HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Dec_Alpha
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:25:14  Show Profile Send dec_alpha a Private Message  Reply
Försteg/Ljudprocessor/DAC AV32R från TAGMcLaren samt DVD/CD-transport DVD32, även den ifrån TAG McLaren.


JMLab Electra 906 stativhögtalare, med och utan front.


JMLab Electra 906 med tillhörande DIY betongstativ (väger nog runt 70kg styck)


Rotel RMB-1075 5kanals hembioslutsteg.



Robert Hjertkvist

Edited by - dec_alpha on 2003/02/22 13:32:42

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/22 :  14:22:30  Show Profile Send Johansson a Private Message  Reply
Vad använder du för center/surroundhögtalare som matchar 906:orna?

Helt klart brutala stativ, förresten!

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/02/22 :  14:37:09  Show Profile Send srv a Private Message  Reply
Läckra stativ, hur är djupbasen?

Texas Flood........
Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2003/02/22 :  14:42:22  Show Profile Send dec_alpha a Private Message  Reply
I nuläget så har jag inget som matchar Electra 906, Audio Pro Black Vector distar och är allmänt jävlig om jag försöker spela på samma nivå som 906.
Jag ska ta nån helhetsbild på stativ + högtalare nån dag, men jag äger själv inte någon kamera tyvärr.

Djupbasen för Electra906, den är dålig, eller rättare sagt avsaknaden på djupbas, specarna säger ju -3db @ 50hz, för egen del så är 50hz på tok för högt. Det har aldrig varit tänkt att jag skulle använda dem som "fronthögtalare" men det blev så trots allt.
Om man bortser från 50hz begränsningen så tycker jag att det är en mycket snabb och trevlig bas (undviker utsvävande kommentarer iom att det är så svårt att tolka innebörden)

Robert Hjertkvist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000