Author |
Topic  |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 18:18:21
|
Bläddrade igenom nya HiFi och musik och fastnade på nyheter om de nya dämpfötterna från Solid Tech. Tycker att de ser mycket seriösa ut. Någon som har erfarenhet av dessa, eller andra modeller av Solid Tech? |
|
Tomas
Member

1037 Posts |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 17:26:29
|
De fungerar alltså bra? Mer exakt, vad hände med dessa? Vad blev bättre och hur mycket? |
 |
|
Tomas
Member

1037 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 18:59:21
|
Det blev ett klart "renare" ljud, ett lugn har inträtt som inte fanns innan. Och detta ger att jag hör detaljerna tydligare, det blir mer närhet. Samtidigt blir det lite luftigare ljudbild. Och detta märktes i samtliga register. Det är inga jätteskillnader men för mej vart det helt klart ett steg i rätt riktning, och idag skulle jag helst inte vara utan den. Dessutom är dom snygga.  |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
 |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 19:21:22
|
Låter mycket intressant! Skall kolla om de finns här i Umeå och kanske att man kan låna hem och prova dem. |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 22:35:52
|
Hej, de där fötterna ser synnerligen intressanta ut.
Vad hade du CD'n på innan du satte upp den på Feet of silence??
Vänligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Tomas
Member

1037 Posts |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 22:17:47
|
Fredde: Linn har väl mjuka fötter under spelaren, åtminstone har min Karik det. Jag vet inte om det är nån ide att plocka bort dom. |
Hifiarkeologen |
 |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 12:58:33
|
Läste i ett gammalt nummer av High Fidelity och där testade de Solid Tech "feet of silence". De såg däremot annolunda ut jämfört med fötterna i HiFi och musik fast de hette samma sak. Det framkom i testet att de var mycket känsliga var man placerade de under apparaterna. Fel placerade gav vass/skramlig diskant. Någon som vet om detta hänger med på den nya modellen, eller om de är mindre beroende var man sätter dem? |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 13:04:08
|
"Fel placerade gav vass/skramlig diskant"
Där går gränsen på hur man hör skillnader med dämpfötter!
*host host, bullshit* |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 13:16:51
|
Disc of silence är en ny dämpfot som änvänder fjädrar för att frikoppla, jämfört med Feet of silence som har gummiringar. Har själv Rack of silence med Feeten under CDn! Lugn o luft!!! En kanonprodukt! |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
 |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 17:09:04
|
quote: "Fel placerade gav vass/skramlig diskant"
Där går gränsen på hur man hör skillnader med dämpfötter!
*host host, bullshit*
Tja, det är bara vad jag läste i tidningen. Undrar om någon har samma erfarenhet eller om det är överdrifter. |
 |
|
Tomas
Member

1037 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 17:57:40
|
Jag provade att placera fötterna lite olika under cd:n för att avgöra vilket som såg bäst ut eftersom jag inte kunde tänka mej att DETTA skulle göra någon skillnad, och det gjorde inte heller. Åtminstone inte hemma hos mig. Men det är klart, ställer man alla tre mot varandra i mitten så kanske den inte får samma stabilitet, men känsligt är det dock inte med placeringen. |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
 |
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 12:07:56
|
quote: Jag provade att placera fötterna lite olika under cd:n för att avgöra vilket som såg bäst ut eftersom jag inte kunde tänka mej att DETTA skulle göra någon skillnad, och det gjorde inte heller. Åtminstone inte hemma hos mig. Men det är klart, ställer man alla tre mot varandra i mitten så kanske den inte får samma stabilitet, men känsligt är det dock inte med placeringen.
Nej jag tycker också att det inte borde spela någon roll. Får man bara apparaten att stå stabilt så borde det vara bra. Men det finns ett antal olika placeringar som gör att apparaten står stabilt, dock är det inte allt för roligt att testa detta tycker jag, (bökigt när man har gjejerna i ett stereorack). Eftersom jag aldrig tidigare i ett test läst att placeringen av dämpfötter och liknande skall spela någon roll (så länge det står stabilt) så undrade jag angående dessa Solid Tech fötter. |
 |
|
|
Topic  |
|