Author |
Topic |
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 23:18:24
|
Uppträder man störande kan man bli vräkt oavsett vilken tid på dygnet. Jag vet inte hur högt eller hur lågt det som uppfattas som störande är men kommer det klagomål till värden är det fara å färde. Så kommer det någon och ber er sänka: sänk.
|
Hifiarkeologen |
|
|
DrMabuse
Member
307 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 23:28:08
|
Jag brukar pissa från balkongen ner i grannens blomkruka. Då gnäller han. De är en gubbjävel på säkert 23-51år. Han fattar visst inte att jag gör honom en tjänst som jösslar bladveket.
Precis som när jag öser på med stereon. Dom fattar visst inte att dom har chansen och få lyssna på bra musik alldeles gratis. Kom inte och säg att jag inte är snäll.
Men visst kan pensionärer vara störande. Deras käppar klapprar nått så förskräckligt mot trottoaren. Det är störande när man är lite bakis. Då brukar jag sparka käppfan hur handen på dom. De har jag rätt till, dessutom bad de ju om det.
"-Några normer för vad som är rätt och fel har vi faktist" bruka farsan säga till mig innan han gav mig lördagsstryk he, he. Jag fick stryk varje lördag eftermiddag när han börjat fyllna till. Ibland gav han morsan stryk också. Fast de va mest när hon gnällde över att det inte fanns några pengar.
Jävlar va stryk ja fick när han upptäckte att jag druckit ur hans 75:a. Jag var nog 14 år då. Det var nog det som gjorde att det blev folk av mig. Lite normer och stryk är bara nyttigt.
Kom å tänka på en sak. Ett riktigt bombanfall över Bagdad. De måste väl vara ljudnirvana. Gud va mysit.
Nu ska ni få slippa min visdom mer i denna tråd.
|
|
|
marcus
Ej medlem längre
344 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 07:15:36
|
quote: Nu ska ni få slippa min visdom mer i denna tråd.
Bra. |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 07:34:08
|
??? DrMabuse, säj att du skojar. |
No hay banda!! |
|
|
yalpa
Member
1208 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 07:42:10
|
Det gör han nog...annars hade han blivit bortmodererad direkt. |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 08:16:51
|
@ DrMabuse. Vad gäller vräkning och bostadsrätter o.dyl. är det faktiskt ingen större sak att få någon vräkt om bara anledningen är den rätta. Det är svårt att få någon vräkt för att vederbörande uppträder störande, men om någon ligger efter med månadsavgiften kan man koppla in kronofogden tämligen omgående. Det gäller f.ö. hyreslägenheter också: det räcker med att man missar hyran EN gång för att värden ska ha rätt att vräka en. |
|
|
Revisorn
Member
380 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 09:05:18
|
Nej. Det räcker inte med att man missar betala hyran i tid, hyresvärden skall också skriftligen varna minst en gång och om man inte efter denna gång bryr sig om att betala kan ärendet drivas i hyresnämnden om vräkning. Det finns alltså formkrav.
-nu blev det lite offtop.. |
Edited by - Revisorn on 2003/03/18 09:05:56 |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 09:37:02
|
Vi hade en ganska stökig barnfamilj ovanför oss innan de flyttade för några månader sedan, följande incident inträffade i somras:
Georg ligger, utslagen av värmen, i sovrummet och tar en lur. Balkongdörren är öppen och sovrummet är beläget så långt från balkongen det bara går (i en lgh på 80 m2). Vaknar till ur mitt sköna dis av att det är lite bråkigt på balkongen ovanför (troligtvis har familjen ätit middag ute och lilla flickan på 4-5 år verkar ha spillt något), svordomarna osar om den stackars ungen som då får nog och går (läs klampar) in... Allt hade väl varit någorlunda bra om inte det som följer hade hänt, tydligen gjorde lilla Michelle (så hette ungen, tog inte särskilt lång tid efter det att vi flyttat in tills vi fick veta det) något hon absolut inte fick för modern började ute på balkongen och fortsatte STAMP-STAMP-STAMP in samtidigt som hon skriker så att det ekar över hela bostadsområdet: VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED!?!?!?!? Georg blir i denna stund klarvaken, övertygad om att nu slår hon ihjäl ungen... men vi såg henne nästa dag igen... Jag hade många gånger god lust att gå upp till herrskapet ovanför och förklara för dom att barn inte mår särskilt bra av att hela tiden bli skrikna och svurna åt, men jag har inga barn själv (än) så jag har inte provat än, ska väl göra det innan jag öppnar truten...
/Georg |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
Topic |
|