HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vill ha erfarenhter av cyrus förstärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/17 :  21:22:48  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag är mycket intresserad av era erfarenheter av cyrus förstärkare!
speciellt cyrus 7. Jag har hört på nätet att cyrus ska låta bra med hörlurar och jag är speciellt intresserad av det då jag lyssnar mycket i lurar.

Tack på förhand!

luminous
Member

252 Posts

Posted - 2003/03/17 :  22:16:14  Show Profile Send luminous a Private Message
Jag har en Cyrus Straightline, vet inget om några andra förstärkare från Cyrus och min har inte hörlursutgång, men bra låter den iaf! Jag testade en NAD Silverline S300 hemma förut och även fastän jag nog får gå med på att den är snäppet vassare överlag så saknade jag en hel del som Cyrusen hade. Cyrusen känns väldigt transparent, dynamisk och utsträckt, men dock något "platt" i ljudet jämfört med NADen. I samma prisklass som Cyrusen (~5000kr) så tycker jag däremot att den manglar konkurrensen! :D

MVH | Life's too short for bad sound
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/03/18 :  11:10:13  Show Profile Send AndersB a Private Message
Tjenare Marbrink

Jag har haft cyrusstärkare under flera års tid. Tidigare hade jag 7:an och när jag skulle uppgradera gjorde jag seriösa försök att glida ur "Cyrusträsket", men tyvärr. Det blev 8:an av flera skäl - dynamiken, spänsten, klarheten och värmen samt framförallt förmågan att INTE komprimera musiken på ngt sätt. Andra märken jag lyssnat på MEJSLAR kanske ut detaljer, men ur cyrus FLYTER musiken.

7:an är en kanonstärkare, men 8:an har bättre 3D och lite mer kräm. Glöm inte bort faktorer som uppgraderingsbarhet och svinläcker design (om man nu inte gillar STORA grejer).

Bor du i GBG är det bara att snacka med bröderna Radiolagret och låna hem och testa.

Anders
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000