HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Samuelrönnqwist
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic   

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:36:10  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Hejsan.

Jag kommer här nedan att ge korta beskrivningar av de olika bilderna och eventuella frågor om min anläggning besvaras senare i tråden.

Bild nr1:
Här har vi min elektronik. Vi börjar uppifrån: Cdspelare C.E.C Remdriven cdspelare som enligt mig är en väldigt trevlig skapelse. Under cdspelaren hittar man ett Musicalfidelity Nu-Vista förförstärkare med rör. Denna produkt var jag väldigt nöjd med fram tills 2 veckor sedan. Den började tappa nivå på högerkanal och dista. Den har även ett brusande ljud som jag hela tiden trott att det beror på monoblocken. Under Förförstärkaren hitter ni den separata nätdelen till den. Sist men inte minst LcAudio ZAPsolute MkII monoblock som är uppgraderade till MkIII. Jag tror inte jag behöver skriva något om dom.

Bild 2:

Närbild på Nu-Vista. Vackert som få.

Bild 3:


Här ser ni den ena högtalaren tillsammans med den ena absorbenten. Högtalarna är JmLab 915.1 och låter enligt mig kort och gott bra. Absorbenterna är från svanå.

Bild 4:

Ett negativ på ett block. väldigt läckert tycker jag.

Bild 5:


Hela härligheten. Idagsläget står högtalarna 100-105 cm längre ut från väggen och även lite bredare. Absorbenterna har jag ställt väldigt nära högtalarna nu med för att direkt plocka bort första reflektionen och jag upplever även basen mindre bumlig så.

Hoppas att det var trevligt att titta på.

MVH Samuel Rönnqwist

Edited by - Saro on 2003/02/17 16:50:17

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:41:06  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
Snyggt, Samuel!

Man ser hur bra det låter.

Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:44:22  Show Profile Send Knoppen a Private Message  Reply
Bra med absorbenterna, men du behöver mer absorption för att få ner den allmänna efterklangstiden!! Det ser _väldigt_ kalt ut.

Johan.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/17 :  16:47:58  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Knoppen: jag har för mig att jag förklarat för dig förut att det inte blir nämnvärda ekon när man klappar med händerna.. och jag har även för mig att jag skrvit någon i någon annan tråd att jag har mer dämpning än vad som syns på bilderna. Men det kommer mera i framtiden när man fått lite mer pengar över. Och jag är inte så eggad på att göra något åt själva rummet efter som det är ett rivningshus och det ska rivas om 1.5 år.

MVH Samuel Rönnqwist
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/02/17 :  17:26:08  Show Profile Send Knoppen a Private Message  Reply
Jag kan se att det ekar mycket!

Vad har du för möblemang så att säga, "åt andra hållet"?
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/17 :  17:40:55  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
En bunt bokhyllor hörnsoffa ett par akustikplattor en st 1*2m profilerat skumgummi.

Ifall du kan se att det ekar. skaffa glasögon

Vad jag upplever i reflektionsväg är inte störande på något sätt. det är inte som när jag bodde i lägenhet.

Edited by - Saro on 2003/02/17 17:49:50
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/17 :  23:01:52  Show Profile Send brumel a Private Message  Reply
Hej!
Snygg ren uppställning med mycket luft kring musikerna kan jag tänka mig.
Ett gäng ranor på väggarna kanske skulle liva upp de kala ytorna och dämpa en smula? Och dom kan ju följa med till nästa bättre ställe.

mvh Johan

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/17 :  23:41:44  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Brumel: det är på g ett drapperi av tjockt tyg dit på hela den väggen. måste bara få pengar över till det med. haft ett par kniviga månader nu så.. men men det ska väl vara någon ände på detta.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/18 :  02:48:40  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message  Reply
Inga närbilder på din fina cd?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/18 :  07:10:02  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Nej alexi... den ser inte så speciell ut... så det är inte mycket att se
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/02/19 :  10:57:15  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
Samuelrönnqwist,

Ser ut som en väldigt trevlig anläggning! Hur stort är rummet?


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:26:38  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
33m² .. 5,70*5,80m

högtalarna står typ vid halva mattan nu. på var sin sida om den.. :)

MVH Samuel Rönnqwist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic   
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000