragare för 98:- men jag väntar nog ett tag till kanske dom rear den.
Undrar just när tillverkningen flyttas till Afrikas fatttiga länder då måste det väl bli ännu billigare kanske man då kan köpa en borrmaskin med två års garanti för 15:-. En dag på fabriken Va! har barnarbetarna bara gjort 300 borrmaskiner idag vi sa ju 350 Ok då blir det ingen lön den här månaden.
Det funkar inte att lägga tillverkning i Afrika. De har fel syn på livet och tillvaron. Och fel prioriteringar. Asiater fungerar bättre som arbetsmyror. Det går inte att köra samma tempo i en afrikansk fablrik.
Ja visst! köp en kombinerad borrmaskin och skruvdragare från Rusta, Bruksbo brukar det stå på dom kostar en påse jordnötter och har två års garanti, kasta när dom pajar.